Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Marloescha schreef:
squirrel schreef:
Ik ben nog steeds hartstikke trots op je Mamdarijn! Hardlopen, pilates, werken, afvallen, lekkere recepten, hypo's, moeder zijn, echtgenote, vrouw en ook nog weegclub vriendin. Ik geef jou ook een pauwen speldje!!!

Daar ben ik het 1000% mee eens Applaus

Daar sluit ik me bij aan.
En straks ook nog pianospelen Mr. Green Mr. Green

Of word ik nu vervelend? Lachen Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 10:44    
Vrouw Weeggegevens   Racekipje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hé, leuk dat je nu ook de Cm's ga meten.
En ik zie dat je slankere armen heb als ik, hihi.
Toch 2 cm.... ik moet echt wat aan de "kipfiletjes" doen... Schaam Schaam

Spierpijn is wel lekker na t sporten, alleen kijk wel een beetje uit dat je niet te diep gaat.
Dan kun je soms juist de spieren te veel beschadigen en duurt je herstel zo lang (heb toen zelf een keer een dag of 5 mega spierpijn gehad in de boven benen, ging met voeten én handen de trap op)

Verder super om te lezen dat je je draai aardig gevonden heb de laatste weken. Erg blij

Oh ja, die taille meten.... ik doe het meetlint om het smalste deel van mijn middel (taille dus, hihi ) en buig dan een keer naar beide zijde, op die manier schuift het meetlint vanzelf op de juiste plek.
Misschien werkt dat bij jou ook wel Lach

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 14:23    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoera! Wat een lieve dingen staan er in mijn boekje! Dank jullie wel. Dit is gewoon een heerlijke opkikker.. een frisse douche.. of een warm bad! Jullie zijn lief!!!

Sinds ik op weegclub zit ben ik veel meer gaan experimenten met lekkere recepten, ben ik verleid om te gaan rennen, word ik verleid om weer piano te gaan spelen Lachen , heb ik mensen gevonden waar ik me aan kan optrekken, ben ik een boek gaan lezen over de achtergrond van afvallen en een zoektocht gestart naar 'hoe kwam het dat ik zoveel was aangekomen', krijg ik inspiratie en goede ideeën over gezonde voeding.. Ik blijf nog wel een poosje..

@Squirrel, weet je dat ik me niet kan voorstellen dat ik over een tijdje ook de rest van de kilo's kwijt zal zijn? Ik snap heel goed dat jij vol verbazing je klerenkast bent ingedoken en ontdekte dat veel niet meer past. Ik heb deze zomer kleren aangehad die al jaren in de kast lagen omdat ze veel te strak zaten.. maar volgend jaar.. ik denk dat ik dan nieuwe kleren aan moet gaan schaffen. Ik ga ervoor!
Gisteren kregen we een foto doorgestuurd van mensen die we op de camping hadden leren kennen en zag ik een foto van mezelf van achteren. Ik heb weer taille.. zo leuk om te zien! Normaal baalde ik altijd van foto's van mezelf, maar nu heb ik echt even stom verbaast zitten kijken.. inderdaad.. wat een verschil maken ruim 10 kilo op een mens!

@Racekipje: ja dat van die spierpijn van jou na dat spinnen dat herinner ik me nog wel. Verschil met Spinnen en Pilates; tijdens het spinnen ga je echt (snel) over je grenzen, ik heb een keer tien minuten meegedaan en was toen al uitgeteld.. Pilates is heel relaxed, je doet wat oefeningen maar je hebt helemaal niet in de gaten wat precies. Pas toen we de zaal uitliepen voelde ik dat mijn buikspieren training hadden gehad, en een dag erna welke spieren ik nog meer had leren kennen.. Toch was er niks geforceerd, degene die de les begeleidde hield iedereen goed in de gaten..

