Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hey wat leuk dat jullie allemaal reageren! Ik heb elke dag zo'n zin om even te kijken of er nog een reactie gepost staat, dit is echt supermotiverend!

@Nathalie: wat vals zeg.. ik had ze juist bij jou zien staan en ze waren in de aanbieding bij de AH. De minneola van vandaag was iets zoeter maar ik at ze zo voorzichtig mogelijk, alsof het een citroen was.. Zelfs mijn zoon keek zuur naar me terwijl hij er geen at..

@Rijkie: heel veel succes volgende week. Ik hoop dat je snel weer energie krijgt. 't is ook niet niks zo'n pup in huis.. Vast heel lief, maar ook bewerkelijk! Maandag begin ik met hardlopen, ook zo'n goed voornemen voor de maandag..

@Kaktus; we zijn heel goed geslaagd! Bij de C&A. Hier koop ik meestal de broeken voor onze zoon die super smal is (en ze hebben daar de slimfit broeken die rond ieder smal kontje blijven zitten..) Vandaag ontdekte ik dat ze er ook 'extra wide' maten hebben, strak om de benen maar net meer buikruimte.. M'n dochter was helemaal blij. Bij H&M hadden we ook een broek gekocht maar daar pastte maat 156 haar eigenlijk goed, dus die broek moet ik flink in gaan korten. De broeken van C&A hebben de goede lengte, maat 134. En de broeken zijn huismerk dus niet te duur..

Stom dat het soms niet lukt met de 'verplichte' groente, die tip van Nathalie werkt voor mij het best; gewoon verwerken in de lunch. Maar ja. als het niet in de lunch zit dan heb ik er later meestal geen zin meer in. zeker niet als tussendoortje..

Vandaag weer een hele gezellige dag gehad met onze dochter. Het is zo fijn om één op één met je kind in de stad rond te dolen.. Op jacht naar oorbellen (volgende week mag ze haar oorbelletjes vervangen voor anderen, dan heeft ze ze alweer zes weken in). Er ging een (tuttebellen) wereld voor me open; wat zijn er veel oorbellen op de wereld! Winkeltje in, winkeltje uit, shopperde shop.. ze heeft heel veel zakgeld en kocht toch slechts twee setjes. Maar dan wel echt de droomoorbellen die ze altijd al gewild had! Heerlijk om 9 te zijn.
Mijn man was met onze zoon op stap naar een mini stoomfestijn (met stoommachines en treintjes) We genieten altijd erg van dit soort dagjes uit..

We hebben in de V&D gegeten (terwijl ik bereid was naar de MC Donalds te gaan..) Ik heb daar een wokschotel genomen (mocht zelf de groente uitkiezen) en heb gewoon geprobeerd; mag ik 100 gram kip en 100 gram mie? Het meisje vond het een hele rare vraag maar haalde toch mooi de weegschaal op en woog het keurig voor me af! Ik helemaal tevreden (zit er nu weer van te grijnzen Lachen ) Ik wordt steeds assertiever..
Bij de Hema gingen we voor koffie en iets lekkers en liep ik zo alle muffins voorbij.. er stonden namelijk schaaltjes met heerlijke aardbeien!

Jammer, morgen is de laatste vakantiedag en dan begint de school weer. Altijd tijd tekort in de vakantie. En dat terwijl ik zomaar vier weken vrij heb gehad (had eigenlijk drie weken gepland). Eerlijk gezegd heb ik geen bal zin om volgende week weer te gaan werken. In ieder geval neem ik maandag bij nader inzien toch maar gewoon vrij (is ook mijn gebruikelijke vrije dag)..

Maandag ga ik starten met Evy, wish me luck..

O: 25 gr brinta, 250 cc melk ('k heb aan je gedacht squirrel!), minneola
L: (avondmaaltijd en lunch heb ik vandaag omgedraaid)
courgette, ui, champions, paddestoelen die ik niet ken, paprika, prei, 100 gr kipfilet, 100 gr mie in een currywoksaus met koriander en limoen
T: koffie met aardbeien
A: zelfgemaakte tomatensoep van tomatensap en soepgroente, stokbroodjes met 30 gr franse kaasjes. Griekse Yoghurt met geraspte appel met kaneel.

De appels zijn weer lekker! Het lijkt erop dat de eerste oogst al in de winkels ligt..

