Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Gisteren is uiteindelijk alles inderdaad goed gekomen.. en hebben we ons doel gehaald: gaatjes in haar oren! Het staat heel mooi. Vandaag is ze 9 geworden, FEEST, en ze wilde heel graag allemaal kleine hapjes waar iedereen uit kon kiezen. Dus had ik naast de chocolaatjes, mini tompoesjes, kwarktaart, noga ook fruit spiesjes en toen we later overgingen op de hartige dingen tomaat-basilicum-selderij spiesjes..
Erg slim.. want ook nu weer heb ik me vrij netjes aan het gezonde eten gehouden (terwijl ik mezelf gewoon had 'toegestaan' dat ik best wat lekkers mocht dat niet in het boekje staat..) Het enige dat ik genomen heb dat eigenlijk niet bij EGA hoort was een soort staaf van druiven met walnoten erin (had m'n broer gescoord in een turkse winkel) Bijzonder lekker! En verder voldeden de spiesjes echt aan mijn 'snoep'-geniet gevoel.. Weer een dag niets gemist en toch gezond gegeten. Leuk!

O 25 gr griesmeel, 250 gr melk, aardbeien
L twee boterhammen met kaas en tomaat en komkommer tosti
T fruitspiesje aardbei, druif, appel, paar stukjes druif-walnoothapjes
A 100 gr kip, 100 gr rijst, groente, tzadziki, tomatenspiesjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 22:34    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nog gefeliciteerd met je dochtertje! Die hapjes die je hebt gemaakt klinken hartstikke lekker en wat goed dat je het bij EGA proof hebt weten te houden. Die druiven-walnotenstaaf lijkt me trouwens ook wel wat. Ik denk dat je het zo goed doet, omdat je jezelf wel degelijk iets toestaat en het daardoor veel minder een obsessie, waardoor je uiteindelijk net zo makkelijk voor iets gezonds kiest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 0:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
dat zou best kunnen Squirrel. En toch sta ik versteld van mezelf. Op de chocola na is er niets dat me triggert. Het heeft jaren geduurt voor ik de beroemde knop had gevonden, maar volgens mij weet ik 'em nu te vinden. Van januari tot mei was die om, de maand juni was moeilijk en gelukkig sinds ik de weegclub heb gevonden zit ik weer in het goede ritme.
Erg leuk trouwens dat we zo'n klik hebben met elkaar, ook dat stimuleert mij enorm!

Vandaag een huis vol logees die gister zijn blijven slapen en hetzelfde concept aangehouden. Ik gaf de kids (6 in totaal) ontbijt op bed, en nam zelf mijn papje.. de volwassenen konden zichzelf bedienen in de keuken (leek net een bed&breakfast) Met de lunch weer alles op tafel gezet, voor ieder wat wils en ook nu kon ik zonder mezelf te kwellen mijn eigen ding eten. Nog nooit zo genoten van een verjaardag als de afgelopen dagen!

O: 25 gr havermout, 250 gr melk, sinaasappel
L: twee boterhammen, komkommer geitenkaas salade (dezelfde die ik eerder deze week al eens had
A: 100 gr kip, 100 gr krieltjes, verse boontjes uit de tuin (!) Zooo lekker! tomatensla met rode ui
T: 125 gr griekse Yoghurt met frambozen en nectarine
T: bieten (125 gr), met augurk en appel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 22:55    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nou, ik denk dat jij morgen ook niet bang voor de weegschaal hoeft te zijn hoor! Tenslotte ben je hartstikke goed bezig. Inderdaad is die klik tussen ons erg leuk en stimulerend. Iedere dag kijk ik ook even hoe jij de dag weer bent doorgekomen en wat je hebt gegeten. Het helpt mij enorm. Bovendien ben ik door jou ook heel bewust met mijn eigen menu bezig. Je zou haast denken dat die knop bij mij ook eindelijk is omgegaan, ha, ha,ha. Nou veel plezier nog met de gasten. Wij gaan straks weer naar het voetbalveld. Onvoorstelbaar he, maar we moeten 2.5 uur heen en 2.5 uur terug rijden voor 1 wedstrijdje. Niet erg hoor, want het is een prachtige route en geen mens langs de weg.
Toi,toi,toi!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 15:35    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   samsoem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een netjes lijstje voor vandaag! En super knap dat je al die lekkere dingen ,die de dames mochen, hebt kunnen laten staan!
Das hier af en toe een probleem haha.!