Vandaag had mijn man de heerlijke paddestoeltjes door mijn warme eten gedaan (vaak neem ik een extra portie groenten bij de maaltijd) Ik reageerde eerst een beetje verschrikt want ik had ze eigenlijk gekocht voor de pompoensoep.. en hij heeft alle paddestoeltjes door mijn prutje gedaan.. Vroeg hij heel verbaast: heb je een pompoen dan? "Kijk eens in de vensterbank; daar ligt de pompoen gezellig decoratief te zijn.. naast de venkel en de zojuist geplukte courgette.." Hij had het niet gezien!!!
Haha.. en ik was er nog wel zo mee in mijn nopjes, die leuke groenten vensterbank.. Is weer eens wat anders als geraniums. Maar blijkbaar maakt het hem niet echt uit wat ik in de vensterbank zet.. Lachen

O: 25 gr brinta, 250 cc melk (veel te heet gemaakt, bijna de pond gemist daardoor..) sinaasappel
T: sinaasappelsap
L: twee boterhammen met salade van 125 gr doperwtjes, bleekselderij, smaaktomaatje, paprika en 100 gr hüttenkäse, kruiden en een appel
T: twee sultana's
A: 100 gr kip, 100 gr aardappels, gekookte wortels, groenteprutje met selderij, prei, cantarellen smullen , tomaat en een klein stukje courgette en sla met tomaat en komkommer
125 gr biogarde met bramen
T: klein bakje kersen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 21:05    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ha, ha, ha, jij en je pompoenen. Nu heb ik er door jou ook weer 1 gekocht. Dit keer een acorn squash, iedere keer een ander model en een andere kleur. Misschien ga ik er weer gebakken champignons doordoen, want dat is wel heel lekker.
Maar eigenlijk wil ik morgen ook die tonijnsalade met banaan proberen.

Morgen weer hardlopen he. Nu je steeds langer en sneller gaat moet je dus wel goed aan je houding blijven denken hoor. Niet op je hielen, maar op de bal (niet je tenen) van je voeten landen. Veel water drinken en misschien is een pepermuntje ook wel iets voor jou. Dan krijg je geen last van een droge munt en je krijgt wat suiker binnen. Ach, het zijn maar wat ongevraagde tips van iemand die denkt het heel goed te weten ha, ha, ha.

Succes!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2011 1:48    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Verward Zondag ga ik de pompoensoep maken.. met of zonder paddestoelen.. dat zien we morgen dan wel weer (of ik nog in een winkel kom..)
We gaan morgen naar Den Haag, naar het Maanfeest (chinese feestdag) en vooral ook naar ons nichtje die vandaag 11 is geworden, altijd weer een belangrijke dag! We hebben nog nooit een Maanfeest meegemaakt, dus we vinden het allemaal heel spannend en leuk dat we dit gaan doen!

Vandaag was ik weer pas rond 21 uur in de sportschool.. bijna de hele sportschool voor mij alleen! Uitlachen Het hardlopen wordt steeds leuker! Na het laatste setje (vijf minuten) droop het zweet van mijn gezicht.. en toch heb ik al een veel betere hartslag. Voorheen wilde ik nooit hardlopen want ik haatte zweten.. Maar op een of andere manier vind ik het nu heerlijk om te zweten..
@Squirrel ik ben echt blij met alle hardloop tips.. geneer je niet!! Sinds je dat had gezegd van de looptechniek (eerst bal, dan hiel) ben ik daar op gaan letten, en dat gaat goed hoor. Ik zet de loopband nu op een lichte helling, sindsdien loop ik lekkerder.
Vandaag hoorde ik dat je met hardlopen wel erg moet opletten; bij iedere stap vangen je gewrichten 7x je lichaamsgewicht op. Dat wist ik niet (ik ga toch maar eens wat inlezen over hardlopen!)

Lunch:
Komkommer-tonijn-tuinbonensalade van Bolletje
125 gr tuinboontjes, komkommer in kleine blokjes, beetje ui, klein stukje rode paprika, 100 gr tonijn, siciliaanse kruiden, 10 gr mayonaise.
Alles mengen en goed in laten trekken (ik had de salade gisteren al gemaakt..) Ik had per ongeluk een te groot stuk komkommer, waardoor ik echt een hele bak salade had.. Het was echt verrukkelijk als lunch!

Toen ik vanavond thuiskwam na het werk, at het gezin lasagne. Mijn man had voor mij ook echt zijn best gedaan, in mijn ega kookboek had hij een recept gezocht en gemaakt. Dit was echt hartstikke lief!! En lekker..

