Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Hoii,

Ik heb zo eens een paar dagen terug gelezen. Zoals jij schrijft lijkt het allemaal vanzelf te gaan. Leuk hoor.
Blijf schrijven en ik kom af en toe lekker gluren Lach

Groetjes,

Marloes

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011 6:25    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Mijn vriendin was vandaag jarig en als kado had ik voor haar een "hoe-overleef-ik-mijn-EGA-vandaag-op-mijn-verjaardag-pakket" verzonnen en gemaakt. Ze ging helemaal uit haar dak van dit kado.
Ik had gisteren al een biogarde taartje in een mini springvorm gemaakt. Voor de lunch een lekkere salade met frambozen en gerookte kip met een meergranenbroodje, en voor de avondmaaltijd 100 gr couscous met een marokkaanse schotel met kipgehakt, courgette, tomaat, selderij en ui. Alle gerechtjes stopte ik in vrolijk gekleurde bakjes.. en die dingen hoorden ook gewoon bij het kado.. Ik denk dat ze deze dag wel goed door is gekomen!

Mamdarijn, wat ben je toch een heerlijk creatief mens.
Wat een goed idee Uitroep
Ik heb eens zoiets dergelijks gedaan maar dan met een leuke tas die ik dan had gevuld met allerlei kleine cadeautjes, allemaal apart ingepakt. Zo is de jarige even bezig en wordt steeds verrast. Het was een succes. Maar jou idee houd ik in mijn achterhoofd. Ik heb een vriendin die dat zeker ook zal waarderen. Is momenteel ook aan het lijnen maar is helaas pas in maart jarig. Heb ik genoeg voorbereidingstijd. Lachen
Je recepten heb ik weer gecopieerd.

Groetjes van Hedvig

PS Heb je al piano gespeeld???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011 10:14    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi! Welkom Marloes! Door jou las ik weer even mijn eigen boekje terug.. Best leuk om terug te lezen en te zien dat het inderdaad vrij makkelijk lijkt te gaan op dit moment. Kaktus noemde het 'nieuwe' eten een lifestyle, en volgens mij klopt dat.. ik heb andere trek en kijk niet uit naar koekjes enzo. Al moet ik zeggen dat het de afgelopen dagen wel erg aan me trok. Vanavond heb ik voor het eerst weer eens wat chips gegeten (in een heel klein bakje). Wel lekker. Maar niet 'verrukkelijk'.. Ik moet zeggen dat ik vanavond meer genoten heb van mijn yoghurt met aardbei en nectarine..
Weten we dat ook weer..

@Kaktus, met dat lezen las ik weer je verfverhaal.. toen ik dat de eerste keer las dacht ik gelijk: met haar moet ik maar geen kamer op gaan knappen want dat komt niet goed met ons.. In de Donald Duck noemen ze dit een Goofy-moment.. Heerlijk!

@Hedvig.. duurt niet lang meer hoor.. ik kom steeds dichter bij de piano en elke keer als ik 'em zie dan bedenk ik dat ik er ook op kan gaan spelen.. Da's lang geleden hoor! En het boek staat ook al op de piano klaar..

O..o..ik vind anderhalve liter water drinken geloof ik wel heel veel.. Ik weet zeker dat ik het vandaag gehaald heb..We zien het wel, mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog terug naar de liter..

Even kort mijn dagmenu
O: 25 gr brinta met 250 cc melk, sinaasappel
T: sinaasappelsap,tuinkruidenbouillon
L: tuinbonensalade met 125 gr tuinbonen, steeltje bleekselderij, bosuitje, bruscettakruiden, beetje mosterd-oliedressing uit Frankrijk en een beetje verse thijm, twee boterhammen en een mandarijn
T 2 Sultana's (volgende keer neem ik weer lekker een bakje rauwkost mee.. thuis heb ik eigenlijk nooit trek tussendoor en op mijn werk.. zucht..)
A: 100 gr schelpjesmacaroni, 100 gr kipgehakt, italiaanse groenten en tomatenpuree, sla met tomaat en groene paprika, 125 gr turkse yoghurt, 75 gr aardbeien en 1 nectarine.
T: chips

Ik had expres extra fruit door de yoghurt gedaan omdat ik nog zou gaan rennen en omdat ik echt heel veel zin heb in andere dingen dan in het EGA boekje staan.. Sip
Dit hielp zeker. Helaas geen rondje met Evy gedaan omdat mijn man een volleybal toernooitje had die iets uitliep en ik een verjaardagsfeestje had.. Ik denk dat ik daardoor ook zo'n trek had in chips..

Morgen Evy..en weer gewoon eten. Ik ga iets lekkers uitzoeken voor de lunch.. tijd om me even goed te verwennen! Hopelijk houdt de 'buiten-het-boekje-trek' dan weer op..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 0:27    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een goede tip, de loopband op een kleine helling zetten! Dat ga ik volgende keer eens proberen. Ik varieer wel eens met snelheden, laatste keer heb ik 9,8 km/uur gelopen, maar na een stuk van 5 minuten was ik echt helemaal kapot. Dus ik hou het maar tussen de 8,5 en 9.

