Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Je hebt wel lekker gegeten zo te lezen!
Die tosti lijkt me ook lekker, gaan we hier ook eens proberen van de week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 21:50    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zoals altijd ziet je menuutje er weer erg lekker en verantwoord uit!

Gelukkig dat de BBQ geslaagd was en dat je het gezellig hebt gehad. Helemaal omdat je er wat tegenop zag.

Goed weekend gewenst!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 22:49    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vanochtend gewogen en zoals ik had verwacht ben ik zwaarder dan vorige week. Het is niet goed om vaker dan 1x te wegen.. maar soms helpt het, al was ik nu nog weer zwaarder dan afgelopen week.

Ik kan het verder niet verklaren, dus ik gooi het er maar op dat onder andere het starten met rennen de veroorzaker is, blijkbaar is mijn lijf zich aan het reorganiseren (ofzo) k heb dat ook bij anderen op weegclub gezien die begonnen met (nieuwe) sporten, dus aan die gedachte trek ik me dan maar even op..
Wel jammer om niet direct een 'beloning' in gewichtsverlies te krijgen, maar aan de andere kant voel ik me prima en ben ik mega trots dat ik het voornemen om te gaan rennen ook heb omgezet in daden!
Mamdarijn zet door (hoor Kaktus!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 11:57    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Jammer, ik had echt iets anders verwacht, want je bent zo goed bezig. Misschien geeft dit resultaat aan, dat je aan een kleine verandering in je menu toe bent. Zo af en toe moet het roer een beetje om, omdat je lichaam anders teveel aan een bepaald eetritueel gaat wennen.
Nou sterkte hoor!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 14:55    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Haha, ja dat moet ook wel, anders kom ik je persoonlijk een schop onder je kont geven!

Tja, wel balen dat je ondanks het hardlopen aangekomen bent. Maar je hoort het inderdaad wel meer!
En het gaat uiteindelijk hoe je je voelt, en niet welke cijfertjes de weegschaal aangeven, alhoewel dat altijd wel prettig is als dat wat minder wordt!

Succes, groetjes, Kaktus

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 15:17    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Balen is dat he, dat je dan niet afvalt....
Misschien houd je wel vocht vast? Het zou idd ook van het sporten kunnen komen, dat hoor je wel meer (ben je spieren aan het kweken ohhh ). Mijn schoonmoeder en mijn broer (en ik ook), schommelen de laatste twee/drie weken ook enorm. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna elke dag op de weegschaal sta. Dat is ook niet goed merk ik wel.....
Morgen is mijn weegmoment weer, ben benieuwd.

Jammer dat je niet genoeg had aan de bbq.
Ik heb daar niet echt last van gehad, maar had dan ook mijn eigen hapje mee. Wel heb ik de hele nacht last gehad van mijn darmen.
Hier merken we echt dat we het meest gebaat zijn bij regelmaat.

Leuk dat je me vraagt om mee te doen met het rennen met Evy. Ik moet er nog even over nadenken, ben nl. a-sportief en op mijn manier altijd te druk voor sport. Toch lijkt het me wel erg goed om te doen.....en op deze manier motiveer je elkaar wel. Je hoort nog even van me!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 19:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@ Gery: hihi.. maar je wordt er wel zwaarder van hoor!

@Squirrel: ik weet nog steeds niet waar het aan ligt. Heb vandaag nog wel even nagedacht mijn menu van de afgelopen week. Maar het zou toch te bont zijn als uit eten (en geen gekke dingen eten tijdens dat etentje) en een BBQ (waar ik te weinig had gegeten), en een piepklein stukje notenkoek zoveel zou uitmaken?

