Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 82, 83, 84  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
De thuiszorg was hier vanmorgen lekker vroeg, vroeger als normaal, maar dat vond ik absoluut niet erg. Toen ze weer weg was heb ik nog even de 2 laatste kaartjes geschreven en ben ik met de rolstoel naar buiten gegaan. Pakketje weggebracht, kaartjes in de brievenbus en kmdat het zo heerlijk was buiten vanmorgen net de wind die er stond ben ik doorgereden voor een rondje door het park bij mij om de hoek. Even heerlijk uitgewaaid en genoten van het buiten zijn. Vanmiddag heb ik het courgette-kikkererwten brood van Ellen gemaakt. Heb alle ingredienten opgeschreven en er de propoints bijgezet. Het hele brood kwam uit op 30pp. Dus heb hem na afkoelen in 10 porties van 3pp verdeeld. 1 stukje heb ik al uitgetest en vond hem heerlijk, alleen volgende keer misschien iets minder pitjes en zaden erdoor of iets van vocht erbij. Want die van mij viel uit elkaar omdat hij ietwat droger was geworden als verwacht. Maar ondanks dat is hij erg lekker. Ga nu een deel invriezen, om te kijken hoe ze na ontdooien smaken. En morgen ga ik het eten ipv gewoon brood met wat beleg er op dat maakt het vast nog lekkerder.

En dan mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
250ml sojamelk 2pp
30gr havervlokken 3pp
1 banaan 0pp
kaneel en cacao 0pp

Lunch
200gr gekookte aardappels 4pp
10gr plantaardige halvarine 1pp
bloemkool 0pp
kruiden 0pp
115gr varkens ribkarbonade 4,5pp
mosterd + kruiden 0pp

Tussendoor
1 peer 0pp
1 plakje courgette-kikkererwtenbrood 3pp

Avond
2 boterhammen 99gr 6pp
3 rijstwafels 2pp
5gr sojaboter 0,5pp
30gr berliner 3pp
20gr sandwichspread 1pp
tomaat en komkommer 0pp

Tussendoor
1 raketijsje 1pp
Eventueel nog een stukje fruit 0pp

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016 19:23    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag weer tijd voor boodschappen, mijn groente en fruit voorraad was wel weer aan aanvulling toe, hahaha. Ik had nog welgeteld 1 peer, een stuk komkommer en een paar tomaatjes. Toch leuk die vers in de mix acties bij de AH dus mijn fruitvoorraad is weer meer dan bijgevuld en zo ook mijn groente voorraad. Heb ook nog voor mij nieuw fruit meegenomen, pluots, ze lijken en smaken nog het meest naar pruimen. Alleen zijn ze wat steviger van structuur en een tikkeltje zuurder maar daar hou ik wel van. Ze staan trouwens niet eens in het propoints boekje maar ik ga er maar vanuit dat ze ook 0pp waard zijn.

Mijn dagmenu vandaag

Ontbijt
250mg sojayoghurt 4pp
1 banaan 0pp
Druiven 0pp

Lunch
Zelfgemaakte soep
80gr kipfilet 2,5pp
32gr linzen 2,5pp
20gr ongekookte rijst 2pp
bouillon 0pp
groentes 0pp
1 plakje courgette-kikkererwtenbrood 3pp
10gr 48+ kaas 1pp

Tussendoor
1 pluot 0pp
1 nectarine 0pp
wortel 0pp

Avond
2 plakjes courgette-kikkererwtenbrood 6pp
3 rijstwafels 2pp
30gr 48+ kaas 3pp
30gr berliner 3pp
30gr filet americain 2pp
komkommer en tomaatjes 0pp

Tussendoor
Iets van fruit 0pp

Dagtotaal 31pp

Morgen weer mijn weegdag, ben heel benieuwd of er weer wat af is, ik houd ook redelijk wat vocht vast merk ik aan mijn voeten en mijn knieën hopelijk wordt het snel weer minder warm want dan ben ik ook weer grotendeels van het extra vocht en de extra ongemakken die dat met zich meebrengt verlost.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2016 19:40    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Meisje, 1 KILO ERAF, wat geweldig hè.
Ik ben alweer heel blij voor je.
Gefeliciteerd.
Je doet het zo goed, lekker gevarieerd, daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.

