Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
@ Squirrel; ik doe het boekverslag ook een beetje om het boek voor mezelf een beetje goed samen te vatten, en de leerpuntjes eruit te halen. Ik zet het expres in een los berichtje zodat een ander het zo kan overslaan als die het niet interessant vindt.. wel leuk dat je erop reageert! Inderdaad veel open deuren.. maar dat komt vooral omdat we zelf al zoveel ontdekt hebben hoe het werkt met gezonde voeding!

@ Kaktus: Lieef! Ik snap er echt niks van, maar ik laat het maar los.. Vanochtend woog ik weer meer en toen besloot ik dat ik me vandaag niet zou wegen op EGA. Ik had er gewoon geen zin in om deze momentopname ook nog eens in mijn boekje te zien. Misschien kinderachtig maar goed.. oh.. als ik volgende week nog steeds zwaarder ben baal ik denk ik wel heel erg!

Vanochtend had ik echt spierpijn in mijn benen (de renspieren.. hihi) Ik had wel gepland om naar de sportschool te gaan, maar ook mijn telefoon had spierpijn: de batterijen waren op. Dus ik heb de telefoon op de oplader gedaan en ben zelf klusjes gaan doen in huis; er was nog een berg was om op te vouwen en ik moest boeken kaften voor de school, ik heb gezellig koffie gedronken met mezelf in de tuin en heb de boodschappen gedaan..

's middags hadden we EGA (nog steeds zonder cursusleidster) en het was erg leuk. Ik had een lekker receptje, en dat broodje ook gemaakt (met ei en kaas in de magnetron) en onderling wisselden we tips uit. Da's altijd zo'n leuke interactie!

Daarna ben ik gaan rennen met Evy (de telefoon deed het weer en ik had geen spierpijn meer..) en het ging hartstikke lekker! Het werkt goed voor me dat ze steeds even kort verteld hoeveel ik zo moet gaan lopen.. en ik vind het erg grappig dat ze steeds even aanmoedigd. Na de les heb ik weer doorgewandeld om goed uit te zweten, tot ik een half uur op de band had gelopen. En daarna ben ik nog even door gaan werken op de apparaten. Eén oefening (met gewichten) moest ik voor de spiegel doen.Tot nu toe vond ik dat vreselijk confronterend (was ik dat echt? o.. wat voelde ik me dik zeg!), maar dit keer (het was ongeveer twee en een halve maand geleden dat ik voor het laatst met een oefening voor die spiegel had gestaan) kon ik mijn ogen niet geloven. Ik zie er echt zo anders uit! Er zijn weer lijnen in mijn eerst zo vormeloze lichaam gekomen. Ik lachte zelfs naar mezelf.. Erg blij

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, mandarijn
L: twee volkoren boterhammen, sla, 50 gr kipfilet, mosterd en peper
T: sinaasappelsap en een appel
A: thaise kip met 100 gr. basmatirijst, 125 gr griekse yoghurt
T: sinaasappel (wat een geklieder zeg om dat ding uit de schil te krijgen..)

Ik ben op dit moment weer enorm aan het zakken met de insuline, en ondanks dat heb ik de afgelopen dagen gemiddeld twee keer per dag een hypo. Effe lastig, maar blijkbaar heeft mijn lijf weer een omslagpunt bereikt op dit moment. Dat is toch wel een gepuzzel hoor, afvallen en diabetes..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2011 21:09    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat heerlijk om in de spiegel te kijken en naar jezelf te kunnen lachen! Dan heb je echt iets gepresteerd hoor, bravo!!!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 aug 2011 0:02    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Quote:
maar dit keer kon ik mijn ogen niet geloven. Ik zie er echt zo anders uit! Er zijn weer lijnen in mijn eerst zo vormeloze lichaam gekomen. Ik lachte zelfs naar mezelf..

Applaus Dit voelt zo tof he? Daarbij vergeleken vallen de complimenten van anderen in het niet, want je doet het tenslotte voor jezelf! Fijn om te horen Mamdarijn!

Haha, vervelend dat je telefoon ook spierpijn had. Dan moet je eerst het huis maar op orde maken. Daar ben ik ook mee bezig op dit moment, maar toch eerst maar even weegclubben.

Super dat je steeds moet zakken met je insuline. Dat is een goed teken! Wel even spannend hoe je lichaam erop reageert, want een hypo zit je natuurlijk niet op te wachten.

Fijne dag gewenst, groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 aug 2011 10:46    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik had gisteren een leuk berichtje gemaakt voor mijn dagboekje, viel internet eruit tijdens het plaatsen..

Bedankt Squirrel en Kaktus voor jullie lieve reacties! Daardoor sloot ik de dag helemaal positief af!