De afgelopen week was gewoon anders dan de vakantie. Misschien was het de overgang; weer drie dagen gewerkt met een stressklusje, twee keer vergaderd, starten met rennen, stress over m'n gezondheid en beetje stress om naar de BBQ te gaan, kortom.. blijkbaar gaat er dan iets bij mijn spijsvertering in de pauzestand.. Ik kijk het volgende week wel even aan, als ik mijn menu zo overzie dan was het gewoon gevarieerd en gezond, en zo wil ik de rest van mijn leven blijven eten. Mocht ik volgende week nou weer zomaar aankomen dan moet ik even zwaar achter de oren krabben..

Vandaag overal spierpijn.. Ook op plekken waar je als je hardloopt niet verwacht spierpijn te krijgen.. Ws dus ook te dol gedaan bij het werken in de kruidentuin, en daarna in mijn eigen tuin..

Lekker een relaxdagje van gemaakt. Een film gekeken met m'n dochter (meidenfilm.. heerlijk zo'n dochter), lekker gelezen, gedommeld in de tuin. genoten van deze dag!

Voor de lunch maakte ik een doperwtjessalade met ei
25 gr kip filet (plakjes voor op de boterham) in stukjes gesneden, 1 ei, 100 gr doperwtjes, 25 gr bosui, srukje prei fijngesneden, ˝ mandarijntje, 25 gr mayonaise en ˝ theelepel mosterd, beetje zout, Italiaanse kruiden.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk
L: twee geroosterde boterhammen in strookjes gesneden met een doperwtjessalade en de andere halve mandarijn.
A: (van kliekjes..) 100 gr krieltjes-rösti, 100 gr rundergehakt, boontjes, champignons, paprika, prei, tomaat, beetje gezeefde tomaten. 125 griekse yoghurt appel en kaneel
T: appel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 22:09    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag voor de laatste keer hoofdstuk 1 doorgelezen van 'Ken je eigen HOOFDmenu' van Patty Harpenau. Ik lees het expres een paar keer over, als een studieboek, omdat het vrij interessant is wat ze schrijft over eten en diëten.

Hoofdstuk 1 start met de vraag: Eet je om te leven of leef je om te eten
Dat is er een om over door te filosoferen. Het zette mij in ieder geval wel aan het denken.. Met eten kun je nooit stoppen, juist daarom is diabetes en afvallen zo'n lastige combi.. Maar met teveel eten kun je natuurlijk best stoppen. Als je het knopje eenmaal hebt omgezet.. Gelukkig heb ik EGA gevonden om die knop te vinden, maar zat andere mensen op weegclub hebben gewoon door gezond te eten de knop gevonden. Patty schrijft dat er niets mis is met eten, maar dat het je leven niet moet beheersen. "Gezond en voedzaam eten maakt ons, mits we dat vanuit een normaal patroon doen, niet dik. We worden dik van tussendoortjes, hapjes, snacks en etenswaren met weinig tot geen voedingswaarde die wel veel calorieën bevatten" blz 29
Eigenlijk dingen waar ik het afgelopen jaar ook ben achtergekomen, maar goed, dit boek lees ik ook om wat bewuster te worden van wat ik de afgelopen tijd onbewust ervaar.

Ze beschrijft ook het proces dat ze vóór ze bewust ging eten realiseerde dat ze noodvoorraden in huis aan het aanleggen was. De lol van lekker eten raakte op de achtergrond. Over schransen schrijft ze: "Ik verloor het plezier in eten en alles wat ermee te maken had zonder dat ik het doorhad Alles wat ik niet at was goed voor een compliment; alles wat ik wel at beschouwde ik als straf" Ik herken dat wel, dat ik meer at dan ik nodig had, maar ook dat ik niet eens proefde wat ik at. Soms at ik een koekje en liep ik alweer te zoeken in de keuken wat ik nu weer eens zou nemen..
Sinds ik bewust eet, geniet ik ook meer van alles wat ik eet. Ik herken dat ook bij anderen zoals Squirrel, Odette en Kaktus, mijn grote weegclub voorbeelden.. Zulke lekkere dingen eten maakt dat je dit nieuwe voedingspatroon kunt volhouden..

