Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik schreef net in het dagboekje van Hedvig wat mijn motivator is geweest waardoor ik een serieuze poging doe om af te vallen en op gewicht te blijven als mijn doel bereikt is.

Omdat ik besef dat het ook wel heel erg mijn verhaal is plaats ik het ook in mijn dagboekje. Misschien heb ik het al eens ergens opgeschreven, maar nu het weer even is opgeschreven raakt mijn eigen verhaal me toch weer echt.. Het is zo raar dat ik al die tijd in de periode dat ik zwaarder werd niet goed in de spiegel had gekeken.. Foto's van mij werden snel door mij gedeleted. Heftig!

"Het zijn niet de maaltijden die ons dik maken, het zijn de tussendoortjes en de extra's.

Dit is mijn derde serieuze poging om af te vallen, verder dan 5 kilo ben ik nooit gekomen.. Dit omdat ik zelf niet zag hoeveel overgewicht ik had, ik vond mezelf prima zoals ik was.. En ik had ook niet door dat het ongezond voor me was.

Ik weet nog goed dat ik in december de bus wilde halen en een sprintje trok. Dat was voor mij de eerste sein dat het goed fout was met mij. Mijn hart ging enorm te keer en ik was zo buiten adem dat ik er de hele busreis van moest hoesten.. En de rest van de dag raar zat te kuchen..

In januari drukte mijn verpleegkundige me met mijn neus op de feiten en ik was hartstikke boos: want ik at hartstikke gezond! Niemand die er zo goed op lette als ik! Maar soms helpt boosheid: ik heb direct na dat weekend de sportschool gebeld dat ik moest gaan sporten (en er geen zin in had) en er was gelijk die dag een plekje vrij voor de kennismaking. Ik ben nog nooit zo sjachrijnig geweest als op die dag!
En de woensdag erop meldde ik me aan bij de EGA, de club waar ik al eens eerder was geweest en waar ik al heel veel geleerd had over gezonde voeding.. Ik weet nog dat ik ook daar zei dat ik waarschijnlijk niet zou afvallen, want ik at al gezond.

Hoezo eigenwijs? Schaam Schaam

Ik at namelijk gezond maar heel veel extra tussendoortjes. Boterkoekjes moesten niet te lang in de koektrommel zitten, die at ik binnen een dag wel even leeg..

Ik ben in januari goed tegen mezelf aangebotst. En inmiddels zie ik ook duidelijk verschil in de spiegel..

Maar van etentjes geniet ik ook gewoon volop! Het is een sport geworden om de gezonde dingen te kiezen en met volle teugen te smullen met elkaar.. "

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 22:05    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, wat beschrijf je eerlijk hoe je eerst je kop in het zand stak. Petje af!

Om nog even terug te komen op de koffie:

Ik las ergens op internet het volgende:
Quote:
Het lichaam reageert op koffie alsof het een suiker is. In eerste instantie verhoogt het niveau van insuline, om de bloedsuikerspiegel te laten dalen. Echter de suikerspiegel was helemaal niet gestegen.

en moest hierbij denken aan jouw trek/snaaizin in relatie tot het drinken van koffie. Ik laat nu even mijn gedachten de vrije loop, dus geen idee of er iets van waarheid inzit. Als je koffie drinkt, wordt er insuline geproduceerd. De bloedsuikerspiegel zal dus dalen, en te laag worden. Misschien is het een ongemerkt beschermingssysteem van je lichaam dat ie bij een te lage bloedsuikerspiegel je doet verlangen naar suikerrijke producten om te zorgen dat je bloedsuikerspiegel weer genormaliseerd wordt. Vraag

Ik ben echt verslaafd aan koffie. Als ik te lang geen koffie drink krijg ik een vervelende druk in mijn hoofd.
Als ik wil uitslapen en ik heb behoefte aan koffie, drink ik een bakkie en slaap ik ook zo weer verder. Cool

Dat je schoonmoeder van koffie moet plassen kan inderdaad kloppen, want het vocht wordt wat sneller afgedreven dan normaal.

Vanavond maar een beetje op tijd op bed? Lachen
Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 22:18    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het hardlopen ging goed, ik kan er met mijn hoofd niet bij: twee setjes van 4 minuten gelopen en ééntje van vijf! En alle setjes gingen soepel, nog geen een keer heb ik gedacht: oei dit trek ik echt niet! Onvoorstelbaar!
De loopband staat voor het raam (op de eerste verdieping) en kijkt uit over de parkeerplaats. Vandaag was hier een 'Pinken dag', allemaal schoon geborstelde kalfjes en eenjarige koeien werden geshowd door boerenkinderen die de kalfjes zelf hebben verzorgd de afgelopen maanden. Het was zo'n leuk gezicht, die dartele beestjes en die trotse kinderen. Het rennen was mede ook daardoor zo gepiept.
@Squirrel; dat ik zelfs loop terwijl ik net ongesteld ben geworden zegt heel veel over de Mamdarijn 'nieuwe stijl'. Voorheen had ik alles aangegrepen om niet te gaan.. Maar misschien gaat het maandag niet, want de tweede en derde dag heb ik er het meeste last van..

We zien het wel, ik hou je wijze woorden in mijn achterhoofd! Ik zit nu met een bakje wortelballetjes voor me. Alle snaaitrek en trek in chips is weer verdwenen. Rare hormonen!