Morgen wegen.. ben benieuwd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 22:56    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
succes met evy, heb ik ook gedaan tot les 9, toen vond ik het tijd om eerst te gaan afvallen. Zou het nu wel weer kunnen proberen. Ik lees hier graag hoe je ervaring is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 23:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Zullen we samen starten volgende week? Ik kan wel een (bake) maatje gebruiken voor hardlopen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 23:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Helemaal goed. Leuk idee. Wanneer beginnen we! Is dit de eerste keer!?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 0:21    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuk dat je zo gezellig hebt gewinkeld met je dochter. Heel herkenbaar hoor! En inderdaad dat samen ergens eten en koffie drinken maakt zo'n dag dan compleet. En dan bij thuiskomst alles trots aan papa showen.
Tegenwoordig neem ik mijn dochter graag mee voor advies als ik iets voor mezelf wil kopen. Zij heeft soms verrassend leuke ideeen en een hippe kijk op kleding.

Ik vind het ook altijd jammer als de vakantie weer voorbij is en de scholen weer beginnen. Hoewel.........de schoolvakantie duurt hier
10 weken en eigenlijk is het dan ook wel weer lekker om een normaal dagritme te hebben.

Heel goed plan om samen met Bakemaatje aan Evy te beginnen.

Fijne zondag, ik ben benieuwd naar je weegresultaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 3:43    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend woog ik 77,2. Ik ben echt ontzettend blij dat ik zomaar toch ben afgevallen in de vakantie. Heel motiverend.. ik ga er voor!
Ik vind het heel leuk om samen met een (Bake) maatje te starten met Evy.. nu kan ik echt niet meer terug!

Vanochtend heb ik een speciaal ontbijtje gemaakt. Meestal ben ik nog niet zo wakker 's ochtends, maar dit recept lonkt al tijden naar me. Het was heel lekker! Niet voor elke dag maar wel voor een speciale dag.. of zo'n lekker zondagje aan het eind van de vakantie..

Havermoutkoekjes (niet als tussendoortje = echt alleen ontbijt)
25 gram havermout, 25 gram rozijnen, 1 abrikoos, 15 gram bloem, een scheutje melk, vanille essence, snufje kaneel.

Havermout, rozijnen, abrkoos in kleine stukjes en een scheutje melk mengen (ongeveer 1 tot 2 eetlepels, het deeg moet namelijk stevig zijn). Vanille essence en kaneel toevoegen.
Met behulp van twee kleine lepels koekjes maken en op de bakplaat leggen. Dit worden ongeveer vier koekjes.
Ongeveer 10 minuten bakken in de oven tussendoor eventjes kijken, en de koekjes omkeren.
Oven voorverwarmen op 225 graden.

Gegeten met een beker melk (250 cc), en 100 gr aardbeien. Die aardbeien waren achteraf eigenlijk niet eens nodig, maar in de oven leken die vier koekjes zo schamel.. Maar dat waren ze niet.. ze waren heerlijk!!

Fijne zondag! Bij ons gaat de computer vandaag de hele dag uit.. nog even een dagje vakantie saampjes..

Laatst aangepast door Mamdarijn op zo 14 aug 2011 12:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 10:44    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wauw, gefeliciteerd met je resultaat!

Super dat je zo geslaagd bent in de stad. Heerlijk dat je nu weer een adresje hebt waar je goed kunt slagen.

Haha, leuk dat je je eten ook voor je laat afwegen. Dat je zo assertief bent dat je dat durft te vragen. Goed bezig hoor! Nu snap ik ook wel dat je in je vakantie niet aangekomen bent, wat de EGA is een lifestijl van je geworden volgens mij.

Succes met Evy, en geniet vandaag van de familie.

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 11:02    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
He Mamdarijn, Ik vind maandag helemaal goed. Dan wordt het maandag woensdag vrijdag. En het weekend lekker niks. Ik heb al een lichte voorsprong maar dat is al weer even geleden. Het is echt goed te doen. Zal alleen maar makkelijker gaan nu we wat lichter zijn. In september doe ik de dam tot dam loop maar dan wandelend. Dus het is goed dat ik weer ga beginnen. We helpen elkaar,..En wat goed dat je bent afgevallen. Ik heb geen weegschaal bij me dus kan donderdag pas wegen. Maar dan heb ik weer twee keer gelopen hahaha komt goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 11:27    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Denk je om je BS als je gaat hardlopen??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 13:17    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wow, wat ga je goed Mamdarijn!! Proficiat!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011 17:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 13 van 812