Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 82, 83, 84  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Goed dat je mooi aan het plannen bent ik doe ook graag boodschappen met mijn lijstje kom ik teminste thuis met de dingen die ik nodig heb.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2016 21:11    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik deed hiervoor ook al wel boodschappen met een lijstje alleen was ik wel iets losser in wat ik uiteindelijk mee naar huis nam. Al schrijf ik wel nog steeds op groente voor .... dagen en fruit en kijk ik ter plekke wat er eventueel in de aanbieding is. Maar qua broodbeleg schrijf ik nu dus letterlijk op wat ik wil halen en niet alleen broodbeleg. En dat ga ik als mijn voorraadje in de vriezer weer wat geslonken is ook doen met vlees en vis voor bij de warme maaltijd enzo. Ik kan gelukkig heel makkelijk snoep enzo laten liggen, al belandde er voorheen af en toe wel eens wat in mijn karretje ook als ik het niet op mijn lijstje had staan. Ik denk maar zo wat je niet in huis hebt kun je ook niet opeten Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2016 21:39    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben nu nog bezig met het opmaken van de bakjes eten die nog in de vriezer staan van voor ik hiermee begon. En ik weet toch wel dat ik een aantal ingredienten van sommige gerechten wat ga aanpassen volgende keer, hahaha. Gelukkig weet ik wel precies wat ik er in heb gedaan voor de hele pan dus kan ik het redelijk makkelijk omrekenen naar punten en vervolgens de punten per portie berekenen. Maar vandaag had ik dus een bakje met spaghetti met een saus van spinazie, tomaat, mager rundergehakt, magere gerookte spekreepjes, knoflook, sojade knoflook roomkaas en nog een beetje geraspte kaas (alles zat al door elkaar in het bakje in de vriezer) Het totale aantal punten per portie kwam uit op 15,5pp. Dus vanavond maar even goed puzzelen met wat ik ga eten. En de tussendoortjes lekker fruit en groentes pakken. Komt vast goed. Dit was gelukkig wel het laatste bakje van deze spaghetti Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 14:19    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Marianneke, ik vind 15,5 p voor een hele maaltijd (inclusief de pasta neem ik aan) erg meevallen.
Als je de rest van de dag rustig houdt kan je nog makkelijk onder de 32 p blijven.
Overigens pure pasta is 1 van de groene producten.
Je mag voor een portie 7 punten rekenen ongeacht of het hoger zou zijn als je het uitrekent.

Eet smakelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 14:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zie nu ineens dat ik ergens een foutje heb gemaakt in de berekening en dat ik ipv naar de punten voor een portie ongekookte naar de gekookte pasta heb gekeken, die staan heel handig onder elkaar en had dus 100gr ipv 30gr per 3pp voor de ongekookte pasta gerekend Lachen dan kom ik in totaal op 20pp per portie ipv 15,5pp. Nu heb ik voor vanavond nog maar 7pp over want ontbijt was 4pp. Dus even puzzelen hoe ik dat vanavond ga doen met wat ik in huis heb. Ik had namelijk gisteren al wel brood uitgehaald maar daarmee kom ik al minimaal op 4pp uit dus heb ik er nog 3 over voor beleg. En dan denk ik dat ik gewoon lekker wat fruit, komkommer en tomaatjes erbij pak, gaat vast goed komen.
Gelukkig kan ik daar vanaf nu beter rekening mee gaan houden met de keuze van de ingredienten, want zonder de spekjes en de geraspte kaas is het vast ook lekker.

Zijn er nog meer 'groene' producten waarvoor je een maximaal aantal punten mag rekenen ongeacht dat er een hoger puntenaantal uitkomt bij berekenen? Het scheelde nu maar een half punt overigens zat 75gr ongekookte pasta per portie in dat zou omgerekend 7,5 punt zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 14:54    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Voor zover ik me kan herinneren ook rijst.
Je kan eens op de groene lijst kijken of het vermeld staat, weet ik niet uit mijn hoofd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 15:04    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je, ga ik daar even op kijken of er iets over in staat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 15:14    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik moet bekennen dat ik giga-hoeveelheden pasta, rijst en aardappelen eet.
500 gr. gekookte kan ik makkelijk wegwerken.
Op de 1 of andere manier zet het bij mij niet meteen aan.
Als ik het dagelijks zou doen vrees ik van wel.
Ben een echte koolhydraat-junk.
Desalniettemin ben ik toch al die kilo's kwijtgeraakt.
Wel over een heel lange periode.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 15:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik weet al dat ik dat dus beter niet kan doen want bij mij zetten koolhydraten juist wel meteen aan als ik ze in die hoeveelheden zou eten. Dat heb ik toen wel gemerkt toen ik het advies van die dietist op ging volgen 4 jaar geleden ofzo. Ik moest inderdaad meer brood, en aardappelen, pasta, rijst enzo gaan eten want ik zou te weinig eten. Nou ik was tot dat moment stabiel in gewicht en ben toen ineens weer gaan aankomen ik ben weer terug gegaan naar wat ik daarvoor at maar ik bleef aankomen helaas en voor ik het wist zaten die 30 kilo die ik jaren daarvoor zo mooi kwijt was geraakt er weer aan. Nou moet ik er ook wel bijzeggen dat ik in die periode ook ben gestart met pijnmedicatie die gewichtstoename als bijwerking heeft (Lyrica) maar was ook wel een laatste probeersel om te kijken of ik daar wel op zou reageren zonder heftige bijwerkingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 15:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 82, 83, 84  Volgende
Pagina 3 van 84