Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

dagboekje edith

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
De link naar je dagboekje staat in je profiel meis (als je op je nickname klikt) net als die van je voorstelbericht. Erg blij Dus je kunt het altijd vinden! Ik zal je boekje verplaatsen, mocht het je niet bevallen of te stil zijn dan pb je maar dan zet ik het terug.
Of je kunt het hier vragen:
http://www.weegclub.nl/forum/forumvragen-profielaanpassingen-vraag-het-hier-t11138.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015 17:29    
Vrouw Weeggegevens   EdithS
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Energiebeperkt

Reageer met quote
Zo de kop is er hier weer af. Lachen We zijn weer 0.4 kilo kwijt . Lachen Niet veel maar voor mij voldoende. Met alles wat we al kwijt zijn kan je ook niet meer verwachten dat het met kilo's tegelijk gaat nog. En dat hoeft ook niet.
Als ik de mensen terug zie die ook een operatie hebben onder gaan en die weet ik hoeveel zijn afgevallen door fanatiek sporten. Dan prijs is mij gelukkig dat het bij mij allemaal wat langzamer is gegaan. Hier door heb ik geen last nog van los of te veel vel/huid. En ik hoef daarom ook geen corrigerende plastische chirurgie te ondergaan. Hier doen vandaag de dag een hoop zorgverzekeringen moeilijk over. Dus laat mij het dan maar op mijn manier in een langzamer tempo doen. Zo komen we er ook wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015 8:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mallepietje

En weer 200 gram eraf. Langzaam aan maar nog steeds gaan we naar beneden. En alles is beter als dat er wat bij komt. Dus we zijn nog steeds tevreden.
Volgende project staat al weer op stapel. En daar zijn we gelukkig de eerste periode goed druk mee. Dat geeft weer afleiden. We gaan kijken of we een bedrijf over kunnen nemen en daardoor mijn eigen bedrijf uitbreiden.
Weer een stap dichter bij een droom. Ben nu zelf met de nodige hulp en ingreep afgevallen. Zou dit nu graag bij honden willen realiseren die te dik zijn. Hier vinden we er ook steeds meer van in nederland. Niet de medische hulpmiddelen maar wel de voeding en bewegings hulp in samenwerking met de baas.
We houden jullie op de hoogte.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015 12:48    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik heb een hondje van bijna 16 en die krijgt af en toe een sperziebonen dagje en blijft mooi op gewicht hiermee

Laatst aangepast door Ellen op za 09 mei 2015 22:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015 12:54    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Edith,

Goed bezig hoor!!!
Complimenten.

Mbt afvallen voor honden.
Je ziet het inderdaad steeds vaker en naar mijn idee (altijd honden gehad en u bezig voor of een compleet nieuwe eigen pup of een aanvraag voor hulphond) ligt het eraan dat mensen wel een huisdier willen maar niet meer de tijd hebben (NEMEN) om ermee te gaan wandelen en van goede voeding voorzien. Goed eten hoeft echt niet duur te zijn. Onze honden (Golden en een Labrador retriever) zijn 15,5 en 14,5 jaar geworden en hebben dat gehaald op een leve lang droge brokken van 22.- per 15 KG. We kochten het bij de producent zelf en niet bij de dierenarts of dierenzaak. Af en toe aardappelen met groente en of een beetje soep door de brokken. Brinta met wat melk vonden ze heerlijk en karnemelk was een feest en hielp ook tegen teken )oma's tip).

Mbt beweging zijn er overigens hier in de buurt ook al hondenzwembaden (en soort van wasstraat) en loopbanden waarop je je hond kunt laten rennen.
Zelf het bos in lijkt me leuker maar voor mensen die weinig tijd hebben of niet willen wandelen is het wellicht een optie.

Ben benieuwd hoe je het aan wil gaan pakken.

Veel succes!

