Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek Renate

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Renate71
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Zwerf hier al een tijdje rond zag ik toen ik mezelf opnieuw aanmeldde Schaam Schaam Qua kilo's scheelt het een halve kilo met destijds dus de schade valt mee

Nu dus begonnen met EGA na GOK-ken. Ik ben geen vlees liefhebber, maar kip gaat meestal wel, ben een broodmens dus dat Gokken werd hem niet. Ik heb inmiddels diabetes type 2 en van de internist moet ik nu echt afvallen anders wordt het insuline spuiten of een gastic bypas. Mijn lichaam heeft het zwaar.

Heb er zin in, maar moet nog wel even wennen aan de "regeltjes"

Dinsdag
O 200 gr yoghurt, 150 gram aardbeien, 25 gr havermout, glas water
T 2 glazen water
L 2 volkoren boterhammen met gekookt ei en kipfilet, appel
T 2 glazen water en een plak ontbijtkoek (kreeg een hypo)
D glas water, 100 gr aardappelen, 150 gr andijvie, kipfilet, 300 gr yoghurt, peer

Woensdag
O 200 gr yoghurt, 25 gr havermout, glas water, mandarijn
T 2 glazen water
L 2 volkoren boterhammen geroosterd met kaas en tuinkers (mag dat trouwens tuinkers ??), appel
T kopje drinkbouillon kip
D 100 gr aardappelen, 125 gr bietjes met uien, kipfilet, 200 gr yoghurt
T dip tzatziki met stukjes komkommer

Recept Tzatziki (voor hele week gemaakt, bewaren in koelkast)
Tzatiki
• 900g magere Griekse yoghurt.
• 1/2 komkommer met schil, geraspt.
• 1 teentje knoflook, geperst.
• 2 el versgeperst citroensap.
• 2 eetlepels extra virgin olijfolie.

Donderdag
O 200 gr yoghurt, 25 gr muesli, glas water, 150 gr aardbeien
T 2 glazen water
L 2 volkoren boterhammen met kipfilet en huttenkase, appel
T 2 glazen water
D gegrilde kipfilet met pesto (zelf gemaakte pesto) en een prutje van courgette, uien, paprika, wortel, broccoli, champignons, boontjes op smaak gemaakt met peper, zout, kerrie en gember, 100 gr zilvervliesrijst. 15 gr pindakaas aangemaakt met teentje knoflook, scheutje water en hier klein beetje pindasaus van gemaakt. 200 gr yoghurt
T appel met kaneel

Vrijdag
O 200 gr yoghurt, 25 gr muesli, glas water, mandarijn
T 2 glazen water, komkommer met dip
L 2 volkoren boterhammen met huttenkase en sla, appel
T 2 glazen water
D 100 gr aardappelschijfjes (in de airfryer), wortelen en 125 gr erwten, runderhamburger, eetlepel zaanse mayo
T worteltjes met dip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wow! Wat ben je goed van start gegaan deze eerste week en wat heb je een goede reden om gemotiveerd te blijven!

Dat wennen aan de regeltjes komt me bekend voor, maar geloof me, ze helpen echt om je voedingspatroon in het gareel te krijgen, en je doet je lichaam er echt plezier mee! Omdat het vooral gewoon een normale manier van eten is, is het goed vol te houden, met veel keuzemogelijkheden. Ik geniet er nog steeds van.

Ik heb je menu even doorgekeken en heb vooral als tip dat je je tweede portie zuivel niet vergeet en je derde portie fruit.. verder is je menu mooi gevarieerd.. Als je meloen lekker vindt is dat ook een aanrader voor nu, het is echt meloenentijd en je mag er best veel van..

Je mag alle kruiden, dus ja, je mag ook tuinkers

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 10:12    

Reageer met quote
Ik was het bij vrijdag vergeten neer te zetten, maar eet braaf 500 zuivel.

Vanavond lastig moment, de vrijdag is altijd bij ons gezin lekkere dingen avond met toastjes met smeersels, chips, plakjes worst, stukjes kaas (haha niet alles tegelijk, we wisselen per week).

