Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ben de hele dag blij geweest.. Ik heb zo lang stil gestaan! Bleef maar hangen rond de 80, dan weer meer en dan weer minder.. Toegeven, ik ben deze week ook weer veel stikter volgens het boekje blijven eten. Optimistisch door naar de volgende week. Al moet ik die week ongesteld worden en dat tikt meestal weer aan.. We zien het wel!

In ons moestuintje (postzegelformaat hoor, een projectje van mijn zoon en mij) ontdekte ik gisteren dat de doperwtjes en de bonen al klaar hingen om geplukt te worden.. Haha, ik was alleen maar aan het checken of de planten al in bloei stonden (dat stukje had ik een beetje gemist in het proces..) Ik had geen idee hoe je doperwtjes moet klaarmaken (vers) maar vond al google'nd uit dat ze zelfs rauw gegeten kunnen worden. LEKKER!! Ik wist niet wat ik proefde.. beetje knapperig, zoet met de structuur van een nootje. Voor herhaling vatbaar.

Bij de lunch heb ik een broodschaaltje met geitenkaas 20+ (zonder olie) gemaakt . Was heel erg geslaagd! Het basisrecept voor een broodschaaltje kende ik, maar deze variant heb ik zelf verzonnen.. Ik twijfel over 1 ingredient; ik had er namelijk wat pompoenpitten door gedaan. Ik weet niet of dit EGA proof was, maar 't was in ieder geval wel heel lekker! Ik zet het voor de zekerheid niet in het recept erbij..

Nodig: twee volkorenboterhammen, 75 cc warme melk
15 gr geitenkaas, 1 ei, tomaat, prei, bosui, peper, zout, verse peterselie, bieslook, thijm
Bereiding: Brood in stukjes verdelen in een ovenschaaltje en met melk overgieten en laten weken. Ei, kaas doorelkaar roeren, groenten en kruiden erbij roeren en dit mengsel door het brood roeren.
30 minuten in de oven op 175 graden

O: 25 gr muesli, kersen,125 gr griekse yoghurt
M: tomatensoep (van tomatensap met soepgroenten en kruiden) en broodschaaltje
T: 175 gr magere Yoghurt met geraspte appel en kaneel
A: 100 gr verse witvis (gestoofd), 100 gr krieltjes met verse kruiden en zout, spinazie, sla en geraspte worteltjes (nog van gisteren over)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2011 18:43    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
cheerleader 1,1 eraf! cheerleader

Ik heb helemaal geen verstand van EGA, dus ik kan niet zeggen of het EGA-proof is. Maar het ziet er wel lekker uit! En als de weegschaal het leuk vind, zal het wel goed zijn...

Heerlijk een eigen moestuintje! Das echt puur natuur.

Alvast gefeliciteerd met je dochter.
Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2011 19:32    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
- 1,1 kilo .....Hartstikke goed!

Nu vind ik dat broodschaaltje er weer zo lekker uitzien. Wil ik ook proberen. Iedere dag heb jij wel iets speciaals. Leuk hoor.

Succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 1:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Thanx!

Ik zie nu dat ik bij de pindakaassoep was vergeten te noemen dat het om 15 gram pindakaas gaat.. Ik ben benieuwd of je het lekker vind Squirrel! Best stoer dat je geinspireerd raakt door de receptjes. Ik vertelde mijn dietiste vandaag dat ik zo'n plezier heb in dit dieet omdat het niet afzien is maar vooral ook lekker eten..

Bij de dietist ben ik op de Tanita Lichaamscompositie Analyzer geweest en ook daar wees de weegschaal 1,5 kilo minder aan (ik ga 1x in de 6 weken naar haar) Mijn vetmassa was weer een kilo minder (in is er nu totaal ruim 10 kilo vet af.. en zijn mijn spieren zwaarder geworden (door het sporten) Dat vind zij echt een goed teken, want dit toont aan dat het afvallen verantwoord gaat.. Ze was erg enthousiast, dat ik nog steeds gemotiveerd ben..Ook stimulerend dus!

Vandaag erg lang gewerkt, dus ik hou het kort
O: 250 cc melk, 25 gr brinta, sinaasappel
T: 1 sultana koekje
L: twee boterhammen met een beetje mosterd besmeerd, zalm (50 gr) en huttenkäse (50 gr) (dit is ook lekker als tosti trouwens)
T; bakje kersen, 1 sultana koekje
A 100 gr kipreepjes met shoarmakruiden, 100 gr rijst, champignon, witte kool, groene paprika, prei, rode ui en witlofsalade met paprika en ananas

Jullie ook veel succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 20:49    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
10 Kilo vet kwijt, wat geweldig zeg! En daarvoor in de plaats mooie spieren, wat zal jij er goed uitzien.
De weg naar het doel/succes is best leuk hè. Een blij gevoel als er weer een kilo af is, de complimenten die je krijgt en natuurlijk het lekkere eten. Lijnen is niet alleen maar afzien.
Die pindakaassoep heb ik vandaag gemaakt en het was HEERLIJK. Mijn man vond het ook erg lekker. Achteraf kwam ik er echter wel achter dat ik wel veel te veel pindakaas had gebruikt. Stom van me, want jij had duidelijk 15 gr. geschreven en ik nam aan dat dat gelijk staat aan 1 eetlepel. Toen ik het later na ging wegen (had ik beter tegelijkertijd kunnen doen), was het 40 gr. wat ik per portie had gebruikt. Nou ja, veel te veel calorieen natuurlijk, maar ach ik had wel zalig gegeten.
Ik hoop dat ik het er 's middags afgerend heb.

