Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuk die pleidooi van Sunshine over water.
Water schijnt trouwens ook heel goed te zijn voor de huid.

Gaaaaaaaaaaf dat je buiten wilt gaan rennen. Veel leuker hoor, je ziet/ruikt/hoort van alles onderweg en het is fijn om buiten te zijn. Zelfs met regen is het lekker om buiten te rennen, want dan zit er veel zuurstof in de lucht.
Op zich heb je geen speciale schoenen voor buiten nodig hoor, tenzij je het vies vindt om je binnenschoenen te gebruiken natuurlijk.
Ik weet niet of Evy ook tips over techniek geeft, maar let er op dat je niet op je hielen landt maar op de bal van je voet. Doordat de meeste hardloopschoenen tegenwoordig enorme schokbumpers en dikke zolen hebben, landen veel mensen eerst op hun hielen.
Dat is tegennatuurlijk en je loopt meer kans op blessures.
Ren maar eens een stukje op blote voeten, dan landt je altijd eerst op de bal van je voet.
Sinds ik zelf mijn techniek veranderd heb, heb ik bijv. nooit meer last van mijn scheenbenen en heupen.

Go wat leuk toch, dat jij zo enthousiast bent. Dat werkt ook weer stimulerend op mij.

Succes morgen met les 6. Waarschijnlijk trek ik morgen ook mijn hardloopschoenen aan en dan zal ik onderweg aan je denken hoor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 2:13    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Haha, Mamdarijn, geweldig dat het bewegen ongemerkt zoveel makkelijker gaat! Heerlijk gevolg van het minder gewicht en meer bewegen...

En jij ook al het hardloopvirus te pakken? Heb je al gelopen vandaag? Ik vind buiten lopen toch echt zwaarder dan binnen (maar ik loop dan ook steeds achterom te kijken of ik niet achterna gezeten word door een bloeddorstige hond...).

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 17:36    
Vrouw Weeggegevens   Racekipje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Leuk om hier ook mee te lezen nu Lach
Goed verhaal inderdaad over water.

En ben door het lezen hier nu de lessen van Evy aan het downloaden en op mijn MP3 speler aan het zetten.
Jullie enthousiasme over het lopen met Evy werkt kennelijk Erg blij

Ben benieuwd of ik het ook zo leuk ga vinden
Heb de tips van squirrel m.b.t. het lopen in ieder geval al in het hoofd zitten.

Ik ga jouw boekje ook volgen mamdarijn Erg blij

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:58    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vandaag zat ik op mijn werk en vanaf het begin tot het eind wilde ik wel weer naar huis. Ik snap niet wat er loos is. Begrijp me niet verkeerd, ik heb heel erg leuk werk.. vandaar dat ik het niet snap.. Maar goed.. 'k ben de dag weer doorgekomen en ik heb lekker veel gedaan.

Dag 3 als waterorgel weer goed doorgekomen. Wat heeft dit een effect bij mij zeg, 't is maar één liter extra, maar het werkt heel goed. Nogmaals ik spoel echt schoon.. Mijn darmen voelen zacht aan, jaren niet gehad..

Thuis gekomen had m'n dochter leuk voorstel: ze had een Barbie film uit de biep geleend en het leek haar wel gezellig om met z'n allen op de bank te eten. We eten eigenlijk altijd aan tafel.. dus dat was wel een keertje leuk.
Na het eten en de film ben ik weer naar de sportschool gefietst en heb ik les 6 met Evy gerend. Het ging alweer hartstikke lekker, ik sta versteld: volgende week gaan we alweer 4 minuutjes achterelkaar rennen en aan het eind van de week 5 minuten. Dat gaat hard! Daarna nog lekker wat oefeningen gedaan.. het is wel fijn als er zo weinig mensen zijn! Erg blij

@Squirrel; ik heb fitness schoenen met weinig profiel, ideaal voor de sportschool, maar niet geschikt om mee te rennen. Ook wil de sportschool dat je echt binnenschoenen gebruikt. Snap ik ook wel.. Verder heb ik geen sportschoenen (meer) in ieder geval geen fijne renschoenen. Wel goeie wandelschoenen (bergschoenen) maar daar ga je ook geen vijf kilometer op rondhupsen..
Goeie looptip! Ik ga er de volgende keer eens op letten hoe ik ren.. @Kaktus:lol: Lijkt me ook zwaarder hoor.. nu kun je steeds zien wat je aan het doen bent en hoeveel tijd je nog moet en hoe ver je hebt gelopen en..
Oei aan honden had ik nog niet gedacht..Misschien ga ik wel harder lopen buiten..

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, mandarijn
L: twee boterhammen en doperwtjes salade; 125 gr doperwtjes, 50 gr kipfilet, bleekselderij, paprika, 25 gr mayo, kerrie, siciliaanse mix (Xenos), kippenbouillon
T: appel
A: 100 gr rösti, 100 gr kalkoenreepjes, boontjes, tomatensla, 125 gr turkse yoghurt en aardbeien
T: na het sporten appel met kaneel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:58    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hé leuk racekipje!! Gezellig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:59    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goh Mamdarijn, je gaat als een speer met Evy, geweldig!

Zo'n dagje geen zin in werk hebben, heeft iedereen toch wel eens?
Dat is volgens mij gewoon een "baaldag".

Je dochter heeft gelijk hoor, soms is het best gezellig om met elkaar op de bank voor de tv te eten. Vonden jouw mannen het wel leuk om naar die Barbie film te kijken of hadden ze de hele tijd commentaar (zouden mijn mannen nl. hebben bij een chickflick)?