Hihi, ik kan heel goed klussen hoor! Maar het probleem is, dat wanneer ik iets in mijn hoofd heb dat het ook direct moet gebeuren. Dan heb ik vaak weinig tijd, moet het snel, met als gevolg dat ik er niet over na denk, en dus domme dingen doe.

Die anderhalf liter hoeft niet persé water te zijn, het gaat om vocht. Dus koffie, thee en andere dranken telen ook mee.

Jij bent ook nog laat op, net terug van het feestje? Ik ben net terug uit het werk, daarom ben ik nog wakker.

Lekker slapen voor straks, groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 0:38    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Haha.. nu hebben we zelfs tegelijk in elkaars boekje zitten schrijven! Gezellig!

Haha.. ik kan ook goed klussen hoor. Mijn probleem is dat ik teveel dingen tegelijk wil doen en dan vergeten ben waar ik mee bezig was.. En ik denk niet altijd eerst na.. dan doe ik eerst, terwijl het best verstandig is om soms eerst te denken..

Als je de loopband op een helling zet verbrand je gelijk ook meer calorieën (vertelde de trainer) In ieder geval liep in nu natuurlijker, eerst op de bal van mijn voet, daarna op mijn hiel (was een tip van Squirrel, om daar op te letten)

De anderhalve liter wil ik proberen extra te drinken zodat ik voldoende vocht binnenkrijg, want ik let er nooit genoeg op..

Jij ook weltrusten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 0:48    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Hoi ik bemoei me even met het gesprek met Kaktus Schaam Schaam
Koffie kun je beter niet mee tellen bij de 1,5 liter. Door de caffeine is het vochtafdrijvend. Dat maakt dat je eigenlijk nog wel wat extra kan drinken.
Ook schijnt het slecht te zijn oor putten in je vel, maar goed ben geen dokter Rollende ogen

Ik mag iig koffie niet mee tellen ook niet van mijn manueel therapeut als het gaat om afvalstoffen verwerken.

Groetjes

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 6:51    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Marloeschka: Ik vind het juist heerlijk om te kletsen-discussiëren over voeding. Ik heb het al die jaren gewoon tot me genomen zonder er echt goed over na te denken..
Soms is het heel verrassend simpel, heb je er al heel vaak over gehoord en gelezen, maar nooit toegepast. Ik ben dol op koffie, maar drink rustig een dagje geen koffie. Meestal zit ik tussen de 0 en 4 koppen per dag. Op mijn werk drink ik meer koffie. Misschien komt daar dan die snaaitrek vandaan? Ik ga er gewoon eens op letten.

Volgende week start mijn nieuwe regel : Maximaal twee koppen koffie op mijn werk. Na twee koppen zet ik mijn beker in de vaatwasser en ga ik over op thee.
Ik ben benieuwd. Zou wel kunnen verklaren waarom ik op de stressdag (donderdag) geen snaaitrek had; op zo'n dag gun je jezelf geen koffie.

Ik ga zo Evy les 9 lopen (even moed verzamelen, ben net ongesteld geworden..) Vanmiddag gaan we dan eindelijk bramen plukken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:24    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Marloescha, dat is een heel oud misverstand, dat koffie vochtafdrijvend zou zijn. Cafeďne zorgt voor een snellere afscheiding van vocht, maar niet voor meer vochtafdrijving.

Mamdarijn, succes met hardlopen!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:49    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ha, ha, ha, om het nog verwarrender te maken.........en beker koffie voor het hardlopen geeft je extra energie en een hogere callorieverbranding (las ik in een harloopmagazine).

Mamdarijn, ik ga nooit de eerste dagen van mijn menstruatie hardlopen. Het voelt dan niet goed en ik gebruik die dagen dan gewoon om mijn lichaam wat rust te gunnen en te laten herstellen.
Maar ieder mens ie verschillend, dus als jij het wel kan, prima.

Veel plezier met bramen plukken, mmmm lekkker. Mijn moeder maakte vroeger altijd bramenjam, ga jij dat ook doen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 11:11    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Heerlijk.. koffie! Ik hoor wel eens dat iemand niet meer kan slapen als hij/zij 's avonds een bakje heeft gehad.. ik heb daar geen last van hoor..
Dat je harder gaat lopen van koffie vind ik wel heel erg grappig! "koffie.. de zwarte motor!" Sorry.. dit komt weer door Evy, dat programma wordt gesponsord door melk.

Ik weet nog dat mijn schoonmoeder er juist altijd van moest plassen. Als we gingen daarna wandelen in de duinen en ze had koffie gehad was het eerste wat ze op zo'n wandeling deed was zoeken naar een bosje Uitlachen

Toch ga ik het proberen hoor, op mijn werk twee koppen te drinken. Ik wil wel eens weten of dat de veroorzaker kan zijn van mijn trek daar..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 21:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 25 van 815