Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek spijt of geen spijt?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   bikkel11
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: sleeve operatie

Reageer met quote
hallo,

ik heb 2 weken geleden operatie gehad. ik heb de sleeve gehad en heb hier voor gekozen omdat dit me het veiligst was in mijn ogen. lichamelijk gaat het super met me. ik kan al weer flink lopen en heb geen pijn meer.

op dit moment heb ik spijt van de ingreep. ik wist van te voren dat ik niet meer veel kan eten maar ik mis het op dit moment. ik ben bang dat ik nooit meer normale porties kan eten. en ik mis geen friet of pizza. ik mis het om 2 boterammen te eten met sla en smeersel. ik ben bang dat ik dit nooit meer kan eten en daarom heb ik zoveel spijt.

ik moet op dit moment nog 2 dagen vloeibaar. ik ben blij als ik weer normaal kan eten. maar ik ben zo bang dat ik nooit meer normaal kan eten. ik snap zelf niet waarom ik hier zo bang voor ben maar me gevoel zegt dat het niet goed is.

ik hoop uiteindelijk tevreden te worden met de operatie. ik ben al 13 kilo kwijt en begin het nou ook te merken maar tog kan ik er niet blij over zijn..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016 22:25    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo Bikkel , ik heb de titel aangepast en het woord dagboek erbij gezet nu staat deze handige link in je profiel.
En tel je zegeningen je voelt je goed kan weer een stuk lopen en valt af, en je kan ook van 1 bammetje genieten

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 aug 2016 5:31    
Vrouw Weeggegevens   Tokolosie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: ik heb een sleeve-operatie gehad, Nieuwe start, nieuw begin.

Reageer met quote
Dag Bikkel,

Niet bang zijn voor wat er komt. Lekker eten komt wel weer, het verschil is alleen dat ik me nu constant verwonder over de grote hoeveelheden die anderen weg kunnen werken en die je dus echt niet nodig hebt!!

In een restaurant vraag ik halve porties(kan vaak niet, maar ik vraag het wel) en Nee de patat eet ik niet of maar drie stukjes ervan. Sla en andere groente gaat prima. Een toetje neem ik gewoon een uur later(lekker ijsje gaat er prima in, maar een kleintje!) 2 boterhammetjes gaat ook goed of 1 broodje. Schaaltje yoghurt met muesli in de ochtend.

Ik ben intussen weer aangekomen, 10 kilo moest er weer af. Mijn arts zei: Ik heb je niet geopereerd om weer aan te komen! Ze was echt boos en dat helpt wel, ik heb nu een extra afspraak gekregen na een half jaar i.p.v. na een jaar.

Afvallen gaat niet al te moeilijk door gewoon 's avonds na het eten niets meer te nemen. Er is nu 4 kilo weer af. Het blijft wel net zo moeilijk als voor de operatie om te lijnen maar de afspraak helpt wel. Ik wil niet bij de groep horen waar de operatie voor niets was.

Als je zo meteen weer 'gewoon' mag eten stel je er dan niet te veel van voor. Je begint met hapjes, niet met boterhammen. Blijf vloeibare dingen eten als het vaste nog niet wil. En twee hapjes vast eten is toch een begin!
Bij mij komt het er weer uit als ik teveel eet, ik ben daar heel precies in geworden en stop meteen als ik merk dat er niet meer bij past.

Ik eet nog steeds mijn warme eten van een boterhambordje, half groente, kwart vlees, kwart aardappel. Je moet jezelf daarbij vooral niet zielig vinden, je moet vooral genieten van wat je wel kan eten!!!!

Liefs,

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 aug 2016 9:07    
Vrouw Weeggegevens   mcvdhm
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: GBP (23-6-2016)

Reageer met quote
Hoi Bikkel,

Wat zonde dat je die twijfelgevoelens hebt. Nee, je kunt geen grote porties meer eten, maar dat is ook de bedoeling natuurlijk. Nee, je kunt geen halve liter water wegdrinken.
ja, je gaat je fitter voelen. ja, je wordt gezonder.
In mijn ogen is dit belangrijker dan of je 2 boterhammen op kunt.

Ik heb vaak aan 3/4 boterham genoeg. Soms een halve, soms een hele.. Belangrijk is dat je leert naar je lichaam te luisteren en hierbij de gezonde keuzes niet vergeet te maken.

Probeer te genieten van andere dingen in het leven.

Never give up on yourself...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2016 12:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1