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015 22:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Ron,

Wel dat wil ik gaan bereiken door de mensen in ieder geval bewuster met hun hond om te laten gaan. 1 op 1 sessies. En bij te laten houden wat ze hun hond voeren. Want al die moderne liflafjes ook bij honden is te veel. Koekje hier wat lekkers daar en dan ook nog net zo als de baas 3x per dag een maaltijd. En dat is te veel van het goede.
En dan iedere combinatie zijn specifieke dingen laten doen en aanwijzingen tips geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015 8:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
En ja wel weer 0.8 kg er af. Het gaat weer rustig aan naar beneden. Na weer een poos stil te hebben gestaan gaat het nu weer de goede kant op. En dat gaan we vol houden.
Buiten het hele traject om wat ik nu achter de rug heb. Is er een doktersassistente die mij verteld heeft. Dat het gewicht waar je een aantal jaren of langere periode op hebt gestaan het lichaam ook meer moeite mee heeft omdat voor bij te komen.
En ik moet zeggen als ik dit naast mij traject van afvallen leg het wel aardig klopt. En toch is er in heel mijn jojo periode en nu na de maagverkleining nog geen diëtiste of arts geweest die dit ook maar aangekaart heeft. En toch vind ik dit wel een heel belangrijk punt. Want als je een dip hebt en het afvallen gaat niet. En je realiseert je, dat je ook op een punt zit waarop je langer dat gewicht gehad hebt je wel vol moet houden. Je lichaam moet er langer aan wennen en dat kan net het puntje zijn waarop je de kracht nog kan vinden om door te gaan en niet af te haken.
Dus een ieder die op zo'n punt zit volhouden het gaat wel weer maar duurt iets langer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015 8:37    
 Exclusief blond Amsterdam
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Edith,
Het gaat weer de goede kant in dus !
Netjes en mooi nieuws dus hier Lach

Mbt het stilstaan van het gewicht.
Dit is een logische reactie hoor van het lichaam. Ook na een maag verkleinende operatie. Bij sommige mensen komt dit niet of nauwelijks voor maar voor de meeste geldt dat net na of anders na een weekje of 6-8 na de operatie er een korte stilstand komt. Dit kan een week of 2 aanhouden en kan bij sommige frustrerend werken. Is niet nodig dus. In de meeste gevallen komt het afvallen weer op gang.

Iets wat ook van belang is om te weten (dat wordt in de meeste ziekenhuizen wel verteld maar blijft bij de meeste niet hangen Lach (Lees: willen het vaak niet horen). is dat je in de loop der jaren ongeveer weer 10-15% van het verloren gewicht weer bijkomt.
Dit is iets waar je zelf weinig aan kunt veranderen.
Het heeft te maken met het feit dat je na een aantal jaar weer anders en meer gaat eten, minder gaat sporten, je wordt ouder en spijsvertering veranderd en dat heeft dus zijn invloed.
Geen paniek dus.
Ga er dus vanuit dat als je tussen de 40-60 kilo afvalt je ongeveer weer +/- 5-7 kilo bij gaat komen in de loop van +/- 10 jaar.
(info is afkomstig van onderzoeken vanuit samenwerkende afdelingen Bariatrie op langer termijn)
Dat geldt ook mbt de gevolgen voor lever en met name nieren op langer termijn omdat die na de operatie zwaarder belast worden.

Hoe dan ook.
Dat kun je dan wel opvangen.
Vreemd trouwens dat niemand je dat verteld had in het voor of natraject.
Ik ben het even vergeten maar waar ben jij behandeld?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 21:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Helaas niks er af. Maar ook niks er bij en dat terwijl we 3 verjaardagen hebben gehad. Ik er wel op gelet heb wat ik heb gegeten. Maar ook rustig kan zeggen dat ik echt niet alles heb laten staan. En zo moet je die moment af en toe ook rustig nemen. Je alles maar ontzeggen is ook niet goed.
Nu staat er een week vakantie voor de boeg. En al gauw eet je dan dingen die je normaal niet eet. Ook nu zal mijn streven weer worden om niks aan te komen. Ik ga mijn best doen maar of we het gaan redden wordt afwachten. Gelukkig zitten we in bergachtig gebied en een wandeling daar vraagt al meer energie als hier in ons vlakke nederland. Ook kunnen we gebruik maken van een zwembad. Wat ik zeker dagelijks ga doen.

Tot over 14 dagen allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015 8:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Om jou vraag te beantwoorden ik ben in het MCL in leeuwarden behandeld. En daar is wel meer mis gegaan. En ja dat overkomt mij altijd weet. Zo zijn ze vergeten om mij voor controle terug te laten komen bij de behandeld arts. Daar kwamen ze anderhalf jaar later pas achter. Ook in het na traject ging alles niet van een leijen dakje. Maar niet getreurd we zijn op de goede weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015 9:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3