Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Goed van je mamdarijn dat je bent afgevallen in de vakantie.
Ook tof dat je de kids om de beurt mee neemt om te shoppen.
Zo kun je ze echt 1 op 1 aandacht geven.
Die havermoutkoekjes lijken me me wel erg lekker.
Gebruik je echt havermout of kun je ze ook van brinta maken?....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Thanx Squirrel!!

@Kaktus: dat is een echte eyeopener. Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik geloof dat je helemaal gelijk hebt, dat het voedingspatroon van EGA mijn lifestyle is geworden.

De 7 eerste lessen van Evy op de mp4 speler van m'n dochter gezet, want in de vakantie heb ik mijn mobiel op slot gezet doordat ik drie keer een verkeerd wachtwoord heb ingetikt (wat overigens niet klopt want ik had het goede wachtwoord ingetikt, maar mijn telefoon herkende 'em niet.. Rollende ogen ) Als ik Evy zo hoor en de muziek erbij dan lijkt het een eitje.. zei ze stoer. Oh slik..
Toen ik vandaag aan mijn man vertelde dat ik morgen echt ga starten met hardlopen viel hij even stil, ik moest het zelfs herhalen (hoe stimulerend.. snif) en daarna merkte hij op 3x per week.. heb je daar tijd voor dan?
Kortom ik heb wat te bewijzen aan het thuisfront. Het maakt me slagvaardig. Ik zal hem eens een poepie leren: over 10 weken kan ik 5 kilometer hardlopen. Toch?
Help waar ga ik aan beginnen.. wat een project!

Maar ik kan het hoor, ik ga het echt doen. Wel grappig want ik zocht nog even door naar het trainingsschema enzo en toen zag ik dat Bakemaatje me echt al op sleeptouw nam door me te vertellen dat we op maandag, woensdag en vrijdag moeten gaan rennen. Fijn een loopmaatje!

@Odette ik start op de sportschool, dus er kan niks misgaan.. sporten ben ik gelukkig wel al gewend. Bedankt voor je attente reactie!

Vandaag verder gegeten:
L: twee meergranen boterhammen met omelet (twee eieren, champions, ui, prei, kruiden)
T: pakje sinaasappelsap en appel
A: 3 rösti-rondjes, bloemkool, 100 gr gegrilde kipfilet, sla met tomaat, laatste restje champion-ui mix
griekse yoghurt met meloen

Nog een nieuw voornemen voor de komende week: na de avondmaaltijd niets meer eten. Daar ben ik al een tijdje geleden mee gestart, maar na het lezen van een artikel over tussendoortjes en het hormoon leptine wil ik er voor mezelf een soort afspraak van maken om niets meer te eten na de avondmaaltijd. Als de omstandigheden dat toelaten natuurlijk.

Genoeg voor de komende weken.. Het lijkt wel oud en nieuw met al die goede voornemens voor de komende tijd!
Morgenmiddag komen we na 6 weken weer bijelkaar met het clubje van EGA. Onze cursusleidster is nog met vakantie.. maar we zouden alvast weer gaan wegen en ik ga ze laten proeven van de kruidkoek van Peetje.. Ik zou namelijk iets lekkers om te proeven meenemen en een recept.
Ik verheug me echt op de verbaaste gezichten als ze zien dat ik ben afgevallen.. hihi als een kind die zich op haar verjaardag kan verheugen.. Ben echt trots! (er zit bijna 3 kilo verschil in tussen nu en 6 weken geleden!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 21:39    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@ Bolletje: Je zou het kunnen proberen met Brinta, ik hou wel van experimenten.. Maar ik gebruikte inderdaad havermoutvlokken (die kun je in een zak kopen voor echt heel weinig, bij de AH, iets van 39 cent?)
De havermout gaf een lekkere structuur aan de koekjes, ik weet niet of de Brinta dat ook zou doen?

