Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Even heel kort

O: 25 gr brinta, 250 cc melk Was mijn fruit vergeten op te eten
L: 2 volkoren boterhammen met 100 gr gerookte forel, kopje tuinkruiden bouillon, appel
T: mandarijn
A: 100 gr couscous, 100 gr kalkoenfilet, champignons, paprika, bloemkool, ui, prei en sla uit de tuin: rucola (eindelijk klaar om te eten!) en eikenbladsla (einde in zicht helaas)

Pompoenweetjes
Squirrel; ik zat met mijn collega te kletsen over die heeeeeerlijke pompoensoep. Wist jij dat je de oranje pompoen (en andere misschien ook) niet hoeft te schillen? Ik had mijn pompoen zondag geschild en dat was een hele klus..
En ze vertelde dat champignons/paddestoelen erdoor ook heel lekker zijn.. en dat gerookte forel erdoor ook heel lekker is. Man.. nu heb ik alweer zin in pompoensoep..

En voor de EGA mensen die dit boekje lezen: afgelopen maandag hoorde ik dat pompoensoep (vegetarische versie) ook gewoon tussendoor kan genomen worden..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011 23:09    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wauw, meer dan 100% gezondheidswinst, dat zijn nog eens opbeurende en stimulerende woorden!

Voordeel van meer water drinken is in elk geval dat je zweet minder sterk ruikt!
Goed bezig hoor met sporten.

Haha, je laat me elke keer weer lachen! Gelukkig dat jij en de cavia's er ongedeerd vanaf zijn gekomen. Hmmm, dan nu maar een enorme blunder van mijn kant? Een jaar of 9 geleden had ik mijn eerste huisje gehuurd, alles leuk opgeknapt en geverfd. Laatste actie was het donkerblauw schilderen van de voordeur. Ik had de pot verf midden in de woonkamer op de grond staan, en met het naar de keuken lopen schop ik dat ding zo om... In de vloerbedekking. Ik heb er een jaar gewoond, met een vloerkleedje over de verfvlek heen...

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 1:37    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nee Mamdarijn, ik wist niet dat je een pompoen niet hoefde te schillen. Ik schil ze altijd met een dunschillertje en dat gaat best makkelijk hoor.
Wist je trouwens dat je de pitten goed kunt roosteren en dan best lekker zijn?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 2:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ha! Heb ik jou weer wat geleerd! Lachen

Ik had de pompoen geschild met een schilmesje.. dat was niet echt makkelijk. Ik was nooit op een dunschiller gekomen.. jij bent echt lekker praktisch!
Door de schil te laten zitten hou je er meer vitamientjes in volgens mijn collega..
Zij laat haar pompoenen altijd groeien op haar composthoop (zij heeft een soort van boerderijtje) waardoor de hoop mooi bedekt is met het prachtige pompoenblad.
Ik denk dat de pompoenen dit jaar een beetje teveel regen en te weinig zon hebben gehad.. ik hoor van een heleboel mensen dat ze een mislukte oogst hebben in hun tuin.

De geroosterde pitjes; doe je daar nog zout over of eet je het puur?

Wat een dag, vanochtend stond ik om 9 uur al een warme maaltijd klaar te maken in de keuken.. Mijn vriendin was vandaag jarig en als kado had ik voor haar een "hoe-overleef-ik-mijn-EGA-vandaag-op-mijn-verjaardag-pakket" verzonnen en gemaakt. Ze ging helemaal uit haar dak van dit kado.
Ik had gisteren al een biogarde taartje in een mini springvorm gemaakt. Voor de lunch een lekkere salade met frambozen en gerookte kip met een meergranenbroodje, en voor de avondmaaltijd 100 gr couscous met een marokkaanse schotel met kipgehakt, courgette, tomaat, selderij en ui. Alle gerechtjes stopte ik in vrolijk gekleurde bakjes.. en die dingen hoorden ook gewoon bij het kado.. Ik denk dat ze deze dag wel goed door is gekomen!

