Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Wat heerlijk om weer terug te zijn! We hebben een heerlijke vakantie achter de rug met maar 1 echte regendag.. Beetje regen is niet erg vind ik, je krijgt er een mooie groene bloemrijke omgeving voor terug.. Toch?

Diëten en vakantie houden is niet echt een goeie combi. Ik werd er zelfs even humeurig van tot ik mezelf tot de orde riep: tot nu toe heb ik het prima gedaan, en vakantie is ook een beetje vakantie van EGA.. Dus elke dag heb ik ook iets lekkers genomen, zelfs een keer een bolletje (handgemaakt) schepijs. Ik heb geprobeerd om 1x per dag iets extra's te nemen om de 'schade' te beperken..

Ik had op de valreep voor we vertrokken nog kleine zakjes met 25 gram brinta, havermout en griesmeel gewogen, en die meegenomen. Dat werkte beter dan een groot pak brinta en was achteraf echt een goeie zet. Ook vond ik in Frankrijk een lekker ontbijtproduct (meergranenflakes met rode vruchten) en op deze manier heb ik bijna alle croissants weerstaan..
Stokbrood was wat lastiger te weerstaan, ik heb het één keer afgewogen maar was toen zo verslagen omdat het echt weinig is (60 gram) dat ik dit EGA advies even in de wilgen heb gehangen.. Als beleg heb ik vaak een lekkere salade gemaakt met de verplichte groenten en lekkere rauwkost (ik had kleine blikjes doperwtjes en tuinerwtjes gevonden met precies 125 gr). En ook het avondeten ging prima. Paar keer lekkere courgette groentemix gemaakt als ik geen lunch met salade had gehad. De franse groente is erg lekker, veel meer smaak als hier! En als we patat of pizza aten dan had ik een lekkere maaltijdsalade met pasta gemaakt. Ging eigenlijk prima..

Op de weegschaal zag ik een halve kilo verschil met voor de vakantie.. dus de schade valt inderdaad erg mee.. wie weet weeg ik zondag wel weer gelijk met voor de vakantie, dan ben ik oprecht blij want ik had ingecalculeerd dat ik zeker een kilo gegroeid zou zijn.. Morgen hoop ik alle boekjes weer bijgelezen te hebben, en te zien hoe het met de sprintjes gaat..

@Rijkie: bedankt voor je leuke berichtje, dat is echt heel stimulerend voor me!! Ik heb meteen weer zin om weer aan de slag te gaan!
Maar goed.. eerst de vouwwagen schoon boenen en de was wegwerken..

Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 10 aug 2011 23:43, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 16:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wat? Ik zie dat ik 77.9 woog voor ik op vakantie ging.. ik dacht dat ik 77 woog.. Kortom: ben zelfs afgevallen in de vakantie..
Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 16:57    
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Goed gedaan Mamdarijn.
Dan verwachten we heel snel de 77 hier te zien Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 17:09    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Welkom terug in ons koude kikkerlandje!
Super dat je je niet heb laten gaan en het resultaat is er naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 17:20    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn leuk dat je er weer bent!! Wat heb je het tijdens de vakantie geweldig gedaan zeg. Zo gedisciplineerd, petje af hoor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 18:15    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Welkom terug!
Leuk om te lezen dat je zo'n succesvolle draai aan je dieten hebt gegeven dat je ondanks je vakantie afgevallen bent.

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 23:14    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wat leuk dat jullie meteen weer reageren!! Ik was het niet van plan maar kan eigenlijk net zo goed meteen weer m'n dagboekje bij gaan houden..
En dat ik afgevallen ben is voor mij echt een verrassing hoor, want het was juist erg moeilijk om gezond te blijven eten.. Blijkbaar ben ik gewend in een vakantie extra te snoepen, waardoor ik het in het begin echt even moeilijk had.. We hebben dus ook duidelijk minder snoep-koek ingekocht (hoe confronterend) want blijkbaar ben ik meestal degene geweest die erg haar best deed de vooraden op te maken.. Schaam Schaam
Wat ik wél heb gedaan is zoeken naar bijzondere groenten. Zo hebben we een keertje gele spercieboontjes gegeten (heel lekker zacht van smaak) en roodlof (zag eruit als witlof maar dan met rode blaadjes)..

Vanochtend had m'n man de boodschappen gehaald.. Melk, lekker yoghurt (echt gemist!), bruin meergranen brood (ook echt gemist), aardbeien, allerlei lekkere groenten.. Helemaal fijn om thuis te zijn!