Het was inderdaad echt heel lekker (zit er nog van na te genieten als ik er aan denk..)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 21:46    

Reageer met quote
Ik ga van de week ook eens havermout halen en dan ga ik experimenteren.
Weet je of je ze ook kunt bewaren en ze bijv. voor een paar dagen kunt maken.
Ik lust nl geen melk, dus ik eet al sinds april als ontbijt yoghurt met cornflakes en die komen me ondertussen mijn neus uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 22:41    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Rijkie

Reageer met quote
mamdarijn, geweldig die goeie voornemens.
en goed dat je zoveel afgevallen bent in de vakantie joh, toppie!!!
en dat hardlopen, top joh. je kunt het en je laat het thuis gewoon zien dat je het gewoon gaat doen!!

die havermoutkoekjes zien er idd erg lekker uit.
ga die ook maar eens maken.

ik eet 's avonds ook niks meer op en goeie egadag haha vanaf nu dus iedere dag haha
alleen mijn yoghurt neem ik rond 8 uur met wat fruit. en dan is het over.

fijne dag vandaag!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Samantha85
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
heee mamdarijn,

gefeliciteerd met de -0.7! goed bezig met het hardlopen. ben benieuwd wat je ervan vind!

succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 11:07    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dank u! Ik heb in ieder geval supporters op de weegclub, jullie weten niet half hoe belangrijk jullie voor me zijn!

Okey.. hierbij een vermakelijk verslag van Mamdarijn en haar eerste looples. Ik heb niks met MP3's en telefoons dus onwennig stapte ik de loopband op met frummeldefrummel oordopjes in mijn oren. De sportschool leraar had me al uitgelegd hoe dat moet; rennen op de loopband, want tot nu toe heb ik alleen nog maar gewandeld op dat ding (stevig wandelen durfde ik wel), maar hardlopen leek me ontzettend eng en.. zoals je weet vond ik mensen die hardlopen erg knap, maar zeker ook zielig (want hardlopen is toch wel het ergste dat ik me kan bedenken op sportief gebied..)
Evy begon de training en gaf het sein dat ik kon gaan lopen. Na een minuut moest ik wandelen.. maar dat deed ik al. Oeps LOPEN is dus hardlopen.. Weet je wat, ik wil het goed doen, dus ik doe het even overnieuw. Voor ik het wist had ik les 1 gewist. Nee he!
Even naar de sportsschool leraar die Evy verder ook niet kent. Hij stelde voor dat ik dan alvast les 2 zou gaan doen. ja dat is een idee. En anders: 2 minuten wandelen, 1 minuut (HARD) lopen en dat 10 keer achter elkaar..
Nou dan toch liever les 2. Op het commando lopen ging ik nu braaf hardlopen.. Het ging heel lekker. Niks aan de hand. Hardlopen op de loopband is een makkie, en mijn conditie is blijkbaar beter dan ik dacht. Valt na een kwartier de MP3 uit. Mijn dochter had al gezegd dat ze altijd ongeveer 3 liedjes kan luisteren en dat dan de MP3 vanzelf uit gaat. Dus ik zet de loopband stil (want Evy was nog net niet klaar) frummel weer wat met de MP3, krijg 'em weer aan, wil de les doorspoelen tot waar we gestopt waren.. wis ik les 2! Nee hč! Dus oordopjes uit, MP3 speler weggelegd en nog 3 setjes á la sportschool gelopen..

En? Ik heb het overleefd! Woensdag weer! En dan nog een keer les 2.. Inmiddels heb ik de MP3 speler instellingen aangepast, die gaat nu niet meer automatisch uit. De lessen staan er weer keurig op. En straks naar de telefoonwinkel, kijken of die mijn telefoon weer werkend krijgen. Dan kan ik het voortaan met mijn telefoon doen. Wat een gedoe al die apparaten!

Na het hardlopen moest ik wel even bijkomen. Ik had een rode kop en een hypo.. dus heb maar even een pauze genomen. Maar ik was trots.. En morgen, voorspelde de sportschool leraar, heb ik spierpijn. O..o wat is iedereen in mijn directe omgeving toch stimulerend! Gelukkig maar dat jullie er ook nog zijn!

O ja.. na de koffie gewoon ge-fitnesst. Kortom: het was een sportieve ochtend!

Fitness Smile Fitness Smile Fitness

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 16:11    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
goed dat je bent gaan doen Mamdarijn.
Fijn he, die elekronica Lachen
Maar wat zal die sportschool leraar stiekem in zijn vuistje hebben gelachen Lachen ...wel een opsteker trouwens, dat je gewoon les 2 kon lopen, zonder conditie problemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 16:29    
Vrouw Weeggegevens   Rijkie

Reageer met quote
wowie zeg. geweldig mamdarijn.
wat heerlijk dat jouw conditie beter is dan je dacht, goed hoor!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 16:35    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011 17:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 14 van 812