Salade met gerookte kip en frambozen (lunch)
75 gr frambozen, 50 gr gerookte kipfilet, ½ eetlepel olie, ½ theelepeltje honing, ½ appel, ½ zakje rucula sla, ijsbergsla, 1 bruin pistoletje (60 gr).

40 gr frambozen pureren, en samen met de olie, honing, peper en snufje kruidenzout tot een dressing roeren.
Appel schillen (hoeft niet, in de schil is ook lekker) en in stukjes snijden, kip in plakjes snijden. Sla, appel en dressing mengen en op bord leggen, garneren met kip en de rest van de frambozen. Serveren met bruin pistoletje.

(ik heb de kip gewoon in stukjes gesneden en door de salade geroerd, da's ook heerlijk). En ik had in plaats van ijbergsla eikenbladsla uit onze tuin genomen..

Biogardetaartje, feestelijk tussendoortje
125 cc biogarde, 4 blaadjes witte gelatine, sap van 1 citroen, beetje honing, beetje kaneel, beetje vanille essence, fruit.

- Gelatine 10 minuten laten weken in koud water.
- Biogarde roeren met honing, kaneel vanille essence en eventueel een beetje fruit.
- Citroensap verwarmen en door de uitgeknepen gelatine roeren.
- Gelatinemengsel door de biogarde roeren.
In een kleine (spring)vorm op laten stijven in de koelkast (halve dag) en garneren met fruit naar keuze.

Vier punten, kan op één dag gegeten worden (even letten op hoeveelheid fruit) bij koffie, thee en als toetje.

Ik had door het taartje nog een beetje bosvruchten (ontdooide blauwe bessen en frambozen uit het vriesvak) geroerd waardoor het taartje wat kleur kreeg. Bij het ontdooien kwam ook automatisch wat sap vrij.. heel lekker!

Dit taartje is ook heel lekker met ananas en mango. Lekker je eigen favoriete fruit toevoegen dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 22:34    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Weer van die lekkere recepten, leuk zeg!

Die pompoenpitten kunnen met en zonder zout, net wat je wilt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 22:42    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanavond heb ik les 8 van Evy gelopen. Ik vond 'em erg pittig: het zweet gutste van mijn lijf!
Ik kreeg vandaag de tip om de helling 0,5 te zetten, dat schijnt meer te lijken op rennen op straat. Verder waren het 8 setjes van twee minuten rennen, één minuut stevig wandelen. Ik heb voor het eerst de drie kilometer gehaald tijdens de les zelf en ben doorgelopen tot 3,5 kilometer. Zelfs toen was ik nog niet uitgezweet..

Heerlijk om de woensdag vrij te zijn, dit is een nieuw rooster, ingegaan vanaf vorige week. Vanmiddag twee uur gewommen met mijn dochter. Zij met haar vriendinnen en ik met de mijne (niet degene die jarig was..). Ze zwom niet hard en luchtte haar hart (problemen op haar werk) dus ik heb niet veel kilometers gemaakt, maar wel een hoop om over na te denken..
Ha Squirrel; ook ik zet mensen aan het rennen, ze heeft het nu twee keer gedaan de afgelopen week.. Maak het mee!

Ik moet zo naar bed van mezelf dus nog even snel mijn dag menuutje.
O: 25 gr havermout, 250 cc melk
L: gerookte kip met framboosjes en een meergranenpuntje (haha.. ik had voor mezelf lekker ook een portie gemaakt)
T: sinaasappelsap en appel, ging niet goed, dus ook ontbijtkoek
A: 100 gr krieltjes, 100 gr gerookte kip en gestoofde groentemix (italiaans), spinazie en sla (met heel veel peper.. mijn man was uitgeschoten).. uch..
T: Expres bewaard voor na het rennen (gelukkig maar want ik had het nodig!) 250 cc magere yoghurt met appel en kaneel

Ik had me voorgenomen vandaag 1,5 liter water extra te drinken maar dat is me niet gelukt, ben op de gebruikelijke liter gekomen. Morgen weer een dag..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 23:01    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hé Squirrel, we zijn tegelijk online! Welk tijdstip is het nu voor jou? Voor mij is het bedtijd.. Truste! Ik ga dromen over zoute pompoenpitjes die ik ooit weer eens mag eten.. Nog ruim tien kilo te gaan! (ik heb mijn streef aangepast, wil net zo dun worden als jij! Lachen)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2011 23:03    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Racekipje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oooeh, dat Biogarde taartje klinkt goed.
Zaterdag word die hier ook gemaakt smullen
En dan met aardbeitjes denk ik.

