Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Lief!!!

Het eten was erg lekker, in plaats van kip heb ik stukjes biefstukjes genomen. Nog nooit eerder gegeten.. Voor de rest heb ik me wel aan mijn voornemens gehouden..

Vandaag per ongeluk een soort balansdagje gedaan omdat ik mijn brood was vergeten. Stond nog thuis in het bakje.. Gelukkig had ik wel een hele lekkere tuinbonensalade gemaakt en niet vergeten, anders had ik een broodje moeten kopen. Ik was alleen op mijn werk, dat was wel lekker rustig.
Vanavond na het eten ben ik nog even les 3 gaan rennen in de sportschool. Ook daar was ik vrijwel de enige (tja wie stapt er nou om half 9 een sportschool binnen op vrijdagavond) Ook dit ging heel erg lekker! Ben wel wat langer blijven wandelen op de band omdat ik geen zin had om weer zo na te zweten. Dat hielp. In totaal 3 kilometer gelopen, en volgens Evy heb ik deze week bijna een uur met haar gesport. Ik ben erg blij dat het zo leuk is en dat het me meevalt!
Toen ik thuiskwam had ik wel zin in een stroopwafel (!). Niet gepakt hoor.. maar de drang was groot! Ik vond dat ik die wel verdiend had.
Uitlachen

Bakje koffie was ook goed. Ga zo lekker slapen.. 't is wel weer welletjes geweest deze week!

O: magere yoghurt met granen flakes (uit Frankrijk) en een mandarijn
T: pakje sinaasappelsap
L: tuinbonen salade van 125 gr tuinbonen, 30 gr komijnekaas in kleine snippertjes gesneden, 1 tomaat, stukje prei, verse bieslook, peterselie en basilicum uit de tuin, beetje peper, 25 gr mayonaise, beetje yoghurt
T: appel
A: gegrilde kipspiesjes, 100 gr krieltjes, broccoli, sla uit de tuin en tomaat, 125 cc Griekse Yoghurt met aardbeien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 22:21    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Haha, kan me voorstellen dat je daar bijna alleen stond te sporten in de sportschool. Vrijdagavond half negen. Dat zit iedereen met een zak chips voor de buis!
Wat een discipline dat jij dan wel gaat.
Ik snap dat je dan wel een stroopwafel verdiend hebt! Complimenten dat je eraf hebt kunnen blijven.

Lekker slapen en een goed weekend gewenst.
Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 0:56    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi kanjer, je eerste week hardlopen zit er op en je hebt het ontzettend goed gedaan. Leuk dat je er zo enthousiast over bent.
Nu lekker uitrusten en van het weekend genieten. Ik ben heel benieuwd naar je weegresultaat zondag. Zal vast heel goed zijn.

Wat een overwinning he, om die stroopwafel te kunnen weerstaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 2:37    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,

Bedankt voor je leuke berichtje!
Hardlopen moest ik mee stoppen, want had te veel last van mijn kuitspieren. Loop daarvoor nu bij de fysio, maar denk dat ik het bij andere sporten moet blijven houden die ik nog leuker vind, zoals Zumba en BodyPump. Ik kan op mijn leeftijd (volgens de fysio) niet meer elke dag sporten en ze verwacht zelfs dat ik tussen mijn sportdagen 2 rustdagen nodig heb om mijn spieren te laten herstellen. Het schijnt naarmate je ouder wordt, je lichaam steeds meer tijd nodig heeft om te herstellen en als je weer gaat trainen in je herstelperiode, krijg je blessures......

......maar verder zit ik op dit moment natuurlijk hartstikke lekker in mijn vel en zeker omdat ik sinds hele lange tijd weer eindelijk een man in mijn leven heb, die me ook nog eens de hemel in prijst. Wat wil een vrouw nog meer......