Mamdarijn, fijn weekend!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 3:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Haha.. Nee.. die Barbiefilms zijn eigenlijk heel mooi gemaakt. De eerste die we zagen was echt heel goed en spannend, en sindsdien is een Barbiefilm niet negatief.. en kijken de mannen ook mee zonder commentaar.. Maar ik denk dat heel veel jongens het echt helemaal niks vinden hoor.. in dit geval hebben dochterlief en ik gewoon mazzel!

Baal dagjes ken ik eigenlijk niet en dit was bijna een hele week. Het zullen wel opstartproblemen zijn..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 13:16    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ha die Mamdarijn,

Wauw, wat is het leuk om jouw dagboekje te lezen.
Ik ben pas op blad 5 maar ga op een later moment zeker verder.
Je beschrijft ook smakelijke recepten die ik zeker uit ga proberen.
Wel even uitrekenen hoeveel Points (ik gebruik het systeem van ongeveer 8/9 jaar geleden) het zijn. Ik zweer bij Weight Watchers, maar kan bij jou ook nog veel leren.
Wat jij schrijft over steeds anders de dag beginnen om je lichaam te laten schrikken vind ik een hele goede. Ik heb het vermoeden dat heel gevarieerd eten (en af en toe eens "gewoon" eten) helpt om je lichaam niet in de spaarstand te laten komen.
Wat betreft het stilstaan. Maak je geen zorgen, je lichaam is er toch mee bezig. O.a. het vet beter verdelen. Als je jezelf zou opmeten zou je merken dat er wel centimeters afgaan.
Ik vind het ook erg leuk dat je in mijn dagboekje gereageerd hebt.
Voor nu houd ik het hierbij.
Wordt zeker vervolgd.

Heel veel succes en groetjes
Hedvig

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 17:41    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nou zeg, wat ontzettend leuk! Bedankt voor je reactie Hedvig! Van Weight Watchers weet ik niet zo heel veel, maar ik neem aan dat je hetzelfde doet als ik met lekkere recepten; ik maak ze EGA proof, ik hoop dat het makkelijk is om m'n recepten Weight Watchers proof te maken.

Morgen is mijn weegdag, maar ik heb eigenlijk de hele week op de weegschaal gestaan. Maandag en dinsdag werd ik alleen maar zwaarder, ik woog bijna 79 kilo, maar voelde me verder prima en dun, en ik at verder geen rare dingen dus ik vertrouwde erop dat het wel goed zou komen. Sinds woensdag ben ik extra water gaan drinken en moet ik constant naar de wc. Mijn hele darmstelsel is aan het schoonspoelen, dat zul je morgen wel op de weegticker zien. Maar goed dat wilde ik ook elke dag even op de weegschaal bekijken..

Ik ben in ieder geval weer blij!
Vandaag had ik ongelovelijk veel zin in soep. Vooral op pompoensoep had ik mijn zinnen gezet, maar het was niet makkelijk om een pompoen te scoren. Laten we het erop houden dat dit de wraak was van mijn moestuin.. hihi.. ik ben namelijk een aantal keer op de pompoenplant gaan staan tijdens het plukken van de boontjes. Een volgende keer zal ik er beter op letten waar ik een plantje neerzet!
Had ik al verteld dat alle tomaten bedorven zijn? Had ik eerst nog fantasieën over tomatensausen en soepen.. er hingen er heel veel aan namelijk.. maar ik had de planten te dicht bijelkaar gezet en de regen zorgde voor de rest.. de planten gingen dood terwijl de groene tomaten bruin werden in plaats van rood. Zo jammer! Maar goed.. dat hoort er natuurlijk gewoon ook bij, dat er dingen mislukken.. Daar leer je dan weer van.

Om op de soep terug te komen, bij de lunch heb ik een champignonsoepje opgepimpt door er champignons en paprika door te doen en vanavond heb ik linzensoep gemaakt. Morgen pompoensoep, jippie! smullen
Het recept voor de linzensoep staat al in dit boekje, ik zal 'em straks even opzoeken en opnieuw plaatsen..

Mijn ontbijt was ook niet te versmaden: ik had een halve perzik en halve portie aardbeien gecombineerd. Wat een zomerse verrassing was deze combi van smaken! En dat omdat de perzik aan een kant aan het bederven was.. Soms maak je doe je dan een smakelijke ontdekking.. Echt een aanrader!

O: 125 gr Griekse Yoghurt, 25 gr granenflakes (nog steeds uit Frankrijk.. helaas nog maar een paar porties) en 75 gr aardbeien en een halve perzik
L: twee waldkornboterhammen met nieuwe haring en uitjes, champignonsoep
T: appeltje met kaneel uit de magnetron (op het idee gekomen door Hedvigs boekje)
A: linzensoep en een stukje turks brood, 250 cc magere yoghurt met 100 gr verse ananas.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 21:25    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Linzensoep (maaltijd)
40 gr rauwe linzen, 50 gr kip, 25 gr ui, 1/4 paprika, 1/2 winterwortel, 1 el kerrie, bouillonblokje
knoflook, 25 gr griekse Yoghurt, zout, peper, verse munt

Ui snipperen, paprika en wortel in stukjes snijden en samen stoven in een bodemprje water, kip in blokjes erbij, kerrie en bouillon toevoegen, linzen erbij en 500 cc water.
25 minuten zachtjes laten koken tot de linzen gaar zijn.

Meng knoflook, 25 gr griekse Yoghurt, zout, peper, verse munt

Soep in bord scheppen en een klodder yoghurtmengsel in het midden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2011 22:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 21 van 815