Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 103, 104, 105  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Bedankt dames Erg blij

Vandaag was het weer weegdag en weer 1 kilo lichter cheerleader

verder heb ik een poging gedaan tot het in kerstsfeer brengen van mijn huis maar ben er maar weer mee gestopt omdat ik echt bijna letterlijk alles laat vallen, omstoot of tegen andere dingen aan stoot. Ben gestopt omdat er uiteindelijk ook echt iets kapot ging, een grote vaas waar ik altijd een grote kaars in heb staan. Dus kon ook nog glas gaan opruimen. Gelukkig waren het vooral grote stukken. Maar heb toch maar mijn ouders gebeld en gevraagd of ze mij komende week willen helpen het hier een beetje in Kerstsfeer te brengen. Het is toch best wel weer evne confronterend dat ik dat blijkbaar niet meer goed zelf kan. Het gaat de laatste tijd sowieso ook slechter wat betreft mijn coordinatie enzo, ik loop tegen dingen aan, stoot dingen om, heb al een aantal keer bijna mijn soep en andere kommen kapot gestoten omdat ik blijkbaar de afstand tot de plank erboven niet goed in kon schatten. Ik hoop heel erg dat dit komt doordat ik zo overprikkeld en moe ben door alle overlast in combinatie met de dagelijkse dingen en de afspraken die ik normaal ook zou hebben. Want anders zou dit weer een achteruitgang betekenen en daar ben ik eigenlijk nog helemaal niet aan toe om weer een stukje in te moeten leveren. Maar ja wanneer ben je dat wel hč? Ik wacht het maar rustig af al zal het zo met de drukke Decembermaand wel niet veel rustiger worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 20:14    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
En dan mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
125gr sojayoghurt 2
30gr cornflakes 3
1 banaan 0

Lunch
Zelfgemaakte soep (7pp)
97gr soepballetjes 3,9
25gr vermicelli 2,5
30gr diepvrieserwten 0,6
bouillon 0
soepgroente, tomaat, prei, sperziebonen 0
3 crackers 2
30gr 30+ kaas 2

Tussendoor
2 sinaasappels 0

Avond
2 boterhammen 94gr 5,5
10gr sojaboter 1
1 ei 2
48gr kipfilet 1
25gr hoemoes rode biet 2
15gr magere leverpastei 1
13gr walnoten 2,5
augurk 0
1 kopje venkel-prei soep 0

Tussendoor
1 peer 0

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 20:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag weer vroeg wakker van de herrie van het boren en alles in een van de appartementen hier naast. Ik moest vandaag ook nog 2 telefoontjes plegen dus gewacht tot het eindelijk weer rustig was, ik bellen sta je eerst een tijdje in de wacht en ja hoor net toen ze opnamen begon de herrie weer. Zucht, maar het is gelukt met af entoe een sorry wat zei u van mijn kant. Heb maar bezloten het derde telefoontje wat im eigenlijk ook vandaag wilde doen naar morgen te verzetten.

Na het eten heb ik eigenlijk alleen maar in mijn stoel gelegen met mijn laptop op schoot verder kijkend naar Downton Abbey. Want vanavond was de allerlaatste repetitie voor onze 2 Kerst optredens met het koor aanstaande zaterdag en maandag. Ik heb er in ieder geval al helemaal zin in.

Ontbijt
200ml sojayoghurt 1,5
30gr teffontbijt 3
1 banaan 0

Lunch
130gr gekookte aardappels 2,5
83gr varkens braadwordt bereid 5,5
spruitjes 0
5gr soja bak en braad 1
kruiden 0

Tussendoor
3 crackers 2
20gr sandwichspread 1
3 mandarijntjes 0

Avond
1 schär kaiserbroodje 4
3 rijstwafels 2
10gr sojaboter 1
45gr kipfilet 1
30gr 30+ kaas 2
25gr hoemoes rode biet 2
1 kopje venkel-prei soep 0
augurk 0

Tussendoor
13gr walnoten 2,5
worteltjes 0

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 0:27    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Vervelend wakker worden zo hoor. Hier begonnen de overburen weer dingen naar beneden te gooien om kwart voor 8, maar omdat ik naar kantoor ging was ik gelukkig al op. Het is nu bijna voorbij, toch?

