Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik was meer opgelucht dan blij.. die blijdschap heb ik al een paar dagen want de weegschaal was super vriendelijk tegen me sinds ik meer water drink..

@Els: goed idee! Euh.. hoe maak jij de rabarber klaar? Ik maakte het altijd met suiker klaar maar dat kan nu niet meer..

@Hedvig: ik heb wat pannenkoekenrecepten in je boekje gezet. Bij Ega mag je alleen pannenkoeken bij de lunch als vervanging voor de broodmaaltijd..
En euh.. mijn man staat ook vaker dan ik in de keuken hoor.. soms voert hij mijn receptjes gewoon uit.. Maar inderdaad, ik sta voor de lunchhapjes wel heel vaak in de keuken. Laten we zeggen dat ons fornuis en de oven een stuk intensiever gebruikt worden dan voor ik naar EGA ging. De lol van in de keuken staan is dat je dubbel geniet van het eten dat je klaarmaakt! Uitlachen smullen Uitlachen

@ Squirrel: ik maak een dansje met je! Jij zit gewoon over je streef heen!! Geweldig en ook jij gefeliciteerd! En wat denk je? De pompoensoep was the best ever!!!! Zelfs mijn man pakte de soep twee keer!

@ Samsoem: welkom terug! Letterlijk en figuurlijk

@ Bakemaatje: helaas, dadels staan niet in het boekje Huil huil Weer een motivatie erbij om sneller op streef te komen smullen
Alhoewel.. vijgen staan er ook niet in en die richtlijn ga ik echt nog wel een keer overtreden (in de kruidentuin staat een boom vol vruchten.. te lekker!)

Pompoensoep à la Squirrel
1 liter kippenbouillon, 400 gr pompoen in dobbelsteentjes, 125 gr ui (ik had bosui en 1 franse ui (veel sterker dan de onze, nog van de vakantie) genomen), knoflook vlokken, 2 tengels bleekselderij in stukjes, theelepel nasi kruiden (o.a. met komijn en koriander), verse thijm en peterselie, theelepel Roos & Marie (Dipper, Xenos, oa met rozemarijn, nootmuskaat en paprikakruiden)

Alles bijelkaar in de bouillon aan de kook brengen en door laten pruttelen tot de pompoen zacht genoeg is. Met de mixer glad mixen.
Halve pan: 200 gr pompoen= een vrucht
Je kunt er nog 50 gr kipfilet aan toevoegen, maar ik wilde boursin op mijn turkse broodje, dus de kipfilet niet gedaan

Die mixer was trouwens nog wel even weer een stom staaltje Mamdarijn.. Ik had geen zin om het in de keukenmachine te gooien (teveel werk dacht ik) en wij hebben geen staafmixer.. maar een gewone mixer kan ook.. dacht ik. Euh.. kan dus niet! Het spetterde in het rond, die kokend hete soep.. en toen ik de mixer verschrikt uit wilde zetten ging die op de hoogste stand!
Wat een ellende zeg, de hele keuken zat eronder. Ik ga morgen een staafmixer halen, die dingen kosten nog geen tientje bij de Action!

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, 100 gr framboosjes (aan het eind toegevoegd in de pan om even mee te warmen), druppeltje vanille essence (koningsmaaltje!)
L: Pompoensoep, 60 gr turks brood met 30 gr boursin (heerlijke combi)
T: sinaasappelsap, appel met kaneel en 125 griekse yoghurt met banaan, aardbei en verse ananas (hele forse hypo)
A: 100 gr mie, 100 gr kip, bamigroenten en tauge opgebakken in ketjap Asin en water. Witlofsalade met paprika. (ik geef toe, rare combi, maar mijn man houdt niet echt van witlof, eet het niet, en snapt niet goed dat dit een rare combi is Rollende ogen Verder is hij wel lief hoor..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Hoe herkenbaar ;-). Dat soort dingen overkomen mij ook altijd. Hoezo eigenwijs.....
Ziet er wel weer heerlijk uit! Wat eet jij toch een aparte en lekkere dingen..... Zou je mij ook zo'n pannenkoekreceptje willen sturen? Lekker eens wat anders dan brood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2011 23:01    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gaaf dat die soep zo goed gelukt was en dat jullie het nog lekker vonden ook. Die pompoen kun je trouwens ook vervangen door wortels en gewoon verder op dezelfde manier klaarmaken, ook lekker.
Succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 3:31    
Vrouw Weeggegevens   Snoek1954
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:

@Els: goed idee! Euh.. hoe maak jij de rabarber klaar? Ik maakte het altijd met suiker klaar maar dat kan nu niet meer..

Zelf maak ik de rabarber door hem in stukjes te snijden en dan met een heel klein beetje water te koken, zoals je hem altijd bereid eigenlijk. Dan laat ik hem afkoelen en daarna doe ik er een eetlepel honing door en verder zoet ik hem met vloeibare zoetstof ( van het kruidvat) die is niet gezoet met aspartaan. Ik heb een tijdje geleden kleine diepvriesbakjes gekocht en dan maak ik bakjes met 125 gram er in en dat vries ik dan in.
Heb nu nog heel veel bakjes in de diepvries. Even ontdooien en dan als tussendoortje of door de yoghurt. Heel lekker en je heb te gelijk je verplichte groente binnen.

Fijne week en succes.

Els

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 7:48    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Wauw, wat een weekresultaat! Je grafiek gaat weer lekker naar beneden in de lijn die die ging. Knap hoor!