Maaltijd
Chinese gehakt balletjes
Taugé, 135 gram gehakt, 5 Chinese kruidenpoeder, ui vlokken, ketjap Asin . Voor de saus: 150cc tomatensap, djahé, theelepel bouillonpoeder, ketjap Asin , zoetstof, mespuntje sambal.

Kruid het gehakt en voeg ui vlokken en ketjap toe. Maak er kleine balletjes van en bak deze op een panfit vel om en om bruin. Leg een deksel op de pan en laat op laag vuur even gaar worden.
Maak de tomatensap warm en voeg de kruiden toe. Laat het geheel wat inkoken.

Was de taugé en schenk er kokend water overheen. Laat de taugé uitlekken en doe het daarna op een schaaltje. leg de balletjes erop en schenk de tomatensaus eroverheen.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, nectarine
L: tuinkruidenbouillon, tuinbonen-komkommersalade met een bruin pistoletje, appel
A: chinese balletjes met 100 gr tarli, sla met tomaat, 250 cc magere yoghurt met aardbeien

Ik heb de derde dag met twee koppen koffie op het werk goed doorstaan. Had ik dinsdag mijn tax al gehaald voor 10 uur, gisteren pakte ik mijn eerste koffie pas rond 10 uur, en vandaag had ik zelfs 's ochtends en 's middags een bakje. Ook hier moet je dus even bewust van worden. Want koffie en een koekje horen erg bij elkaar, ik merkte vandaag dat er helemaal geen snaaimoment was.. Wie weet werkt het! Ik drink nu veel water en groene thee op mijn werk..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2011 23:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is inderdaad te gek van je man zeg, dat hij de moeite heeft genomen om voor jou zoiets lekkers en verantwoord te koken. Ik krijg helemaal zin in die Chinese gehakt balletjes.
Volgens mij is hij hartstikke trots op je!!

Als je met hardlopen je techniek goed in de gaten houdt, dan is er niks aan de hand hoor. De bal van je voeten zorgen voor een uitstekende vering.
ja, wat is dat zweten heerlijk he!

Fijn weekend!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 sep 2011 0:54    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, ik heb even weer bijgelezen, maar wat ben jij enorm goed bezig zeg!
Wauw, daar heb ik echt enorm veel respect voor, en ben ook wel een beetje jaloers, want je lijkt het gewoon allemaal enorm leuk te vinden. Gezond eten en lekker sporten.

Vertel je hier nog even over hoe het maanfeest is gegaan? Ben erg benieuwd.

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 sep 2011 16:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
't is een beetje laat geworden, maar ik wil toch even posten hoe het vandaag is gegaan..

@Maanfeest. Ik had al een keer eerder maankoekjes gekregen van dames uit Taiwan, maar heb nog nooit eerder maanfeest meegemaakt. Vlak voor de zomervakantie waren we toevallig in Amsterdam toen de feestelijke '100 jaar Chinezen in Nederland' van start ging met de dans met de 100 leeuwen.
En nu hadden we hier toevallig een vervolg op in den Haag, met het maanfeest.
Maar we waren er vooral voor de verjaardag van mijn nichtje dus daardoor had ik me niet echt ingelezen over het maanfeest. Het is zo grappig om in Nederland opeens in een Chinese cultuur rond te lopen.. Allemaal Chinese mensen, de Chinese taal, optredens.. ik waande me even in Taiwan. Onze kinderen komen uit Taiwan en ik ben er een aantal keer geweest voor de adoptieorganisatie Meiling waar ik als vrijwilliger voor werk.
Van het maanfeest zelf snapten we niet al te veel, en dat is grappig; misschien wel net zoiets als iemand die op een kerstmarkt rondloopt maar nog nooit kerst heeft gevierd.. Wel hebben we natuurlijk maankoekjes geproefd en legde een chinese dame uit dat maanfeest altijd wordt gevierd op de eerste dag(en) dat er volle maan is in augustus. Maar de rest is me echt ontgaan.. Wel lekker weer wat bijzondere groenten en kruiden gescoord in de Toko en rijstkoekjes voor de kids (die móéten we altijd kopen..ze zijn dan ook errug lekker, ik heb ze al te lang niet meer geproefd, maar dat is straks weer als ik op mijn streef zit.. ze zijn vrij EGA verantwoord.. en op z'n chinees met alle smaken in één koekje, in dit geval zoet en zout gecombineerd met rijst).

