Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love handle
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten voorheen (Modifast)

Reageer met quote
Hey wat goed dat je ook bent begonnen met hardlopen! en dat terwijl het je zo vreselijk leek. Ik heb in je dagboekje wat gelezen en je bent dus ook geen smoesjes meer aan het verzinnen, knap hoor Erg blij Nou dan heb je het thuisfront toch maar mooi even een poepie laten ruiken, ga zo door! Uitlachen

Misschien nog wat voor de motivatie: Op runnersweb.nl kun je uitrekenen hoeveel calorieën je verbrand hebt met hardlopen ('training'-> 'calculators', en dan de onderste geloof ik). Noujah ook zonder die berekening merk ik met afvallen altijd duidelijk verschil als ik meer hardloop, dus je doet het niet voor niets!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011 14:12    
Vrouw Weeggegevens   mehealthygirl
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Combi van Sonja met tips dietiste

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, ik kom maar eens even bij je buurten. Ik lees hier veel herkenbaars, wat vreselijk toch hoe we onszelf eigenlijk voor de gek houden alsof niet juist die tussendoortjes de grote boosdoeners zijn. We kunnen salade eten tot we er bij neervallen, maar als die koektrommel leeg moet, dan houd het op.

Je bent heel goed bezig zo te lezen, knap hoor! Ik ga me er flink door laten inspireren want ik was een beetje de weg kwijt maar nu gaat het gelukkig weer.

Groetjes, MHG

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011 15:13    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vanochtend las ik een verhaal in de krant dat me echt schokte. Mijn man was echt verbaast dat ik er zo ontsteld van was (de tranen stonden in mijn ogen). Ik weet ook niet precies hoe het kwam dat het zo hard bij me binnen kwam.

Het ging over mensen met morbide overgewicht. Een meneer (uit Amsterdam) vertelde dat hij naar de weegschaal in Artis moest om zich te wegen, hij woog 300 (!) kilo. Er was geen weegschaal die hem hield, en deze was gemaakt om de olifanten te wegen. In het ziekenhuis kon hij niet geholpen worden, vervoer is lastig, als hij op een wc gaat zitten zakt hij erdoorheen, een normaal ziekenhuisbed houdt hem niet.
De foto die erbij stond was er één van na de maag-darm operatie. Hij was inmiddels geen 300 kilo meer. Naast zijn bed stonden twee kratjes medicijnen en op zijn bed lag een zuurstofmasker.

Wat me vooral raakte is dat mensen die het zo ver laten komen helemaal vereenzamen. Ze schamen zich, voelen zich eenzaam en eten dat verdriet dan weer weg.
In het artikel gingen ze er dieper op in dat er steeds meer mensen komen die door hun overgewicht niet meer normaal verzorgt kunnen worden. Er is nu een ziekenhuis die een speciale aanpassing heeft gemaakt waardoor ze wel opgenomen kunnen worden. Maar toch lijkt het me verschrikkelijk. En het verdriet dat die meneer omschreef over hoe de omgeving op hem reageerde.

Wat een akelig verhaal. Ik moest het even kwijt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011 23:30    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Zo.. ik schud het weer van me af.. over tot de orde van de dag..

Eerst ben ik gaan rennen met Evy, les 10. Op de loopband naast mij liep een oudere sportieve meneer. Hij was net gestart en de maandag was normaal zijn saaiste dag omdat hij dan een uur gaat wandelen op de loopband. Ik fleurde zijn dag dus letterlijk op. Hij ging zélfs een stukje met me mee rennen. Toen we even over zijn motivatie babbelden vertelde hij dat hij de eerste verschijnselen van parkinson heeft en dat hij daar nu tegen aan het strijden was door o.a. te bewegen. Tja, daar wordt je even stil van..

Daarna ben ik mee gaan doen met een 50+les Pilates. Niet dat ik 50+ ben, maar degene die de lessen geeft nodigde me uit. Ze deed het echt super prettig en duidelijk. Meestal snap ik niks van sportlessen.. ik zit in de knoop voor ik het weet (ben er gewoon niet voor in de wieg gelegd..). Ik ga voorlopig lekker met dit groepje meedraaien!

Voor de lunch maakte ik iets écht super lekkers, tongstrelend!
Tonijn banaan salade
100 gr tonijn, 60 gr banaan, ¼ paprika, 25 gr bosui, 10 gr mayonaise, peper, bruscettakruiden, kruidenzout
Salade mengen en er twee boterhammen mee beleggen.

Ook het avondeten was best spannend; voor het eerst een aubergine gegrild, tweederde gebruikt voor een salade die ik morgen mee ga nemen naar mijn werk, en de rest in een heerlijke groenteschotel (geinspireerd door Robs Budget Menu's). En voor het eerst een aardappel gepoft. Alles is gelukt en was verrukkelijk!