Nog één ding dat ik er voor mezelf even uitpak en dan ga ik voor volgende week naar hoofdstuk 2.. Over emotie eten. Ze beschrijft in een casus hoe een man zijn stress weg eet (voor mij heel herkenbaar) tijdens stress op zijn werk. Ze vat het als volgt samen.
Wat doen de meeste mensen als ze moe worden? Eten!
We weten dat eten een energieleverancier is. Als we niet de tijd nemen om te slapen of als we teveel doen, denken we onze energiereserve te kunnen uitbreiden door voedsel, terwijl we juist moe worden van een te volle maag. Ons lichaam heeft dan immers alle energie nodig om het spijsverteringsstelsel optimaal te laten draaien.
Wat eten we weg? We kunnen de situatie niet aan en zoeken naar een oplossing buiten onszelf. Onbewust en bewust weten we dat eten een energieleverancier voor ons kan zijn. In plaats van de oorzaak van de stress te bestrijden gaan we op zoek naar middelen om de symptomen te bestrijden.
"
blz 45-46

Wat gek is dat zeg, eten uit vermoeidheid, om energie te krijgen en daarmee jezelf te verlammen door vermoeidheid. Geen wonder dat dat geen oplossing is! Hoe vaak greep ik niet naar de dropjespot op mijn werk, en de koektrommel.. En dat terwijl ik een hele leuke baan heb. Alleen soms ingewikkelde dingen om op te lossen. Kortom: voortaan uitgeslapen naar mijn werk gaan is misschien een betere oplossing. Ik ben een nachtbraker (ik hou gewoon van de stilte en rust 's nachts) maar ga mezelf in toom houden, zeker als ik moet werken de volgende dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2011 22:30    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Toch best leuk he om zo'n ECI boek weer terug te vinden, ha, ha, ha. Het zijn inderdaad open deuren die je beschrijft, maar zooooooo herkenbaar. Best goed om het weer eens zwart op wit te hebben en je ervan bewust te zijn. Bedankt dat je het met ons wilt delen en de moeite neemt om het op te schrijven.

Ik las trouwens in een yoga magazine (heb je mij weer als yoga goeroe ha, ha, ha) dat stress dus ook een dikmaker is. Het stresshormoon schijnt echt een negatieve invloed te hebben, vandaar dat yoga oefeningen zeker helpt tijdens het afvallen omdat het enorm ontspannend werkt.

Het is beslist waar dat als je bewust eet, dingen die je lekker vindt, aandacht besteedt aan de maaltijd, bedenkt of het ook goede voedingswaarden heeft en niet meer eet dan je lichaam nodig heeft:
dan zijn de vroegere verleidingen opeens geen verleidingen meer en kun je ze dus heel goed weerstaan.
Nog zo'n leuke uitspraak: Je bent wat je eet!

Nou Mamdarijn, sterkte met hardlopen vandaag (niet forceren, kalm aan) en succes met afvallen. Het komt allemaal goed!!!

PS) Ik vind jouw kliekjes menu heel wat spectaculairder dan de mijne hoor. Jij maakt er tenminste nog iets van, ik warmde het gewoon op in de magnetron. Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2011 12:52    

Reageer met quote
Schaam Schaam Word er bijna verlegen van dat je mij als voorbeeld ziet...

Heb ook zitten nadenken waar het aankomen bij jou van zou kunnen komen. Maar ik kom er echt niet uit! Misschien meer zout gegeten? Ik houd ook vaak meer vocht vast wanneer het warm is.
Ben heel benieuwd hoe het volgende week is.

Van in de tuin werken kun je echt enorm spierpijn krijgen. Als ik onkruid tussen de tegels weg heb gehaald heb ik altijd last van de achterkant van mijn bovenbenen en mijn billen. Van hardlopen had ik alleen de eerste lessen last van mijn scheenbenen.

Heerlijk af en toe een relaxdagje!
Groetjes, kaktus

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2011 19:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 19 van 815