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 16:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend de laatste loge's uitgezwaaid en naar Amsterdam gegaan. We hadden een reünie met de Taiwankids (onze kinderen komen uit Taiwan) en toevallig was er op de Dam een spektakel; een leeuwendans met 100 Chinese leeuwen, om te vieren dat er 100 jaar chinezen in Nederland zijn. Echt geweldig om mee te maken.

In de Chinese buurt geshopt en een stoommandje gekocht (eindelijk het goede formaat gevonden!) Binnenkort googlen voor lekker stoomgerechtjes! Ik verheug me erop! Ook kleine mini banaantjes gekocht. Dat was slim want anders had ik me vast laten verleiden door de heerlijke rijstkoekjes die we ook gekocht hadden.. heel lekker, maar niet EGA proof Verward

O: 25 gr brinta, 250 gr melk, nectarine
L: Chinese tomatensoep met stokbrood
T: mini banaantje..
A: chinese mie, veel groenten, beetje vlees (zat wel saus over, maar goed.. je kunt niet altijd het juiste eten in zo'n grote groep..)
T 125 gr griekse Yoghurt met geraspte appel en kaneel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 21:52    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Ik heb je dagboekje gevonden en ga even terug lezen. Kijken of ik de tuinboontjes ook kan ontdekken. Is toch weer een variatie meer. Ik eet eigenlijk altijd 60 gram doperwten en 65 gram ui. Maar dat komt soms letterlijk mijn neus uit.

Maar nu kan ik bij jou kijken wat jij zo al eet. En daar leer ik van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 23:16    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Het bevalt me uiteraard goed om niet meer te snoepen, wat een energie hou je over.
Keek laatst naar een heerlijke grote zak drop/fruit goms in de winkel en kwam even in de verleiding om het te kopen en zoals gewoonlijk in 1x op te eten, maar goed ik weet als geen ander waar dat in resulteert; promt erna in slaap vallen op de bank en zeer vermoeid weer wakker worden en dan hebben we het nog niet eens over het schuldgevoel. Echt ervan genieten doe ik dan ook niet, ik kauw er wat op en slik het veels te snel door en ik weet dat een paar snoepjes nemen voor mij niet werkt. Alles met dan op, dus haal ik het maar niet in huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jul 2011 11:33    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wow wat gaat het goed zeg! Vandaag stond ik op de weegschaal en die wees 78.! Inderdaad de bevestiging dat het goed zit met mijn motivatie en met m'n eetpatroon.
Doel van deze week: volhouden om niet te snoepen. Is niet echt makkelijk want overal liggen nog restanten lekkernijen en chips, en gisteren kreeg ik een doos chocola..
Maar goed, ik voel me te goed zonder snoep, zeker nu de weegschaal ook weer mee doet..

@bakemaatje; ik heb ook niet altijd zin in de zoete groente. ga volgende week een courgette of aubergine kopen om daar eens wat lekkers mee te maken bij de warme maaltijd.
En op dit moment heb ik verse doperwtjes uit de tuin. Die zijn heel lekker! Misschien zijn ze ook vers te krijgen bij de groenteboer? Ik zal de komende week ook weer even goed letten op mijn zoete groente (twee doelen in één week.. oei, ik ben echt goed bezig! Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jul 2011 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Wow wat gaat het goed zeg! Vandaag stond ik op de weegschaal en die wees 78.! Inderdaad de bevestiging dat het goed zit met mijn motivatie en met m'n eetpatroon.
Doel van deze week: volhouden om niet te snoepen. Is niet echt makkelijk want overal liggen nog restanten lekkernijen en chips, en gisteren kreeg ik een doos chocola..
Maar goed, ik voel me te goed zonder snoep, zeker nu de weegschaal ook weer mee doet..

@bakemaatje; ik heb ook niet altijd zin in de zoete groente. ga volgende week een courgette of aubergine kopen om daar eens wat lekkers mee te maken bij de warme maaltijd.
En op dit moment heb ik verse doperwtjes uit de tuin. Die zijn heel lekker! Misschien zijn ze ook vers te krijgen bij de groenteboer? Ik zal de komende week ook weer even goed letten op mijn zoete groente (twee doelen in één week.. oei, ik ben echt goed bezig! Uitlachen

Voor lekkere recepten, zie smulweb.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jul 2011 11:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 3 van 815