Die dag kwam mijn collega naar me toe omdat hij ging trakteren en omdat hij vreesde dat ik geen gebak zou willen wilde hij graag weten wat ik wou hebben.. Ik vind het zo lief dat mijn naaste omgeving zo mee helpt om het vol te houden! Tijdens de werkbespreking zaten we allemaal te smullen, zij gebak, ik een schaaltje aardbeien smullen

Terug naar huis was ik net te laat om het laatste pondje te halen (ik vaar altijd over het water terug naar huis.. laatste pondje gaat om 18.10) Daardoor moest ik omfietsen, maar dat was helemaal geen straf want het was prachtig weer! Wel een uurtje later dan normaal.. maar ik was helemaal blij. Vorig jaar had ik dat zeker niet gedaan; dan had ik de bus gepakt, en zo'n prachtig ritje was dan aan mijn neus voorbij gegaan..

Thuis gekomen stond er een heerlijke maaltijd klaar.. Mijn man kookt gelukkig erg goed en ook hij doet het volgens de EGA richtlijnen (bijna strikter dan ik zelfs..) Het was smullen!

O: 25 gr havermout, 250 cc melk
T: aardbeien
L: aardbeien (speciaal bewaard, restje van de portie) op brood en een tuinbonensalade van 125 gr tuinbonen, paprika, prei, bleekselderij, bloemkoolstukjes, mayo, rozemarijn, kruidenzout.
T: appel
A: 100 gr couscous met komijn en Marokaanse kruiden (zat in een pak dat we nog mee hadden uit Frankrijk), bamigroenten gefruit in ketjap en water en komkommersla
250 cc Turkse Yoghurt met 30 gr banaan en een halve mandarijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 10:01    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Even paniek.. mijn dagboek was net weg. Ik schrok echt joh! Ik ben zo gewend geraakt aan weegclub dat ik er niet aan moet denken als m'n dagboekje weg is Lachen

Vandaag was ik lekker vrij en heb ik even heel goed nagedacht over mijn voeding. Waar kan ik nog variëren en wat moet er anders.. Voor mijn idee was ik zo op de goede weg. En wat nog meer: ik heb enorm veel plezier gekregen in het verzinnen van lekkere maaltijden.
Dat mijn zoon vandaag twee duimen opstak bij het eten van de zalm doet me enorm goed (hij is nl een slechte eter..) Hij vatte zijn verrukking nog even samen en besloot met "dat jij EGA dingen maakt lijkt me vaak helemaal niet lekker, maar dat klopt dus niet hè.. het is gewoon hartstikke lekker!" EGA is hier trouwens denk ik vooral synoniem voor gezond..
Haha, voor ik ging koken begon ik enorm te zuchten. Toen hij vroeg wat er was vertelde ik hem dat ik helemaal geen zin had om te gaan koken. "Nou dan halen we toch pizza.. ik heb toevallig hartstikke zin in pizza". Maar toen ik hier tijdens het eten op terug kwam vertelde hij me dat hij dit 1000 keer lekkerder vond dan een pizza.. Kijk daar doe ik het voor! (een glunderende mama)

Ik heb vandaag eens een koolsalade gemaakt (ook weer eens wat anders), ik heb knoflookboter gemaakt en ik heb een liter extra water gedronken. Ik kwam er vandaag namelijk achter (door een discussie in het EGA sprintje) dat ik te weinig drink op een dag.

Ik wilde venkel kopen voor bij de zalm maar was na het sporten per ongeluk gelijk doorgefietst naar huis. Eenmaal thuis keek ik even in de tuin en zag ik een rijpe courgette. Hiep hoi, mooie vervanging voor mijn venkel..

Nou.. als dit allemaal ook niet werkt dan moet ik gewoon ongesteld worden en kan ik er verder echt niks meer aan doen! O ja.. en om stress te voorkomen op mijn werk ga ik ook nog op tijd naar bed.. Goed bezig Mamdarijn!

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, sinaasappel
L: een boterham met komijnekaas, een boterham met appel en kaneel, stukje watermeloen
T: appel (nadat ik Evy les 5 had gedaan)
A: 100 gr zalm in een pakketje met 65 gr courgette, 10 gr ui, 50 gr doperwtjes, beetje prei, peper, dille, rozemarijn, lepel water, gewikkeld in chinese koolblad en daaromheen (voor de zekerheid alufolie) 15 minuten in de oven (180 graden), 100 gr aardappeltjes, worteltjes, salade van chinese kool met paprika en rozemarijn
125 gr Griekse Yoghurt met framboosjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 20:36    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oeps, dat is schrikken, je dagboekje weg! Gelukkig is het weer goed gekomen!
Ik had gisteren ook dat ik een heel bericht had getypt, raak ik per ongeluk mijn muis aan, die heel toevallig precies op het kruisje van internet explorer staat, dus bericht weg... Grrrr....

Grappig he, dat je extra lichaamsbeweging ineens niet meer erg vind! Dat merk ik op het werk ook, ik ga altijd met de trap, en als we eens een keer wat aan de andere kant van het ziekenhuis moeten halen, vind ik het helemaal niet erg om te lopen. Maar een uur omfietsen? Pfffff....