Waterdrinken is echt goed voor de weegschaal, maar ik heb ervaren dat het ook goed voor de huid is. De afvalstoffen worden door het vele water makkelijk afgevoerd via de urine en wil niet meer door de huid naar buiten. Dus weg met de pukkeltjes en andere onregelmatigheden.

Haha, ik moet wel altijd lachen om jouw acties! Geweldig! Het try and error principe. Maaruh, dit klinkt als een goede reden om de keuken opnieuw te laten sausen of betegelen Cool ...

Ik heb ook altijd respect voor jouw receptjes. Maar ik ben echt niet zo'n keukenprinces en raak de draad al kwijt als ik ze alleen al lees!

Hoe gaat het met hardlopen? Vandaag al weer gelopen?

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 14:34    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hihi.. dan heb je gelukkig vandaag nog niet gezien.. ik was even aan het kijken of de courgettes al rijp waren en zette daar de caviakooi (voor buiten) even achteruit. Maar was dat ook gelijk vergeten en stuikelde echt zo achterover in de kooi met mijn benen in de lucht. Ik zat helemaal klem.. zo erg! Gelukkig zaten de cavia's veilig binnen want anders waren ze geplet..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 18:40    
Vrouw Weeggegevens   Rijkie

Reageer met quote
even als tip........ik doe dat ook met rabarber maar ik vries ze in in margarinebakjes die ik eerst in de vaatwasser zet als de margarine op is. kan precies in die bakjes en je hebt er zo een hoop als je een gezin hebt!
enne, is heeeel lekker haha we hebben speciaal een extra vriezer aangeschaft afgelopen jaar. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 18:53    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dank voor de rabarbertips! Ik heb al zo lang geen rabarber meer gehad.. krijg er helemaal zin in!

@Kaktus; ik geniet er erg van om lekkere dingen te maken, maar een keukenprinses ben ik ook niet hoor! Die linzensoep en de pompoensoep (die je dus ook van wortels kunt maken) zijn echt eenvoudig.. Alleen het snijden van de pompoen is een pittig karweitje.. Als je een duidelijker receptje wilt hebben van me (van iets dat je lekker lijkt) moet je het maar zeggen hoor.. ik merk vaker dat ik de recepten alleen voor eigen gebruik opschrijf en af en toe stapjes oversla..

Wat bijzonder eigenlijk dat beter water drinken zoveel effect heeft. Wie weet ga ik ook minder transpireren..

Vandaag ben ik bij de diëtiste geweest. De diëtiste is zo enthousiast! Dat is gewoon super leuke feedback! Ze volgt me al twee jaar. Het eerste jaar heeft ze me heel veel uitgelegd over voeding en diabetes (een soort herscholings cursus) maar afvallen deed ik niet. Sinds januari ga ik om de twee maanden naar haar toe. En elke keer meten we (naast mijn gewicht) het hele lichaam door. Toen ik 8,8 kilo kwijt was (1/10e van mijn gewicht) vertelde ze me dat ik al 100% winst had geboekt voor mijn gezondheid. Alle kilo's erna zijn extraatjes (ik zit nu in de bonus ronde als het ware) Een gezond BMI voor mij is een BMI van 25: 66 kilo. Dat wordt dan mijn streefgewicht want ik wil heel graag naar een gezond BMI. Zij is nu al tevreden en vind het te gek dat ik zo gemotiveerd ben!

Ook namens haar: jullie allemaal bedankt voor het support dat ik van jullie krijg!!!

@Kaktus; gelukkig hoef ik niet te sauzen.. alles is op de kastjes, muur, afzuigkap en aanrecht terecht gekomen en inmiddels weer schoon. Maar op dit soort momenten wordt ik toch zo moe van mezelf.. Rollende ogen

De lunch was heel speciaal, we hebben met de EGA meiden een lunch gemaakt, waarbij iedereen een lekker lunch-receptje had klaargemaakt en mee genomen. De leidster (was gelukkig toch weer terug) had wortelsoep (lekker Squirrel.. die houden we er ook in!), iemand had witlof-sla-appel-fêta salade (30 gr feta in hele kleine stukjes zodat je bij ieder hapje ook fêta proefde), iemand had ei-tomaat-champignon-doperwtjes gebakken en ik had een asperge-sinaasappel-ei-kip salade gemaakt. smullen smullen smullen

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, nectarine
L: twee boterhammen met combi van hierboven, halve sinaasappel
A: 100 gr penne (macaroni), 100 gr rundergehakt, italiaanse groenten, bolgnese fix, tomaat, tomatenpuré, italiaanse kruiden
250 cc magere yoghurt, meloen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 19:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oei, ik vergeet nog te vertellen dat ik vandaag les 7 heb gedaan met Evy (ging alweer goed!), daarna een sportles heb meegedaan met de 50+ gym (ze doen normaal gesproken pilates, maar die docent was nu op vakantie) en daarna nog een kwartier op het roeiapparaat, bijna twee uur gesport.. En nog steeds fit en fief..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 19:54    
Vrouw Weeggegevens   Racekipje

Reageer met quote
Zo, wat een actieve dag heb je gehad zeg!
Goed hoor Lach

Die witlof-sla-appel-fêta salade lijkt me ook wel lekker.
Ook maar eens uit proberen.
Dat vind ik zo leuk als ik jouw dagboekje lees, die receptjes om uit te proberen.
Je gaat trouwens weer goed met je gewicht hè.
Fijn hoor! Erg blij

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011 16:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 23 van 815