Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad mamdarijn.
En wat tof, dat er op de menu kaart staat, 100 Gr. Gegrilde kip.
Lijkt me inderdaad meer EGA verantwoord als kaas fondue Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 23:27    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja het broodje zalm en roomkaas kwam ook uit het PG boek, maar heb de verse kaas van de Aldi gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 23:41    
Vrouw Weeggegevens   Samantha85
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
jaa ik lijnde vorig jaar ook en toen was het idd drama om de draad weer op te pakken na de vakantie. deze vakantie ga ik gewoon proberen die draad niet te laten vallen Lachen

gauchos!!! smullen wij hebben er hier in rotterdam ook een! met heeeeerlijke steaks! goed dat je het bij de salade hebt kunnen houden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 8:41    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
@Nathaly: echt een goeie combi! Ik zag vandaag dat we nog forel in de koelkast hadden liggen dus ik sla volgende week de zalm en huttenkase in..

@Samantha; ik ben er nog steeds verbaast over dat ik normaal zoveel snoepte in de vakantie en nog steeds niet snapte waarom de kilo's eraan vlogen.. ben me nu wat meer bewust dus van mezelf..
En dat ik geen steak nam bij Gauchos is meer toeval hoor, dat koste me geen innerlijke strijd.. ik neem nl nooit steaks, grote stukken vlees.. ben geen echte vleeseter.. Kortom ik weet niet wat ik heb gemist..

Vandaag niet veel gedaan, de was is bijna weggewerkt, maar de tent moet ik vanavond repareren, dan kan de vouwwagen weer naar de stalling. Heel slim hangt het grondzeil buiten te 'drogen', heeft inmiddels al drie stortbuien over zich heen gehad.. hoe krijgen we die ooit weer droog.. Nou ja, hij is in ieder geval weer mooi schoongespoeld.. Rollende ogen

Morgen ga ik een dagje stadten met onze dochter van 9. Op broekenjacht. Ze is niet zo lang als de gemiddelde nederlandse kinderen en heeft een buikje waar niet alle broeken fijn om sluiten dus dat wordt weer een heel gedoe. Die rottige gemiddelde maten ook.. niet alleen wij, maar ook kinderen worden daar maar al te vaak mee geconfronteerd. Iedereen moet in een ideale gemiddelde maat passen, maar er zijn maar weinig mensen die aan die gemiddelden voldoen. Grrr..
We gaan ook nog leuke dingen doen hoor, maar je maar niet bezorgd!!

Vandaag bij de lunch een heerlijke broodschotel gemaakt:

Broodschaaltje (hartig)
2 boterhammen, 75 cc melk, 1 ei, 25 gr kalkoenrollade (nog restje uit Frankrijk) in stukjes, tomaat, bleekselderij, prei, 10 gr ui, buscetta kruiden, peper en zout, verse (rode) basilicum, thijm en peterselie uit de tuin.

Snij de boterhammen in blokjes, verwarm de melk en giet dit over de blokjes, laat dit weken. Meng het ei met de kalkoen, groenten en kruiden en roer dit door het brood, in een schaaltje.
Oven 175 graden, 30 minuten bakken

Eigenlijk hoort er 50 gr kwark ipv kalkoen door, en kun je varieren naar hartelust met de ingredienten.. dit is zo'n lekker hapje!

O: 250 cc mager yoghurt, meergranen flakes met bosvruchten (uit Frankrijk)
L: Mineola (alle mensen wat was die zuur zeg! 't is waarschijnlijk nog niet de juiste tijd voor deze anders zo lekkere vrucht!)
Broodschaaltje (zie hierboven)
T: Nectarine
A: Kabeljauwfilet met groenten in alufolie uit de oven, 100 gr rijst, worteltjes en sla
125 gr griekse yoghurt met banaan en een scheutje sinaasappelsap

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 21:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik merk dat m'n verplichte groente er deze dagen een beetje bij in is geschoten. Zal daar weer wat op letten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011 21:55    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
Misschien moet je je Minneola's elders halen, want ik eet ze al weer een week of 4 van de markt en nog geen zure gehad smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 7:34    
Vrouw Weeggegevens   Rijkie

Reageer met quote
ha meid, wat fijn dat je het lekker hebt gehad!!
je broodmaaltijd ziet er weer toppie uit. heerlijk
de motivatie waar ik het eerder over had was ik een beetje kwijt. ben behoorlijk moe maar maandag gaan de kids hier weer naar school en komt er weer meer ritme in de dagen. dus ook in het eten al moet ik zeggen dat ik me zoveel mogelijk aan de ega houd maar het niet te krampachtig wil doen.

kom volgende week wat meer buurten!!
fijne weekend Uitroep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 8:47    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Dat probleem met de vérplichte groentes heb ik ook nu ik vrij ben.
Daarom wil ik vanaf maandag weer alles op gaan schrijven.
Ik wordt dan weer even met de neus op mijn vetten en verrollende groentes gedrukt.
Ik merk dat ik hier en daar iets makkelijker ben geworden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
En, nog geslaagd in de stad?
Die 'standaard' kindermaten zijn een ramp! Als je een afwijkende maat moet hebben, zit je vaak meteen aan een veel duurder merk vast.

Fijn weekend gewenst, groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 15:46    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Welkom terug. Leuk te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad. En wat goed dat je gewoon bent afgevallen.. Klasse hoor. Toppertje,..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011 21:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 12 van 812