@Kaktus, dank je wel hoor voor je lieve woorden. Het is inderdaad echt zo dat ik van het gezond eten geniet, en ook van het uitzoeken wat lekker is. Ik ben denk ik ook een smulpaap, anders was ik nooit zo ver gekomen met mijn gewicht Verward .. maar door het nu om te draaien en te genieten van het eten dat ik eet, gaat het gewicht er langzaam maar zeker vanaf. Ik verwacht dat ik dit dieet straks ook goed kan volhouden, vooral ook omdat het vooral 'normaal' eten is.. En dat sporten: da's echt een wonder hoor; ik heb eerder gesport in een sportschool, maar was binnen de kortste keren een goede sponsor geworden want ik ging vrijwel nooit en zeker niet vaker dan 1 x per week.. Hihi.. ik weet nog dat ik zelfs een keer ben gegaan om alleen maar even in de sauna te gaan zitten.. dat was voor mij de enige motivator aan die sportschool.. Da's nu anders.. de afgelopen vier weken ben ik er zelfs drie keer per week en langzaamaan denk ik op dagen dat ik niet ga.. zal ik vandaag even gaan? Uitlachen Lachen Uitlachen ik kan dit zelf niet eens geloven.. maar het is serieus waar!

Nu nog even over vandaag. Toen we bij mijn broer aankwamen rook zijn huis heerlijk naar cake.. Hij had speciaal voor mij een vetarme cake gemaakt en een topping van eiwit omdat hij en onze dochter geen zuivel eten. Normaal zeg ik altijd Nee tegen taart, maar hier wilde ik absoluut een uitzondering voor maken. Als iemand zo de moeite voor me neemt! Want uiteraard was de taart niet EGA proof, maar daar ga ik niet over zeuren hoor! En zo is het gekomen dat ik vandaag voor het eerst sinds januari taart heb gegeten die niet aan de EGA eisen voldeed.
Ook voor het avondeten (normaal kookt hij altijd vers en gezond, maar nu bakte hij frietjes en corn-dogs op verzoek van mijn jarige nichtje) maakte hij voor mij een groenteschotel met spercieboontjes, paprika en aardappelblokjes. Ik was gewoon ontroerd.. dit is zo verschrikkelijk lief!!
En weet je wat hij zei toen ik hem er een dikke knuffel voor gaf? Jij houdt ook altijd rekening met mij (hij heeft een vrij ingewikkeld dieet) en nu jij deze stap hebt gemaakt naar gezond eten ga ik natuurlijk ook rekening houden met jou!

Dus onverwacht toch een vrij net EGA dagje gehad, terwijl ik zelf niet van plan was extra rekening te houden met mijn eetplan..

O: 250 cc magere yoghurt met 25 gr havermout en banaan (ja Bakemaatje.. vandaag startte ik met jou in mijn hoofd!)
L: vetvrije chocoladetaart Lachen en een zaden-kastanjemeel brood met pindakaas
T: Maankoekje (is gemaakt van bonenmeel, moet je met kleine hapjes eten anders stik je erin.. Lachen )
A: sperciebonen-paprika-aardappelblokjes in de wok, 1 corndog (knakworstje aan een satéprikker, rollen in meel, dopen in een maisachtigdeegje, wordt daarna gefrituurd) omdat ik mee had geholpen die dingen te bakken wilde ik er ook ééntje proeven.. ja zeg.. m'n nichtje wordt maar één keer elf hoor! Geitenyoghurt en een stuk pomelo
T: Mandarijn en schoteltje met paprika, komkommer, wortel, bleekselderij in een yoghurtdipje met bruscettakruiden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 0:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk zeg dat hele verhaal over het Maanfeest en alles wat daar bijhoort.
Wat een lieve broer heb jij, je hebt gelijk dat je die taart gewoon hebt gegeten hoor. Ik weet zeker dat het maankoekje en die taart nog nooit zo lekker hebben gesmaakt.
Gefeliciteerd dat je de dag zo verantwoord bent doorgekomen.

Prettige zondag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 1:06    
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Wat lief dat je broer zoveel moeite voor je doet.
Dat is echt een teken dat hij heel veel van je houdt.
Ben maar zuinig op elkaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 8:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 29 van 815