Fijne dag en succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Squirrel.. super dat het soepje beviel! Ach en dat er wat teveel pindakaas in zat.. volgens mij kan het geen kwaad (volgens mij eet jij ook nootjes soms? echte eekhoorntjes doen dat toch?) Bij de richtlijnen voor EGA mag je helaas geen nootjes, terwijl dat zo gezond is! Maar goed.. zolang het werkt zeur ik er maar niet over..

Wat uiterlijk betreft; ik ben er nog lang niet hoor.. had behoorlijk overgewicht en ben net als jij klein van stuk.. Ik denk dat we er op dit moment misschien ongeveer hetzelfde uitzien, jij misschien zelfs dunner. Maakt niet uit, gewoon volhouden, we komen er wel..

Vandaag at mijn (slanke) collega minder omdat ze o.a. dit weekend veel gegeten en gesnoept had. Toen besefte ik weer; niemand kan zoveel eten als je wilt, zelfs dunne mensen moeten op hun lijf letten. Ze gaf aan dat haar kleren op dit moment niet meer lekker zitten en dat ze daarom let op wat ze eet..

Voor de lunch had ik een gisteravond alvast een hele lekkere salade gemaakt, het was goed ingetrokken smullen ;

Salade tuinboontjes (lunch)
125 gr tuinbonen, 1 steel bleekselderij, 50 gr gerookte kip, 1 augurkje, 25 gr mayonaise, 25 gr yoghurt, peper en sicilië melange (op het potje staat; knoflook, paprika, thijm, oregano, uienpoeder, zout, chili, peper, nootmuskaat).

Bleekselderij, kip en augurkje in hele kleine stukjes gesneden en alles doorelkaar gehusselt. Volgens mij kan de mayo er makkelijk uit als je geen EGA volgt of ander vet wil op die dag.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, 1 sinaasappel
T: appel
L: tuinboontjessalade met twee sneetjes brood
T: 125 gr Griekse yoghurt met framboosjes
A: 75 gr Kip, groentemix, 75 gr rijst, sla, tomaat, paprika, kruiden. Voor het eerst sinds tijden m'n bord niet leeggegeten.. het was zoveel! 't was wel erg lekker..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 18:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Best goed dat je gewoon stopt met eten als je vol zit. Ik denk dat juist dat idee van ik moet mijn bord leegeten, een dikmaker is.
Fijne woensdag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 2:02    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag had ik een pechdag.. eerst versliep ik me en werd ik om 8 uur wakker van de wekker van mijn man.. Ik had mijn wekker vergeten te zetten en dat terwijl ik om 8 uur al lang en breed op kantoor had willen zijn Sip Vervolgens had ik gisteren thuis wat voorwerk voor mijn werk gedaan en naar mezelf gemaild, was al het werk dat ik gister had gedaan niet opgeslagen.. Ik heb me dus letterlijk een slag in de rondte gewerkt daardoor..
En dat terwijl ik om half 1 naar huis had willen gaan ivm de vakantie van de kids en de komende verjaardag van onze dochter (die wordt morgen 9).. en we wilden naar de juwelier om daar gaatjes te schieten.. Gelukkig is het me gelukt m'n werk af te krijgen en rond 3 uur naar huis te gaan.. Kwam alles toch nog goed!

O: 125 gr griekse Yoghurt met 25 gr creusli (in de bus opgegeten.. o..o..)
T sinaasappel
L komkommer feta salade (uit de recepten van deze site onder EGA) (had ik gisteravond al klaar gemaakt, met vooral veel peper.
Zooooo lekker!
T Appel
A 100 gr pasta, 100 gr rundergehakt en groente-tomatensaus, sla met tomaat
Vanavond nog Gr Yoghurt met aardbeien en nog een schaaltje verse erwtjes..

En nu.. koekjes bakken! Voor morgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 19:38    
Vrouw Weeggegevens   samsoem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
balen van je pechdag zeg! maar volgens mij ziet je lijstje er prima uit voor vandaag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 19:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Altijd een slecht begin van de dag om je te verslapen hè, alleen al dat schrikken van die wekker. Maar uiteindelijk is het allemaal toch nog goed gekomen toch? Heeft je dochtertje nu gaatjes in haar oren? Daar zal ze wel hartstikke blij mee zijn.
Zijn de koekjes lekker geworden? Zo'n baklucht vind ik altijd zo gezellig ruiken!

Fijne verjaardag en lekker genieten van de vakantie met de kinders.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 0:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 2 van 815