Dus net tzatziki gepakt (vers gemaakt) met komkommer en wortels. Ennnn ik heb courgette in plakjes gesneden met de kaasschaaf, op smaak gebracht met zout en wat tijm en in de airfryer.... jaaaaaa groentechips zonder enige ongezonde toevoeging of vet Lachen

Had nog fruit tegoed dus schaaltje aalbessen er ook bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 20:46    

Reageer met quote
Zo, gisteren de meeste boodschappen voor komende week gedaan dus het menu voor komende week (al moet ik nog wel wat verse dingen bijhalen)

Zaterdag
O 200 yoghurt, 25 gr muesli, 150 gr verse aardbeien, glas water
T appel
L maaltijdsalade met 60 gr bruin stokbrood, rucola, ijsberg, tomaten, 25gr rozijntjes en gerookte kip, 2 glazen verse muntthee
T kopje bouillon (dressing op basis van yoghurt)
D 100 gr verse friet uit de fryer (dus zonder olie of vet), 125 gr doperwten en sla, runderhamburger, 15 gr mayo, 250 yoghurt
T appel met kaneel

Zondag
O 250 yoghurt met 25gr cornflakes, mandarijn
T 150 gr aardbeien met zoetstof
L 2 boterhammen met kipfilet en huttenkase en tuinkers, 2 glazen verse muntthee, druiven
T kopje bouillon
D verse soep van bouillonblokjes en verse soepgroenten waaronder 125 gr doperwten, 60 gr stokbrood, 200 yoghurt
T 25 gr rozijnen

Maandag
O 250 yoghurt met 25gr cornflakes, appel
T mandarijn
L spinaziesalade met geitenkaas en honingdressing, 25 gr rozijnen en 60 gr stokbrood
T kopje bouillon
D macaroni (100 gr volkoren pasta, tomatenpuree, rundergehakt, ei, zure augurk, uien, paprika, courgette en champignons, verse kruiden)
T peer

Dinsdag
O 250 yoghurt met 25gr muesli, 150 gr aardbeien
T 25 gr rozijnen
L 2 speltboterhammen met roomboter en kipfilet, bakje sla met tomaten.
T kopje bouillon
D 100 gr aardappels, andijvie (gekookt), vega hamburger, 200 ml yoghurt
T peer

Fijn weekend !!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 10:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   marjond
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Hoi Renate welkom!

Je gaat goed hoor! Zo te zien ben jij een echt fervente gebruiker van de airfryer. Ideaal voor dit dieet natuurlijk.
En ja zulke familie-avondjes zijn lastig hč? Maar weer prima opgelost, toch? Hoe vindt je gezin dat je lijnt? Steunen ze je? Dat maakt t altijd wel makkelijker.
Hier niets van dat alles hoor. Hub zegt dat die volgende week gaat meelijnen maar het zal wel op zijn eigen manier zijn Lachen hij is ook niet echt te zwaar maar wil toch een kilo of 6 kwijt.

Nou succes weer de komende week!

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017 19:59    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ik volg je hier ook als je dat goed vind.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017 20:57    
Vrouw Weeggegevens   Katootje N
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je planning ziet er goed uit. Ik vind het heel knap dat je zo ver vooruit kunt plannen. Dat helpt je wel om je aan je plan te houden lijkt me. Je brengt me weer op nieuwe ideeën met je menu's. Ik merk dat ik zelf vaak op het 'gewone' terugval, terwijl je met EGA juist erg gevarieerd kunt eten.

De airfryer lijkt me ideaal. Ik twijfel al heel lang of ik er eentje moet aanschaffen of niet. Ik ben binnenkort jarig. Het is wel een mooie verjaardagscadeau.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 9:53    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Zou hem zeker aanraden !! Is zo ideaal omdat je zonder vet werkt. maak niet de fout om er ovenhapjes in te bakken, daar wordt je pan enorm vies van (en niet schoon te krijgen !)

Ik vind het heerlijk om te koken en uit te proberen. Zie zo veel lekkere recepten dat ik dagen te kort kom hahaha. Maar ik vind het idd heel fijn om vooruit te plannen. Dan weet ik wat ik ga eten, alles is daarvoor in huis dus de verleiding om toch iets anders te nemen is heel klein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 16:03    

Reageer met quote
Vandaag eerste weegmoment. I'm happy !!! 1,5 kilo er af

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 16:12    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Reageer met quote
Woop woop mooi resultaat Applaus

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 16:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5