Zie trouwens dat we tegelijk zijn begonnen hier op de Weegclub en we allebei een superscore hebben voor wat de kilo's betreft. Ik heb inmiddels mijn streefgewicht aangpast van 89 naar 81,6, want dan ben ik qua BMI uit de 'extreem/gevaarlijk overgewicht' zone. Geen idee waar ik uiteindelijk op uit zal komen, want een ideaal gewicht heb ik al meer dan 22 jaar niet gehad.

Fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 8:01    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Squirrel, vanochtend per ongeluk even gewogen, maar ben zelfs aangekomen.. ik denk dat het eten van de wok nog niet is verdwenen uit mijn systeem (biefstukjes heb ik nog nooit eerder gegeten..) Maar het geeft niet, ik blijf blij met wat ik aan het doen ben!
@ Kaktus: Lachen

Ik denk dat ik, als ik was gaan hardlopen zonder het half jaartje sportschool dat ik het afgelopen jaar heb gehad ook een blessure had kunnen oplopen. Ik had echt een hele slechte conditie. Zo wilde ik een keer de bus halen en trok ik een sprintje. Ik heb toen de hele busreis (20 minuten) zitten hoesten en was de rest van de ochtend achter adem. Daar was ik wel heel erg van geschrokken!

Op de sportschool heeft de leraar een programma voor me gemaakt waar ik nooit het gevoel kreeg dat het teveel voor me was (alles op de lichtste gewichten, en de makkelijkste stand), twee keer per week een uurtje. Binnen twee maanden was mijn conditie weer terug.. Maar wat er nu op de loopband gebeurd had ik nooit geloofd toen ik in januari begon!

Goed om te weten van die herstelperiode! Ik heb dezelfde leeftijd als jij.. Het liefst zou ik nu elke dag willen gaan sporten (oei ik wordt fanatiek..) Maar ik hou me maar even aan Evy..

Ik ga zo naar de kruidentuin (werk daar mee in het onderhoud als vrijwilliger) en heb vanmiddag een BBQ van een vriend die de man is van mijn (twee jaar geleden) overleden vriendin (net zo oud als ik, onverwacht overleden op haar 42e). Ik zie een beetje tegen de BBQ op, maar wil onze vriend niet in de steek laten. Hij komt eens per anderhalve maand bij ons eten en doet dit bij verschillende mensen. Ik denk dat hij met dit feestje wat voor ons terug wil doen, en ik vind het zo dapper dat hij dit (in z'n eentje) heeft georganiseerd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 9:56    
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Zo'n BBQ hebben wij vorige week gehad.
Van een vriendin die haar man vorige jaar kwijt is geraakt. (3Cool
Kei stoer om op die manier de mensen om je heen te bedanken en om te laten zien dat je verder kan/durft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 10:10    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Bedankt voor je lieve berichtje. Yoghurt met appel, kaneel en wat zoetstof is idd heerlijk. Echt helemaal egaproof gaat het hier deze weken niet, zoals je wel hebt gelezen. Wij hebben nog twee weken vakantie. Ik denk dat als straks het normale ritme er weer inzit het beter moet gaan. Echt afvallen doe ik iig niet. Erg jammer... Jij wel als ik het zo zie. Echt goed! En knap van je dat je de stroopwafel hebt laten staan! Geeft wel een goed gevoel hè?

Ik lees dat jij aan het hardlopen bent met Evy. Knap zeg! Jij komt ook echt verder..... Ik ben er een paar jaar geleden mee begonnen en ben tot les drie gekomen. Nu moet ik ook zeggen dat ik toen elk excuus aanpakte om niet te gaan hardlopen. Misschien een idee om weer te proberen.

Dus je gaat vanavond ook bbq-en? Wij zijn ook uitgenodigd bij vrienden om vanavond te komen bbq-en. Heb je nog tips voor me? Ik denk erover om m'n eigen hapje mee te nemen..... Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 10:53    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Foei.. ik drup weer van het zweet, ga zo even douchen! Het onkruid in de kruidentuin was enorm gegroeid door de vele regen.. ik heb maar 1 vak onkruidvrij gekregen. Er hingen rijpe vijgen aan de vijgenboom, we hebben er allebei 1 geoogst. Maar wat kan je met een vijg doen? Wie heeft er culinaire inspiratie?

