Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Dagboek van een Gewichtig engeltje.

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gewichtigengeltje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: W.m.d.W (Eigen invulling)

Reageer met quote
Hallo,

Ik wil in 11 maanden graag 23 kilo afvallen. Nu vragen jullie je misschien af waarom dat is.
Ik ben chronisch ziek en als ik niet snel voldoende afval moet ik mogelijk een grote operatie aan mijn been krijgen. Op dit moment wil de arts gaan proberen om het hele proces af te remmen met een gipsspalk. Hier zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten vandaar dat ik poging nummer ? ga ondernemen. Door de spalk kan ik mij minder vrij bewegen en zal het afvallen dus ook een grote uitdaging worden.
Wanneer jullie mij hierin willen steunen zou ik dat zeer op prijs stellen. Het zal geen gemakkelijke tijd voor mij gaan worden.

Tot Snel. smullen

Laatst aangepast door Gewichtigengeltje op za 13 feb 2010 20:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010 19:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb eigenlijk gelijk even een vraag aan jullie.

Ik ben nu een week bezig. Het drinken gaat me steeds beter af maar sinds een dag of 2 ruikt mijn urine enorm. Is dat normaal omdat ik afval stoffen aan het verliezen ben of moet ik me ergens zorgen om maken en even langs de huisarts gaan?

Dronk normaal zo'n 3 glazen limonade per dag en dat is nu 2 liter water, 10 koppen thee en 5 kopjes koffie. Daarnaast doe ik voor de smaak nog wel eens een klein beetje Roosvicee drinken.

Graag jullie advies.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010 20:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ontbijt:
2 boterhammen (wit) met Filet American
200 gram Yoghurt met een beetje Roosvicee
1 banaan

Tussendoor:
200 gram Chocomix (oeps...)

Avondeten:
5 kipvleugels
300 gram wortels met peultjes

Tussendoor:
Weet ik nog niet. Merk wel dat ik meer moet gaan drinken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2010 16:00    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo!!! Zwaaien
Ik kom je even succes wensen, dus bij deze! Erg blij
Heb je vandaag geen lunch genomen? Probeer wat structuur in je eetpatroon te brengen; ontbijt, lunch, avondeten en dan 2 á 3 tussendoortjes. Zorg voor voldoende fruit (2 stuks), groente (minimaal 200 gr.) en zuivel.
Op je vraag over je sterk ruikende urine kan ik eigenlijk geen antwoord geven, kan zijn dat het afvalstoffen zijn. Ben je pas (nieuwe) medicijnen gaan slikken soms? Daar kan urine wel sterker door gaan ruiken namelijk.
Nou, ik kom nog wel een keertje bij je langs hoor en je mag ook altijd in mijn boekje langskomen natuurlijk!
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2010 19:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren heb ik pas om 11.00 ontbeten.

Vandaag

Ontbijt:
1 boterham met pindakaas
200 gram meusli met melk
Glas Vita day

Tussendoor:
4 boterhammen met pindakaas.
3 chocolademelk
5 water

Lunch:
2 mini appelflappen
3 water

Tussendoor:
2 rijstwafels met smeerkaas
1 boterham met pindakaas
1 cola light

Avondeten:
Lasagne

Tussendoor:
Weet ik nog niet. Waarschijnlijk alleen maar water. Moet nog 15 minuten wachten voordat mijn avondeten klaar is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 19:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Heeft iemand nog tips om mijn werkdag door te komen. Ik sta namelijk om 5:30 op en ben 's avonds rond 18:30 thuis. Vind het dan vaak wel moeilijk om het te houden bij de vaste eetmomenten.

Alle tips zijn welkom. smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 19:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ontbijt:
Yoghurt

Tussendoor:
Banaan
750 ml Water
Thee
Chocolademelk
Koffie

Lunch:
4 boterhammen met Leverworst.
750 ml Water

Tussendoor:
Appel
Thee

Avondeten:
Bloemkool
Wortels/Doperwten
1 Aardappel
Verse worst

Tussendoor:
Melk
Handje Nootjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 19:09    
Vrouw Weeggegevens   Meissie

Dieet: Dr-Cohen

Reageer met quote
Hoi hoi, welkom!

Tussendoor misschien rijstwafels ofzo eten? (heb je tegenwoordig in lekkere smaken van Snack a Jacks) Zit weinig in en vult wel. En netuurlijk manderijntjes e.d. altijd bij de hand hebben ohhh

Suc6!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2010 19:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mag maar 2 stuks fruit per dag. Rijstwafels heb ik inmiddels ook al gekocht maar daar kan ik van blijven eten. Moet even mijn lichaam laten wennen en dan zal het waarschijnlijk steeds makkelijker gaan.

Vandaag:

Ontbijt:
Cornflakes met melk
Klein glas vruchtensap

Tussendoor:
Banaan
1 boterham met leverworst
2 koffie
2 water

Lunch:
3 boterhammen met leverworst

Tussendoor:
1 Cola
Klein broodje met chocopasta

Avondeten:
Macaroni met ham en kaas.

Tussendoor:
1 Liter Thee
Moet ik even kijken. Heb gisteren de nootjes ook niet gegeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 17:31    
Vrouw Weeggegevens   nienkew87

Dieet: "Gezond eten mbv Mieke Kosters"

Reageer met quote
Hoi!

Oef, dat wordt een hele uitdaging als ik dat zo lees! Hoop van harte dat het je gaat lukken!

Ik zie zo over de dagen verdeeld dat je niet echt veel afwisseling in je broodbeleg hebt. Bovendien is leverworst volgens mij ook niet echt mager, dus probeer te kiezen voor magere beleg soorten. Dit kunnen bijv zijn: light kaas (20 of 30+), sandwich spread, runderrookvlees, achterham, schouderham, philadelphia kaas (light versie)

Er zijn vast nog wel andere magere belegsoorten, maar dit zijn vast wat voorbeelden ohhh

Van wie mag je maar 2 stuks fruit per dag?

En een tip om je werkdag door te komen: plan om de 2-3 uur iets te eten in. Dit houdt je verbranding op gang, en als je lekker bezig bent, zit je zo weer op je moment waarop je iets mag eten! Voor een normale dag zijn 3 maaltijden en 2-3 tussendoortjes aan te raden, maar met zo'n lange dag mag je rustig wat extra tussendoortjes inplannen hoor! Wel opletten met de keuze's die je maakt en zorgen dat je niet te veel kcal binnen krijgt, want dan wordt afvallen lastig. Een mooie hoeveelheid kcal om bij af te vallen is 1300-1500 per dag. Te weinig eten heeft geen nut, maar volgens mij is dat bij jou niet van de orde ohhh

Of je urine sterk gaat ruiken door zoveel drinken weet ik niet. Ik kom dagelijks ongeveer op 2L vocht per dag uit. Aan het eind van de dag is mn urine dag doorzichting en eigenlijk geurloos.. Jij drinkt natuurlijk nog een heel stuk meer (misschien te veel?) dus weet niet waar het dan aan kan liggen! Je zou eens een vraag kunnen stellen bij het onderdeel tips en vragen over afvallen. Als niemand je antwoord kan geven, zou je het misschien de huisarts inderdaad eens kunnen vragen Lach

Nou een lang verhaal.. Hopelijk is het nog een beetje nuttig voor je ohhh Ik kom nog wel eens langs hier om te kijken hoe het gaat!

Heel veel succes hoor!

Liefs
Nienke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 18:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5