Wat leuk om te horen dat je zoon zo van het eten geniet. En volgens mij kun je geen groter compliment krijgen dan: het smaakt beter dan een pizza!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 20:45    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuk he dat kinderen zo spontaan en oprecht kunnen reageren.

Les 5 alweer van Evy, je gaat goed Mamdarijn! Een betere beloning voor al het sporten wat je doet, dan je zo fit te voelen en een goed figuur te krijgen is er haast niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 23:19    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja, echt leuk! Hij stond net in de keuken zelf patatjes te snijden om op te bakken.. zag er heel gezellig uit, mijn twee kokende mannen!

Vandaag alweer gezorgd dat ik een liter extra dronk (ik had een kan op mijn bureau gezet) Normaal ga ik nooit naar de wc daar, maar vandaag was dat wel even anders. Ik geloof dat ik helemaal schoon spoel Erg blij

Vanochtend was ik in ieder geval gelukkig alweer een stuk lichter dan de afgelopen week. dus dat gaat dit keer goed komen met afvallen (hèhè)

Ik ben gisteren vergeten te noteren dat ik de vijg heb geproefd. Tjonge.. wat is dat een bijzondere en lekkere vrucht! Ik denk dat ik nu niet snel meer zal smullen van een gedroogde vijg.. Gelukkig hebben we aanstaande zaterdag vergadering van en over de kruidentuin.. misschien hangen er meer rijpe exemplaren..

Op mijn werk heb ik echt meer trek, in snaaien. Vandaag was er echt geen stress ofzo, dus dat snap ik toch niet helemaal. Gelukkig had ik een lekker hapje gemaakt en meegenomen, en opgewarmd in de magnetron; chinese kool met 15 gr pindakaas en sambal. Dat was prettig want het was vrij kil binnen.

O:250 cc magere yoghurt met 25 gr creusli en een sinaasappel
L: twee boterhammen met chinese kool en pindakaas (warm)
T appel
A: 100 gr kip, 100 gr rijst en groente (ik zag bloemkool, champions, paprika en het rook heel lekker). 250 cc Turkse Yoghurt met een vrucht, ik hoop perzik ofzo..

Ik wilde nog even op weegclub m'n menu in het dagboekje zetten.. we gaan zo eten en vanavond ben ik niet thuis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 17:18    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@ Kaktus: vandaag fietste ik zonder moeite naar het pondje ik doe er nog geen kwartier over (5 kilometer) en ik heb niet eens in de gaten hoe hard ik fiets.. Had je me in maart moeten zien fietsen, ik had toen dezelfde fiets, maar hij kwam niet vooruit!

Morgen les 6 van Evy. Ik ben al zover dat ik loopschoenen voor buiten wil gaan kopen.. dit is zo heerlijk om te doen! Helemaal niet zielig! 'k heb me gewoon al die jaren vergist! Bedankt Squirrel, met je enthousiasmerende verhalen over de rentochtjes die jij maakte langs het strand.. Opeens leek het me leuk om te doen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 17:23    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Over water in je lichaamshuishouding, een pleidooi van Sunshine. Ik plak 'em in mijn boekje omdat ik niet weet hoe lang sprintjes bewaard worden..

Wil je een goede ontlasting houden zorg dan dat je een liter water per 30 kg gewicht drinkt per dag. Dus weeg je 75 dan is dat 2,5 liter water (Ik drink zowiezo 2 liter water per dag, en daarnaast nog kruidenthee. Ik drink geen koffie, af en toe granenkoffie) Even een weetje over water: Waar bevind water zich in ons lichaam,
75 % vd hersenen bestaat uit water,
water zorgt voor transport van voedingsstoffen en zuurstof naar de cellen,
water bevochtigen zuurstof voor de ademhaling,
water helpt met omzetten van voeding in energie,
water beschermt en dempt de organen,
water helpt het lichaam bij opname van voedingsstoffen,
75 % vd spieren bestaan uit water,
water dempt de gewrichten,
22 % van onze botten bestaat uit water,
water verwijdert afvalstoffen,
83% van ons bloed bestaat uit water,
en water reguleert de lichaamstemperatuur.
Dus, water is ZOOO ontzettend belangrijk voor ons lichaam. (neem de proef maar eens op de som, als je hoofdpijn hebt, neem 2 of 3 grote glazen water achter elkaar. Wedden dat het in de meeste gevallen verdwijnt....echt waar. Niet bij spanningshoofdpijn)

En verder voor een goede ontlasting hebben we vezels nodig. Deze reinigen de darmen, helpen constipatie/obstipatie te voorkomen, werken bloeddruk en bloedsuikerspiegel verlagend, en houden de darmflora gezond. Deze vezels zitten o.a. in brood, en groente en fruit

Kijk maar naar koeien, nu weet ik wel dat die en heel ander verteringsstelsel hebben als wij, maar die eten alleen maar gras, en wat voor ontlasting hebben die wel niet. Dunne vlaaien
Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011 19:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 20 van 815