Hé Gery, dat klopt niet hoor! We zijn in dezelfde periode gestart op weegclub, maar ik doe EGA al sinds januari (en van dat gewicht ben ik uitgegaan). De afgelopen maanden ben ik ongeveer 3 kilo afgevallen, en jij ook dus we gaan gelijk op. Ik kan ook niet snel afvallen.. maar 3 kilo is een kleine zak aardappelen, of drie grote zakken drop.. of drie pakken yoghurt.. Til dat maar eens een tijdje rond in je armen: dat dragen we mooi niet meer met ons mee!

Ik heb helaas geen bbq tips. Ik ga proberen iemand te vinden waar ik lekker mee kan kletsen, dan valt het minder op dat ik niet veel eet.. Eigen hapje durf ik niet in dit geval, maar zou ik zeker doen als het wel kon! Dat je dan alleen 1 stukje vlees op de BBQ roostert (hamburgertje ofzo?) of twee spiesjes kip? Ik hou sowieso niet van BBQ, eet er altijd te weinig..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 13:29    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
Niet aan die vijg knoeien!!!! Zo opeten.........heerlijk, jammer dat ze hier in Nederland zo duur zijn, als ik in Turkije op vakantie ben terwijl er vijgen zijn, koop ik er meestal heel veel op de markt.

Mocht je niet zo van verse vijgen houden, kan je veel recepten vinden op smulweb.

Vijg ze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 15:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hihi, ik ken alleen gedroogde vijgen, die vind ik heerlijk! Maar een verse vijg had ik nog nooit eerder gezien.. wist niet eens dat je die zo kan eten!

Ik had een minneola meegenomen naar de kruidentuin, als tussendoortje, maar degene waar ik mee vanochtend werkte had notenkoek gebakken en ook een klein stukje voor mij meegenomen, zonder suiker en vet.. dat zag er te lekker uit om af te slaan (stomme EGA ook met de 'geen noten' in de richtlijnen.. die zijn juist hartstikke gezond!!!) De koek was erg lekker. Opvallend toch dat er zoveel mensen overschakelen naar gezond eten en geen suiker! Of deden ze dat al, maar had ik dat niet in de gaten.. Verward

Voor de lunch heb ik een hele lekkere tosti gemaakt.
Tosti huttenkäse-champion
broodje - 100 gr huttenkäse, peper, siciliaanse kruiden (Xenos) thijm - daarop plakjes champions, beetje kruidenzout, blaadjes verse spinazie en daarop weer een broodje. Ongeveer twee minuten in het tosti apparaat.. (aanrader! zelf bedacht en heel erg lekker!)

De BBQ was gezellig, missie geslaagd om een leuke gesprekspartner te vinden.. Wel erg grappig want de meeste mensen op het feestje hielden niet van vlees. Gelukkig had onze vriend gezorgd voor visvarianten en had zijn collega hele lekkere salades gemaakt.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk
T: stukje notenkoek
L: nectarine en tosti. Het waren de boterhammen die ik gisteren vergeten had.. beetje te droog geworden om 'gewoon' te eten..
T: minneola
A: BBQ, spiesje met stukjes zalm-paprika, klein garnalenspiesje (3 garnalen en paprika) en klein spiesje witvis, schepje aardappelsalade. Thuis: Griekse Yoghurt met aardbei (75 gr) en banaan (30 gr) en een bietensalade (125 gr bietjes) met appel en augurk en mayonaise.

Van het fruit dat over was hebben de kids een lekkere yoghurtshake gehad, bij hen doe ik er dan een zakje vanillesuiker in..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 aug 2011 22:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 18 van 812