Het bramen plukken was pittig. Zo koud als het aan het begin van de week was (ik heb zelfs een hemd aangehad en een trui) zo heet was het vandaag. En de bramenstruiken waren vrij kaal, vol takken met uitgedroogde bramen (die duidelijk verpietert waren door te weinig zon/teveel regen)
Het was humor, want ik had een mand mee en vier plastic zakken, en in totaal hebben we slechts 1 bakje (500 gram?) gescoord. Mijn zoon was helemaal sjachrijnig.. hij kan zo lekker mopperen: "wie gaat er nou in deze hitte bramen plukken!" En staakte zijn zoektocht door bij de mand te gaan zitten in het gras.. Het was een mooi plekje, maar we hadden erg het gevoel dat er meer mensen van dit plekje weten. Helaas..

Maar goed.. de geplukte bramen zijn wel heeeel lekker, dat gaan we de komende dagen lekker oppeuzelen!

Door de pinkendag was het gezellig in het dorp. Ik heb er nog even een rondje gedaan en een heel mooi kadootje voor mijn schoonzusje gekocht. Zo mooi, dat wil ik ook wel; een windvanger, een libelle van glas. Het lijfje is van grote glazen knikkers en de vleugels glas in lood. Ik heb het adreskaartje van de verkoopster meegenomen.. want ik weet nooit goed wat ik op mijn verjaardag wil.. en ze vertelde me dat ze nog veel meer mooie dingen in haar winkeltje heeft staan!
Natuurlijk heb ik ook weer een pompoen gescoord op de boerenmarkt.. Mijn vensterbank in de keuken ziet er weer heel gezellig uit; plantjes, een venkel (wat is dat toch een prachtige groente) en een pompoen..
Ik heb me niet aan mijn voornemen gehouden om iets lekkers voor mezelf te maken, maar heb bij een turks kraampje een heerlijk broodje dünner met veel sla genomen.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, aardbeien
L: broodje dünner met veel sla
T: appel
A: sla en een chicken-honing wrap (MC Donalds)
T: 125 gr turkse yoghurt met bosbessen, bramen en frambozen
T: worteltjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 22:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Kaktus; wat grappig dat je dat gevonden hebt op internet! Sluit dus ook helemaal aan met wat ik zelf bedacht heb over koffie-werk-snaaitrek. Ik wilde ook gaan zoeken op internet.. grappig dat zoeken naar: wat doet voeding (drinken in dit geval) met je lijf? Er is nog zoveel dat wij niet weten!!

ja.. ja.. ik ga nu naar bed.. jij ook? Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 22:45    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Paquda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Wat heb je een herkenbaar stuk neergezet zeg.
Ik kreeg ook altijd te horen dat ik heel gevarieerd eet. Maar ook die tussen doortjes. Wat houd dat EGA precies in? Wil er eigenlijk geen geld in steken, dan kan ik beter gebruiken, maar ben wel nieuwsgierig geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 5:53    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
hahha zo zie je maar dat geen enkel lichaam hetzelfde reageert.
Niet voor niks dat er zoveel verschillende verhalen zijn!
Over het algemeen denk ik wel dat we het er over eens zijn dat thee met weinig theeine beter is om af te vallen?

Zo nu eerst een lekker bakkie Lachen

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 7:34    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik zit ook aan de koffie.. Proost!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 10:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Haha, ik ook! Lekker genieten.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 10:43    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hé Kaktus.. wij hebben een beetje hetzelfde weegclub ritme.. zitten dus zelfs tegelijk aan de koffie!

Vanochtend gestart met havermout koekjes ditmaal met bramen ipv rozijnen.

Havermoutkoekjes (niet als tussendoortje = echt alleen ontbijt)
25 gram havermout, 50 gram bramen, 1 gedroogde abrikoos in kleine stukjes, 15 gram bloem, een klein scheutje melk, beetje honing, een theelepel kaneel.

Havermout, bramen, abrikoos, bloem, honing en kaneel roeren en met een scheutje melk mengen (niet te veel melk, ongeveer 1 tot 2 eetlepels, het deeg moet namelijk stevig zijn).
Met behulp van twee kleine lepels koekjes maken en op de bakplaat leggen.

Oven voorverwarmen op 225 graden.
Ongeveer 10 minuten bakken in de oven. Halverwege even omkeren. In de laatste 2 minuten legde ik op ieder koekje nog wat bramen.. smullen

Voor de lunch maakte ik de broodschotel van jammiemammie (zie EGA recepten) als groente koos ik het restje italiaanse groenten dat nog in de koelkast lag en wat chamignons. Het was echt een prima recept! erg lekker..

O: havermoutkoekjes met bramen en een beker 250 cc melk
L: Broodschotel en een appel
T: twee toostjes zalm (op het verjaardagsfeestje van m'n schoonzusje)
A: meergranenbolletje met rucola, tomaat, basilicum en kaas
T: chinesekool met 125 gr bietjes, champignons en kruiden, 250 cc magere yoghurt met 100 gr bramen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 21:23    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Wederom leuk recept....
Moet je iets mee doen Kampioen
Weegclub receptenboekje starten ofzo....

Zo eerst weer een bakkie doen en dan ff poetsen Verward

Fijne maandag.

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011 8:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 26 van 815