Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek Renate

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Renate71
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Zo, even erg druk gehad en geen tijd om alles te posten, maar 103.8 nu, dus volgens de statistieken 0.4 afgevallen, maar in de praktijk meer want het verschil in kleding tussen de weegbeurten was een kilo Lachen

Ik volg nu het weekmenu van Annie die ze ons heeft meegegeven (juli/aug)

Zo voorzichtig aan ga ik naar de 100, mijn eerste doel (1 oktober) wordt steeds haalbaarder.

dan de 95 halen voor 21 november (weddenschap met internist die ik uiteraard wil winnen)

en 1 januari 90 kilo

Van daaruit zie ik wel verder Erg blij

Hoe gaat het met jullie ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017 20:53    

Reageer met quote
menu van deze week

Dinsdag
O: 250 yoghurt, 25 gr muesli, 25 gr rozijnen
T: mandarijn
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet en tomaat
T: bouillon met verse soepgroenten
D: 100 gr aardappelen, worteltjes en 125 gr erwtjes, kabeljauwfilet, 250 yoghurt
T: Appel met kaneel

Woensdag:
O: 250 yoghurt, 25 gr havermout, 150 gr aardbeien
T: peer
L: 200 gr gemengde sla met stukjes gegrilde kip, dressing (witte balsamicoazijn, olijfolie, water, saladedressing EGA), 2 geroosterde boterhammen
T: bouillon (EGA) met 75 gr erwten
D: 100 gr zilvervliesrijst, 200 gr broccoli, 50 gr ui, 100 gr gewokte kipstukjes, eetlepel bruine saus (EGA), 250 yoghurt met meloen
T: appel met kaneel

gewokte kipstukjes:
marineer de kip met ketjap asin, kipkruiden, knoflook, 10 gr honing, 1 tl mosterd, eetlepel water en laat 45 minuten intrekken. Daarna roerbakken

Donderdag:
O: volkorenboterham met kipfilet
T: 150 gr yoghurt en aardbeien
L: 2 volkorenboterhammen met kaas, tomaat en komkommer, 150 gr yoghurt met mandarijn
T: bouillon met 50 gr erwten
D: 200 gr witte bonen met paprika, 75 gr courgette, champignons en prei, salade met dressing (15 gr), 200 yoghurt
T: appel

Vrijdag:
O: 250 yoghurt, 25 gr muesli, 25 gr rozijnen
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet en komkommer
T: bouillon met 25 gr ui en verse soepgroenten
D: 100 gr gekookte aardappels, 100 gr gehakt (gehaktbal), 200 gr sperciebonen, tomaatstukjes en salade met dressing, 100 gr erwtjes, 250 yoghurt

Zaterdag: verjaardag van mijn kids, veel wedstrijden (handbal), bardienst draaien, dus
O: 250 yoghurt, 25 gr havermout, 25 gr rozijnen
L: 2 volkorenboterhammen, 1 ei, 1 kipfilet
T: bouillon met 50 gr erwtjes
D: 100 gr aardappelen (airfryer) en salade
T: stukje taart (kwark) en wat toastjes en rauwkost

Zondag:
O: 1 boterham met kaas en mosterd
T: fruit
L: 200 yoghurt met 25 gr rozijnen, 1 boterham met kipfilet, glas sinasappelsap
T: bouillon met 25 gr courgette, 25 gr erwten, 25 gr uien
D: maaltijdsalade met stukjes gegrilde kip, parmezaanse kaas

Maandag:
O: 250 yoghurt, 25 gr all bran
L: 2 boterhammen met ei, kaas en glas sinasappelsap
T: kop bouillon met 50 gr erwten
D: pasta salade met verse pesto, sla, tomaten, 75 gr courgette, gegrilde kip, 250 yoghurt
T appel

En dan hoop ik dinsdag op 101,5 te zitten Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 9:41    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oh grappig dit weekmenu lijkt wel op die van mij (voor ik deze omboog naar een kortere week..)

Wat me een beetje verbaast is dat wij altijd moesten starten met de vaste formule: zuivel graan en fruit. En dat jij een paar keer start met één of twee van deze producten en tussendoor een tweede of derde neemt (donderdag, zondag en maandag)

Wow je hebt hoog ingezet met de internist Lachen Wat is de prijs als je het haalt? Vast geen reep chocola Lachen Lachen

Hier gaat het wel weer, ik voel me een beetje bedrogen dat ik maar niet af val maar goed.. Opgeven is geen optie dus ik ga dapper door!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 20:00    

Reageer met quote
Wat een weekend.... alles ging mis.. Begon met de gezellige vrijdagavond, van oudsher de avond met lekkere hapjes in ons gezin. Deze hapjes omgezet naar gezonde lekkere dingen, maa er stond 1 bakje nootjes die ik nadat iedereen op bed lag in mijn eentje had leeggegeten. Geen idee waarom.

Zaterdag verjaardag van de kids, ben braaf van de slagroomtaarten afgebleven maar van de zelfgemaakte kwarktaart een stukje genomen. En omdat het feest is ook wat toastjes met filet. En ach wat kan mij het schelen ook wat frituurhapjes

Zondag kwam de spijt, maar toch laatste stukje kwarktaart op gegeten Geschokt . Kortom zondag en maandagavond flink gaan lopen. Saldo van deze stomme actie... niks aangekomen maar ook niks afgevallen. Eerlijk geweest op de weging bij Ega en spijt als haren op mijn hoofd. Heel de week zo goed bezig geweest, alles voor niks. Huil huil

Maar, mijn wonden gelikt, er van geleed en nu op naar de 100 !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 21:48    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nou.. niet helemaal voor niks want je bent wel aan het opletten geweest de week voor het weekend, dus dat is wel degelijk je winst!

Voor een volgende keer:
Sta jezelf toe in een feestweekend iets lekkers te nemen naar keuze. Dan weet je ook de rest van de dag: ik heb al iets lekkers gehad of vanavond kies ik voor.. dus de rest van de dag neem ik alleen dingen die in mijn plan passen.

Toastjes met filet kan lekker zijn, maar je kan het toastje ook vervangen voor komkommer met een likje filet. Scheelt toch weer..

Laatste stukje kwarktaart.. Ik ben begonnen met laatste stukjes weg te gooien. Niemand hoeft meer bij mij thuis, behalve ik want ik vind het zo zonde om weg te gooien.. Sinds ik heb besloten geen prullenbak meer te zijn kiep ik de taart en restjes noten gewoon in de echte prullenbak. Want daar hoort het.. Ik weet nu al dat je weegschaal het daar mee eens is.

Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 22:14    

Reageer met quote
Joehoeee, vanmorgen 99.9, dus eindelijk onder de 100 kilo.

Op naar de 95 !

Volgende week gaan we naar centerparcs, maar mijn ega spulletjes, fryer en tefalpannen gaan mee, trainingskleding gaat mee en lekker veel zwemmen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2017 8:06    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Applaus
Supergaaf!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2017 22:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4