Weight Watchers werkt goed hè! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 8:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja hè, daar was ik ook erg blij mee en ook een beetje verbaasd over die 1 kg vorige week. Deze week was het dan weer een stuk minder maar 0,4 kg maar hé mij hoor je verder niet klagen er is toch weer iets af en valt me eigenlijk nog mee gezien het weer en het extra vocht wat ik dan altijd vasthoud, vanmorgen gaf de weegschaal dus 112,9kg aan.

En ik ben nog steeds blij dat ik voor weight watchers heb gekozen, denk nog steeds dat dat voor mij voor nu de beste methode is. Ik kan zoveel varieren als ik wil, maar door het puntentellen wordt ik me wel bewuster van de portie groottes en ben ik tussendoor minder geneigd om een cracker of rijstwafel te pakken met beleg maar pak ik eerder iets van fruit of groente als ik trek heb. Maar ik ben niet heel anders gaan koken eigenlijk, aangezien ik al veel groentes at in allerlei combinaties en soorten gerechten, ik moet er alleen op letten dat ik bij soepen bijvoorbeeld ook iets van rijst, pasta, vermicelli of peulvruchten toevoeg omdat ze anders zo laag in punten zijn dat ik moeite krijg om mijn punten op te krijgen. Maar dat geld ook voor een simpel aardappels, groente en vlees en voor sommige salades, al heb ik bij die laatste minder moeite omdat ik er graag een avocado door doe of wat noten en zaden enzo. Maar dan denk ik maar zo dat ik als ik straks met punten naar beneden moet ik daar dus ook minder moeite mee zal hebben.

En bij jou komt het vast ook vanzelf weer op de rit als jullie eindelijk weer wat rust is gegund, want in zo'n rollercoaster als waar jij de afgelopen tijd in zit kan ik me voorstellen dat er niet veel ruimte is om ook nog eens heel erg bewust bezig te zijn met je eten. Maar probeer in ieder geval wel gezond te eten en juist de ongezonde dingen gewoon niet in huis te halen dan kun je ze namelijk ook niet opeten. En probeer een beetje op vaste tijden iets te eten dat is minstens zo belangrijk als wat je eet. Zo blijf je in ieder geval zo stabiel mogelijk qua gewicht.
Je mag me best om recepten vragen trouwens als je iets ziet wat je lekker lijkt in een van mijn dagmenus, wie weet kun je er iets mee en helpt het je een beetje op weg straks.

Ik zal straks als het seizoen van al dat lekkere seizoensfruit weer voorbij is wel even moeten wennen vrees ik, en mijn variatie in fruit zal dan ook een stuk minder zijn. Dan baal ik er altijd van dat ik allergisch ben voor appels en kiwi en dat ik niet zo heel dol ben op peer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 10:50    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmiddag ben ik samen met mijn ouders en mijn kleine neefje even naar de kermis geweest. Mijn neefje keek wel even raar toen hij mij in mijn rolstoel zag want dat had hij nog niet eerder gezien. Maar was erg leuk om hem te zien genieten, als het maar beweegt en er muziek is dan gaat hij helemaal meebewegen Lachen
We hebben nog met zijn allen een ijsje gegeten wat ik al van tevoren had ingecalculeerd dus heb heerlijk genoten van een klein softijsje uit een bakje, had mijn lactase tabletjes meegenomen die neem ik heel af en toe in als ik uit eten ga of met zoiets. Dan kan ik toch iets met lactose eten zonder er last van te krijgen.

Mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
250mg sojayoghurt 4pp
blauwe bessen 0pp

Lunch
Zelfgemaakte aardappel salade (8pp)
200gr gekookte aardappels 4pp
125gr diepvries erwten 2,5pp
31,5gr sojayoghurt 0,5pp
10gr fritesaus 1pp
bleekselderij/ wortel/ rode ui 0pp
augurken 0pp
mosterd en azijn 0pp
134gr biefstuk rauw 3,5pp
2gr zonnebloemolie 0,5pp
peper 0pp

Tussendoor
klein softijsje zonder hoorntje 4pp

Avond
2 boterhammen 54gr 3pp
3 rijstwafels 2pp
5gr sojaboter 0,5pp
20gr berliner 2pp
30gr kipkerrie salade 2pp
22gr filet americain 1,5pp
komkommer en tomaat 0pp

Tussendoor
Een stukje fruit 0pp

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 20:02    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Meisje wat doe je het goed.
Grote bewondering voor je zoals je ook een extra'tje goed inpland.
Zo is Weight Watchers bedoeld!!!

Ga zo door meis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 9:40    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt Juffie Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 10:24    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Netjes hoor en lekker naar buiten het weer is er goed voor, gezellig dat je kwam langswaaien in mijn boekje Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 13:23    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt Ellen, vandaag en morgen blijf ik thuis na de middag van gisteren heb ik even geen energie meer om grotere dingen te doen. Woensdag ga ik weer even naar buiten. Oh en graag gedaan Erg blij

Mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
3 crackers 2pp
2 plakken salami 2pp
1 banaan 0pp

Lunch
60gr rijst ongekookt 6pp
114gr kipgehakt rauw 5,5pp
5gr zonnebloemolie 1pp
rode ui/ venkel/ tomaat 0pp
knoflook/ peper/ italiaanse kruiden 0pp

Tussendoor
1 nectarine 0pp
1 pluot 0pp

Avond
2 boterhammen 53gr 3pp
3 rijstwafels 2pp
5gr sojaboter 0,5pp
30gr kipkerrie salade 2pp
30gr 48+ kaas 3pp
2 plakken salami 2pp

Tussendoor
Waarschijnlijk wat groene knoflook olijven voor 2pp
En misschien een stukje fruit 0pp

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 19:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag geen speciale dingen, behalve dat ze kwamen kijken voor de lekkage die ik heb als het buiten regent recht voor mijn voordeur buiten doordat de voegen van de galerij boven mij niet meer goed zijn en de platen ruimte hebben ertussen. Ik woon helemaal in de hoek en is helemaal overdekt maar als het regent be ik al zeiknat als ik alleen maar mijn voordeur uitgelopen ben. Als het goed is gaan ze er ook echt mee aan de slag. Had een filmpje gemaakt en daarop was goed te zien hoe er een soort van waterval naar beneden komt en datval het water zich in een plas verzamelt voor mijn deur en zo ook onder het kiertje door naar binnen spat waardoor mijn vloer enzo nat worden bij de deur. Hopelijk is het snel opgelost want het wordt namelijk steeds erger.

En dan mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt

250gr sojayoghurt 4pp
blauwe bessen 0pp

Lunch
Salade (8pp)
200gr gekookte aardappelen 4pp
125gr diepvrieserwten 2,5pp
31,5gr sojayoghurt 0,5pp
10gr fritesaus 1pp
bleekselderij/ rode ui/ wortel 0pp
augurken 0pp
mosterd/ azijn/ peper 0pp
2 eieren 4pp

Tussendoor
1 banaan 0pp

Avond
2 boterhammen 99gr 6pp
3 rijstwafels 2pp
10gr sojaboter 1pp
15gr kipkerrie salade 1pp
2 plakken salami 2pp
30gr filet americain 2pp

Tussendoor
1 raketijsje 1pp
Misschien nog een stukje fruit 0pp

Mijn dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 aug 2016 19:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 82, 83, 84  Volgende
Pagina 10 van 84