Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 103, 104, 105  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Zo het begin van mijn eigen dagboek. Ik wil hier bij gaan houden wat ik eet (of eigenlijk neem ik het over uit mijn schriftje van thuis) inclusief de punten. En ik zal hier mijn vragen stellen als ik ergens tegen aanloop en mijn overwinningen en frustraties met jullie delen.

Ik volg het propoints plan van de weight watchers en probeer daarnaast ook zo gezond mogelijk te eten. Ik heb voor de Weight watchers gekozen omdat je dan zelf mag kiezen wat je eet en je niet vastzit aan bijvoorbeeld dagmenu's zoals bij Sonja Bakker bijvoorbeeld. Dat is namelijk e ht heel onhandig als je net als ik verschillende voedsel allergieen en intoleranties hebt. Ik mag namelijk geen gluten, tarwezetmeel, lactose, verse paprika's en pepers, appels, kiwi's en Kaki's.

Ik ben volgens mij niet echt een emotie eter, ik sla eerder door naar de andere kant en vergeet te eten op de slechtere en drukke dagen dus dat is wel iets wat ik in de gaten moet houden. Maar ik houd van lekker eten en als ik iets lekker vind ben ik wel eens geneigd om teveel te eten, dan worden het te grote porties of ik schep 2 keer op, of het wordt een hele zak chips ipv een klein bakje.

Ik woon alleen dus zorg ik er voor dat ik zo min mogelijk lekkere verkeerde dingen zoals snoep en dergelijke in huis heb. Af en toe mag ik van mezelf wat lekkers in huis halen voor het weekend. En als ik een keer bezoek krijg heb ik meestal wel iets lekkers maar dat kan bijvoorbeeld ook een meloen ofzo zijn dus niet per definitie ongezond, of ik haal gewone koekjes en geef de rest aan de gasten mee naar huis.

Ik heb sinds kort mijn lunch en diner omgedraaid en nu eet ik warm of salade of wat ik ook had gepland in de middag en mijn broodmaaltijd 's-avonds. Overdag heb ik namelijk nog meer energie om te kunnen koken zodat ik ook wat meer mogelijkheden weer heb om te koken. Soepen, pasta's, rijstgerechten, stamppotten etc maak ik altijd meteen voor 4 ŕ 5 dagen klaar en eet dan 1 portie op en vries de rest in. Salades maak ik vaak voor 2 dagen, ik neem aan dat ik dan de totale pp van dat gerecht moet delen door de hoeveelheid porties om de pp voor die ene portie te krijgen.
Ook maak ik voor het maken van mijn boodschappenlijst al een planning met wat ik die week wil gaan eten en check mijn voorraadkast, koelkast en de vriezer en stem daar mijn booschappen op af zodat ik in ieder geval met zo min mogelijk overbodige dingen weer thuis kom, en zodat ik ook alle ingredienten heb voor wat ik wilde gaan maken.

Ik ga er in ieder geval weer met goede moed en motivatie aan beginnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 10:28    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Welkom en succes Marianneke, goed dat je vooruit denkt en maaltijden plant. Dat is het halve werk hoor. Duim

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 10:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oh en mocht je meer willen weten over wie ik ben en wat ik heb meegemaakt en hoe ik op dit punt gekomen ben lees dan mijn voorsteldraadje http://www.weegclub.nl/forum/even-voorstellen-marianneke81-t53832.html

Ik zal om te beginnen hier opschrijven wat ik gisteren heb gegeten inclusief het aantal punten. Was toen nog niet geheel officieel begonnen met het aantal punten wat ik per dag moet eten maar was nog een beetje zelf aan het uitzoeken zeg maar.

Ontbijt
3 rijstwafels 23 gr 2pp
filet american 30 gr 2pp
1 banaan 0pp

Lunch
Zelfgemaakte salade (totaal 12pp)
1 ei 2pp
mosterd dille dressing 15 gr 0,5pp
Gerookte kipfilet 75 gr 2,25pp
Avocado 72,5 gr 4pp
Zwarte olijven 25 gr 1,25pp
Cashewnoten 7 st 2pp
augurken en zilveruitjes 0pp
ijsbergsla, komkommer, tomaat ongeveer 300 gr 0pp

Tussendoor
2 mandarijntjes 0pp

avond
2 glutenvrije donkermeergranen boterhammen 95gr 6pp
3 rijstwafels 23 gr 2pp
Soja smeerboter 10gr 1pp
grilworst 15 gr 1,5pp
saksische leverworst 30gr 3pp
filet american 15 gr 1pp

tussendoor
watermeloen 0pp
Oven baked naturel chips 50 gr 6pp

Totaal van 36,5pp

Vanaf nu worden het 31pp per dag die op moeten, minus die 6 van de chips van gisteren zat ik met 30,5 toch al aardig goed qua punten.

Laatst aangepast door marianneke81 op ma 01 aug 2016 11:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 10:48    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt Kaatje, en dat vooruit plannen dat is jog een overblijfsel uit mijn Sonja Bakker tijd waar ik ruim 10 jaar geleden mee begon en toen bijna 30 kilo mee ben afgevallen (in 2 jaar tijd) al ben ik op een gegeven moment wel meer van mezelf toe gaan voegen en werd het een beetje van Sonja en de rest van mijzelf maar wel goed opletten en gezond blijven eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 11:04    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Even een vraagje, als je een gerecht zoals zelfgemaakte soep hebt omgerekend naar het aantal pp per portie hoe doen jullie dat dan als er bijvoorbeeld 6,8pp per portie uitkomt? Ronden jullie dit af naar 7?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik zou het naar boven afronden ,

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 12:47    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat heb ik ook gedaan inderdaad maar vroeg me meer af of het dan afgerond word of dat je het gewoon als 6,8pp neerzet. Maar met afgeronde hele of halve punten telt toch een stuk makkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 12:54    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Hallo Marianneke, bij deze ben ik op je boekje geabonneerd Lachen

Dipinipi, ik heb ooit dat groene boekje/brochure van de Weight Watchers hier gedownloaded.
Is ook wel handig voor Marianneke.
Ik kan het zo snel niet vinden.

Dit subforum heb je misschien al ontdekt, maar voor het geval dat, hier de link:
http://www.weegclub.nl/forum/info-weight-watchers-dieet-f236.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 13:11    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
De lnk van je voorsteldraadhe hiof je niet te posten hoor, die staat al in je profiel. (als je op je nickname klikt) Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 13:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@pianojuffie, dat subforum had ik inderdaad al ontdekt Erg blij en ga daar zeker nog verder rondsnuffelen. Oh en dat groene boekje/brochure ga ik eens opzoeken.

edit: bedoelde je deze brochure? http://www.weightwatchers.nl/images/1043/dynamic/GCMSImages/BUG_NL_FillingAndHealthyFoodsList10.2011.pdf

@Kaatje, daar was ik ondertussen ook achter inderdaad maar wist ik nog niet toen ik die reactie schreef Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 14:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 103, 104, 105  Volgende
Pagina 1 van 105