Wat leuk dat jullie een kerstoptreden hebben. In onze kerk zingt zaterdag eind van de middag ook een koor, ik zit nog te denken om er even heen te lopen. Ben er niet mee opgevoed, maar wil het wel eens zien en woon nu in de buurt. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 22:06    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Venkel-preisoep klinkt trouwens wel heel lekker.
Gooi je zo'n venkel gewoon in zijn geheel erin? Ik heb die nog nooit zelf klaargemaakt. Kun je de stengels en de knol eten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 22:08    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zal het recept voor de venkel prei soep later deze week in jouw boekje zetten als je dat wil. Ik vind hem erg lekker in ieder geval.
Je kunt vrijwel de hele venkel gebruiken. Ik snijd hem altijd eerst door midden en dan beide helften nog eens doormidden. Dan snijd ik van het bovenste deel met de wat groene stengels het bovenste stukje eraf wat een beetje is ingedroogd, echt maar een heel klein stukje. En de harde kern snijd ik er uit omdat ik vind dat die wat hard blijft ook na koken, smoren of roerbakken al denk ik eigenlijk dat dat bij koken voor de soep nog wel meevalt omdat je hem dan toch wat langer kookt dan normaal maar ben nou eenmaal gewend om hem op die manier schoon te maken en te snijden. Daarna snijd ik zo'n kwart in de lengte nog een paar keer in en dan snijd ik er een soort reepjes van. Je kunt dus verder alles gewoon gebruiken.

Vandaag gelukkig niet zo wakker geworden al hebben ze hier boven vanmorgen en vanmiddag wel weer geboord. Ik liet op een gegeven moment bijna van schrik een pan uit mijn handen vallen toen ik aan het koken was. geluid kwam van recht boven mij en ik kan helemaal niet tegen plotselinge harde geluiden mijn lichaam schiet daardoor even helemaal in de stress.

Ik zing ook niet in een kerkkoor, we zijn gewoon een dameskoor en treden meestal op in verzorgingshuizen, maar soms dus ook in het buurtcentrum voor eigen publiek zoals aanstaande zaterdag. Wij zingen zowel traditionele als klassieke en moderne pop Kerstnummers en een paar andere niet Kerstliedjes die wel goed passen in de kerstsfeer.
Ik heb als kind trouwens wel in het kinderkoor van de kerk gezongen, en dan mochten wij altijd de vroege kinderkerst mis zingen met de Kerst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 23:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote

Ontbijt
125gr sojayoghurt 2
30gr cornflakes 3
1 banaan 0

Lunch
60gr rijst ongekookt 6
129gr mager rundergehakt rauw 6,5
5gr soja bak en braad 1
champignons, prei, rode ui 0
kruiden sojasaus 0

Tussendoor
1 sinaasappel

Avond
2 boterhammen 87gr 5
10gr sojaboter 1
67gr avocado 3,5
47gr kipfilet 1
30gr 30+ kaas 2
tomaat, zilveruitjes, kruiden 0
komkommer 0

Tussendoor
1 peer 0

Dagtotaal 31pp

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 23:29    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Dat recept zou ik graag willen hebben. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2016 18:34    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zet het recept binnenkort in je boekje Duffy.

Vanmorgen vroeg mijn bed uit voor een gezellig ochtendje met mijn tekengroepje. We hebben vooral zitten kletsen vandaag en er is weinig getekend, hahaha. Maar dat is ook gezellig natuurlijk.

Verder heb ik eigenlijk niks meer gedaan. Ik was van plan om vanmiddag de kaatste kerstkaarten te schrijven maar was te uitgeput om nog iets te doen. Ben zelfs in slaap gevallen vanmiddag. Vanavond heeft mijn vader me geholpen om de rest van de Kerstdingetjes neer te zetten. Zodat het er hier nu ook een beetje Kerstig en gezellig uitziet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2016 21:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
200ml sojamelk 1,5
30gr teffontbijt 3
1 banaan 0

Tussendoor
3 rijstwafels met een chocolaagje 6

Lunch
linzen-pompoensoep (zie 19-11) 9
3 crackers 2
30gr 30+ kaas 2

Avond
2 boterhammen 91gr 5,5
10gr sojaboter 1
3 rijstwafels 2
30gr casselerib 1
30gr 30+ kaas 2
30gr filet americain 2
komkommer, tomaat, wortel, augurk 0

Tussendoor
3 mandarijntjes 0

Dagtotaal 31pp en 6 weekpunten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2016 21:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 103, 104, 105  Volgende
Pagina 35 van 105