Wat een super leuk idee, dat "overlevingspakket" Erg blij

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 01 sep 2011 14:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dat heb ik nou niet vaak, maar ik zou dat ook leuk vinden om zo'n pakket te krijgen, inderdaad! Veel succes met het maken van het taartje, je zult merken dat het nog makkelijker is dan het lijkt.. Lachen

Pfieuw, vandaag een échte stressdag achter de rug. En het leukste: geen eet-snacktrek op mijn werk. Aan het eind van de dag bijna alle klussen geklaard! Morgen kan ik de laatste eindjes nog even vastknopen.
Gek genoeg is het baalgevoel van vorige week helemaal weer verdwenen (terwijl het juist vandaag een gekkenhuis was met maar liefst drie deadlines die gehaald moesten worden en een zieke collega die juist de aanstuurder van twee van de drie projecten is..) Op zo'n dag zou ik juist moeten balen, maar het is over.. ik ben weer geland op het normale pad en heb inmiddels geaccepteerd dat de vakantie voorbij is (boehoe!) Lachen

Eenmaal thuis ging alles ook prima, maar vlak na het eten dronk ik een lekkere kop koffie en toen.. kreeg ik heel erg trek in chocola.. Als we iets in huis hadden gehad dat daar op leek was ik voor de bijl gegaan. Inmiddels is de drang weer weg en zit ik een kauwgumpje te kauwen. Zo tandenpoetsen en dan naar bed.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
L: tuinkruiden bouillon, twee volkoren boterhammen en bietensla met 125 bietjes, appel, 30 gr geitenkaas, 2 augurkjes en 10 gr mayonaise, kruiden en peper
A: 100 basmatirijst, 100 gr kip cajun, worteltjes en witlofsla met mandarijntjes, 250 cc magere yoghurt en 30 gr banaan, 75 gr aardbei

Ik ben er nog steeds niet uit of bietjes en geitenkaas nu wel of niet een goeie combi was.. met haring is in ieder geval lekkerder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 sep 2011 20:06    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer dat ik er vandaag pas achter kwam dat we gisteren tegelijkertijd op deze website zaten. Hier is het 4 uur vroeger dan bij jullie. Dus meestal slaapt Nederland al als ik achter de computer duik.

Jij met je water drinken..........ik ben er nu ook mee behebt geraakt. Gisteren had ik trouwens hoofdpijn en toen ik 2 glazen water had gedronken, trok het inderdaad weg.

En rode bietjes...........hield ik eigenlijk nooit zo van, maar omdat ik het vaak bij jou tegenkom heb ik het toch weer eens geprobeerd. En eigenlijk vond ik het erg lekker. De volgende keer ga ik zo'n bietensalade van jou proberen.

Wat een mazzel dat je geen chocola in huis had, maar eigenlijk denk ik dat je het toch niet had genomen hoor. Je bent nu sterk genoeg om de verleiding te weerstaan. Binnenkort als de boerenkool weer in de winkel ligt, moet je maar van die chipjes gaan maken tegen moeilijke momenten. Totaal niet met chocola te vergelijken, slaat dus nergens op ha, ha, ha............maar toch helpt het mij wel. Dus wie weet jou ook.

Goed dat je je streef naar een gezond gewicht hebt veranderd. Gaat je gewoon lukken hoor, je bent al dik (Nee, dun) over de helft.

Met dat Evy bouw je het rennen wel in een razend tempo op zeg. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe enthousiast je bent en nog leuker dat jij op jouw beurt ook weer mensen aan het rennen krijgt. Zo krijg je echt een sneeuwbal effect.

Fijne vrijdag en succes met les 9!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011 1:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 24 van 815