Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek Renate

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Wat goed van je Renate! En dat van die Quiche is gewoon een instinker waar we allemaal wel eens in zijn gestonken.. maar een foefje is eigenlijk dat we alleen ei bij lunch en ontbijt nemen, en kaas ook, dus als je die ingredienten ziet weet je al dat je een lunch hebt in plaats van een maaltijd en dat je dus tussen de middag opeens andere porties eet.. Hetzelfde met pizza, dat is ook een lunchgerecht..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 23:33    
Vrouw Weeggegevens   Renate71
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Vandaag controle bij de internist. cholesterol met 1.3 punten gezakt, suiker (Hba1c) was 55 (7,2) dus we zitten bijna op het streven van 7.0. Hij was zeer te spreken over het EGA dieet (had boekje meegenomen) en als dit voor mij werkt vindt hij het prima en ik hoef verder niet naar de dietiste.

Hij moest wel even grinniken toen ik het streefgewicht van 75 noemde wat EGA had vastgesteld. " uitdagend gewicht" Lachen . Volgende afspraak staat over 3 maanden en heb met hem de weddenschap dat ik dan onder de 95 zit.

Nog 17 weken tot 2018 en ik wil dan onder de 90 zitten, al is het maar een ons ohhh. Dan is het nog maar 15 kilo tot streefgewicht Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 11:18    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mooi joh!

En je zult zien dat je resultaten alleen maar zullen blijven verbeteren de komende periode. Mijn internist begon destijds echt spontaan te applaudiseren toen hij zag wat ik bereikt had met mijn nieuwe eetgewoonten.

Let wel op met de medicatiedosering. Mocht je straks weer meer last krijgen van hypo's dan zullen ze daar toch echt wel iets op moeten aanpassen en doen.
En dat je geen dietiste krijgt om je nu te begeleiden vind ik wel een soort van gemiste kans. Mijn dietiste kon me zoveel uitleggen over bloedsuikerspiegels, insulinegevoeligheid en andere dingen. Misschien is dit nijpender bij type 1 hoor, dat kan. Maar ik heb echt veel steun van haar gehad die periode.
En dat terwijl ik al een jaar bij haar liep voor ik EGA deed en geen grammetje afviel.. Zij was hierdoor ook echt heel enthousiast over EGA

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 13:37    

Reageer met quote
Metformine en nu nog 3x gliclazide, over 3 maanden kijken of we naar 2 kunnen. Hij was zo tevreden dat de simvastatines niet nodig zijn. cheerleader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 14:03    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dus al een medicijn minder, en je zult merken dat je cholesterol gehalte echt nog minder gaat worden, ik zit sinds ik volgens de EGA methode eet al jaren op het veilige niveau terwijl ik ook veel te hoog zat toen ik begon..

Tip: het recept dat ik vandaag als maaltijd at viel echt heel goed in mijn gezin. De courgette was in dezelfde vorm gesneden als de hamblokjes en echt mijn zoon at het zonder blikken of blozen. Ik durf te wedden dat hij ze niet heeft geproefd Lachen
Vaak maak ik voor mezelf een afgewogen portie in een eigen pannetje met iets meer groente dan de rest van het gezin. Dus de hamblokjes waren in hun portie naar verhouding iets meer dan in mijn portie, en ik had veel meer champignons dan zij.. En zij hadden ook weer meer ananas..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 22:20    
Vrouw Weeggegevens   marjond
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Hoi Renate ik lees allemaal positieve berichten in je boekje. Fijn!
En ik ben ervan overtuigd dat je met de hulp van de EGA-groep en hier op de weegclub je doelstelling ook wel gaat halen. Laat de arts maar een poepie ruiken Erg blij

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 8:05    

Reageer met quote
Hoppa.... deze week 2.8 kilo afgevallen. Erg blij

Kreeg op mijn donder want ik moet dus de verplichte groente met een bouillon tussendoor nemen ivm mogelijke suikerdip.

Dus die gaan we deze week toepassen

Laatst aangepast door Renate71 op di 29 aug 2017 16:49, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 15:39    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Dank je wel marjond voor je reactie. Zo voelt het idd. Ik ga dat streefgewicht hoe dan ook gewoon halen. En dan heb ik mezelf voorgenomen om te blijven eten volgens de ega richtlijnen, in ieder geval niet terugvallen naar oude patronen. Gewoon door de week ega en in het weekend iets lekkers als een bakje (en geen zak !) chips
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 15:41    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Reageer met quote
Dat isnog eens een mooi resultaat. Die lun je maae weer kwijt zijn. Geweldig!

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 17:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
O ja, goeie tip over die suikerdip! Ik had gisteren bij het avondeten een lage bloedsuiker (altijd in het begin) en werd vanochtend wakker met een lage bloedsuiker terwijl ik gisteren niet eens insuline had genomen voor het avondeten. Kortom.. Ik moet ook gelijk bijstellen na een paar daagjes serieus EGA.

Dank je wel dat je je ervaringen hier deelt, je hebt mij echt gemotiveerd om weer serieus aan de slag te gaan!

Heerlijk dat het zo goed gaat en dat je alweer een mooi getal van je gewicht af mag tikken! Wat jij nu bent afgevallen is mijn doel over 10 weken.. Jij deed het in één week..Gaaf voor je!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 17:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4