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
L: 2 boterhammen met pindakaas, appel in partjes met kaneel
A: gestoofde krielaardappeltjes in een lepel water en ketjap met champions en rode ui, hamburger (rund), bloemkool en eikenbladsla. 125 gr Griekse Yoghurt met aardbeien
T: koffie met EGA kruidkoek van Peetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 23:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heerlijk he, die gezonde hollandse boodschappen. Ik kan er zo van genieten!

Wat betreft je vraag over Evy, ik heb eerst een paar lessen op gewone sportschoenen gelopen om te ervaren of het hardlopen op zich wel wat voor mij is. Toen ik het leuk begon te vinden heb ik me bij een speciale hardloopwinkel hardloopschoenen laten aanmeten. (De meeste hardloopwinkels doen een gratis loopanalyse en adviseren aan de hand daarvan welke schoenen je moet hebben.)
Deze schoenen zitten zo lekker, ik gebruik ze nu ook bij alle lessen op de sportschool, van spinning tot bodysculpting. MIjn fitnessschoenen staan te verstoffen in de kast Erg blij .

Ik heb de lessen op MP3 via volgende link gedownload:
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/index.php?dir=Evy+0+tot+5%2F
nadeel is wel dat je ze les voor les moet downloaden, en niet in een keer alle lessen kunt downloaden.

Heb je nog lang vakantie?
Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Samantha85
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
heee mamdarijn,

wat heb jij je goed gedragen op je vakantie zeg! ga er een voorbeeld aan nemen (nog 6.5 werkdagen Erg blij )

goed dat je wil gaan hardlopen, zeker met zo'n mp3 moet het te doen zijn!!! heel veel succes in ieder geval!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 10:50    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dank je Kaktus! Dit zijn tips waar ik wat mee kan.. nu nog verder gaan met moed verzamelen.. Het is wel een idee om op de sportschool te starten met rennen. Als ik het dan niet leuk vind hoef in niet het hele stuk terug te lopen (hihi) in ieder geval kan ik het dan nog op mijn sportschoenen doen die ik daar gebruik..

@Samantha wat heerlijk dat je straks vakantie hebt! Ik weet niet of het voor jou de eerste keer is dat je op vakantie gaat sinds je gestart bent met lijnen.. In dat geval zet je maar schrap voor een dipje, vakantie en lijnen horen zo niet bij elkaar!
Ik heb deze hele week nog vrij en start maandag of dinsdag weer. Officieel dinsdag, maar als ik de dagen van deze week in wil halen ga ik maandag ook werken. Ik kijk wel hoe m'n pet staat.. En hoeveel de kids opzien tegen de eerste schooldag (dat soort dingen gebeuren meestal de avond ervoor..). Onze zoon krijgt een namelijk een spiksplinter nieuwe juf en onze dochter gaat starten in een nieuwe klas omdat haar klasje gesplitst is (de ene helft gaat bij groep 5 en de andere bij groep 7) We wonen in een kinderrijk dorp, maar helaas in een iets minder kinderrijke wijk (of iets teveel scholen voor het totale aantal kinderen).

Vandaag lekker met onze zoon op stap geweest met een paar plannen in het achterhoofd: shoppen, op zoek gaan naar een klok met romeinse cijfers (hij wil daar iets van knutselen), misschien treinenmuseum en de kaasfondue als afsluiter..
Het shoppen liep echter wat uit (al is het niet gelukt met de klok, da's meer iets om te zoeken op een rommelmarkt), dus we zijn niet in het treinenmuseum geweest.. en toen we uiteindelijk op ons favoriete restaurantje afliepen bleek deze gesloten wegens verbouwing (!) Slik.. hoe durven ze! Maar daardoor hebben we echt EGA gegeten (kaasfondue staat vast niet in het boekje..) bij Gauchos, een Argentijn. Serieus; ik had een salade met 100 gr gegrilde kip (stond gewoon op het menu.. 100 gram.. hoe is het mogelijk!)

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, sinaasappel
L: Smoothy banaan sinaasappel, foccatiobroodje cajunkip en sla
A: Tapenade en breekbroodje, Ceasarsalade met 100 gr gegrilde kip en een gepofte aardappel met creme fraiche en kruiden

Zelfs geen wijn besteld maar gewoon water en koffie na. Ik heb echt zo'n heerlijke dag gehad!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011 21:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 11 van 815