O: 25 gr brinta, 250 cc melk
T: verse sinaasappelsap
L: verse tomatensoep van tomatensap en soepgroente, tonijn banaan salade met twee boterhammen
T: 250 cc yoghurt, nectarine en aardbeien
A: rattatouille (40 gr aubergine, 40 gr courgette, 20 gr rode ui, tomaat, bloemkoolroosjes), 100 gr gepofte aardappel, kipfiletreepjes, geraspte komkommer met een lepel biogarde, knoflook, peper en bruscettakruiden, verse peterselie, verse marokkaanse munt (uit de tuin)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 0:02    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat een akelig verhaal over die meneer! Ik kan daar ook heel triest van worden hoor. Moet je je eens voorstellen hoe mensonterend het is om in de dierentuin gewogen te moeten worden. Echt heel akelig en zielig.

Die tonijn / banaansalade lijkt me ook wel iets. Je weet natuurlijk al dat ik gek op tonijnsalades ben en weer eens in een andere variatie vind ik toppie.

Leuk dat je met pilates bent begonnen.........en daarna........yoga yes!!! Ha, ha, ha, ik krijg je nog wel zo ver hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 1:29    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Tijd voor bezinning. Ik vind het wel een mooi verhaal, omdat deze man dus 'zijn' verhaal verteld.
Ik zie het op mijn werk ook. Mensen worden steeds dikker. Bijna altijd heeft het iets psychisch als oorzaak (verstandelijk beperkte mensen) EN ook deze mensen vinden troost in eten.
Hoe kunnen we helpen?

Mamdarijn jij heb nu denk ik een loopbuddy? hahaha als je maar kunt helpen toch? Lach

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 8:55    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Vanochtend las ik een verhaal in de krant dat me echt schokte. Mijn man was echt verbaast dat ik er zo ontsteld van was (de tranen stonden in mijn ogen). Ik weet ook niet precies hoe het kwam dat het zo hard bij me binnen kwam.

Het ging over mensen met morbide overgewicht. Een meneer (uit Amsterdam) vertelde dat hij naar de weegschaal in Artis moest om zich te wegen, hij woog 300 (!) kilo. Er was geen weegschaal die hem hield, en deze was gemaakt om de olifanten te wegen. In het ziekenhuis kon hij niet geholpen worden, vervoer is lastig, als hij op een wc gaat zitten zakt hij erdoorheen, een normaal ziekenhuisbed houdt hem niet.
De foto die erbij stond was er één van na de maag-darm operatie. Hij was inmiddels geen 300 kilo meer. Naast zijn bed stonden twee kratjes medicijnen en op zijn bed lag een zuurstofmasker.

Wat me vooral raakte is dat mensen die het zo ver laten komen helemaal vereenzamen. Ze schamen zich, voelen zich eenzaam en eten dat verdriet dan weer weg.
In het artikel gingen ze er dieper op in dat er steeds meer mensen komen die door hun overgewicht niet meer normaal verzorgt kunnen worden. Er is nu een ziekenhuis die een speciale aanpassing heeft gemaakt waardoor ze wel opgenomen kunnen worden. Maar toch lijkt het me verschrikkelijk. En het verdriet dat die meneer omschreef over hoe de omgeving op hem reageerde.

Wat een akelig verhaal. Ik moest het even kwijt.

Op de commerciele zenders zie je heel vaak mensen die vaak zelfs nog meer wegen.
We mogen daar geen oordeel over hebben.
We weten nog zo weinig van het hoe en waarom en we horen en zien alleen wat ze ons laten horen of zien.
Als we zo iemand tegenkomen kan je maar het beste zo normaal mogelijk doen en behulpzaam zijn.
Wat ik wel erg ziekelijk vind is dat er partners zijn die kicken op zulke dikke mensen en sommigen proppen hun partner vol met eten. Een ander waar je zogenaamd van houdt voor je eigen gerief volproppen.
Dat soort mensen wordt Feeders genoemd.
En dan kan je wel zeggen "waarom laten ze dat gebeuren" Die dikke partners voelen zich vaak geheel afhankelijk voor liefde van die ene. Ga daar maar eens tegenin.
Ziekelijk en misdadig!!!

@Marloescha
Bedoel je dat mensen die zo dik zijn vaak verstandelijk gehandicapt zijn (dat wil ik dus niet geloven) of werk jij met verstandelijk gehandicapten waar dikke mensen bij zijn ??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 11:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee andersom,

mensen waarmee ik werk.(verstandelijk beperkte mensen) hebben vaak een andere verhouding met eten.
Vooral de mensen die meer bezig zijn met primaire levensbehoeften zoals eten. Dus er is vaak sprake van overgewicht.

Zou wat zijn he dat als je dik bent dat er dan iets mis is met je hersenen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 17:27    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Wat ik als 2e noemde was dus eigenlijk wat jij bedoelt.
Mensen met een verstandelijke beperking zijn vaker dik.
Dan begrijpen we elkaar weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 20:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een communicatie he hahahaha Uhhhh.....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 20:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 27 van 812