Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboek Renate

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marjond
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Lekker enthousiast.. postte 2x zelfde bericht Lachen

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 17:18    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Super!! Ik zal het bij één berichtje laten maar toch..

Woop woop!! Mooi resultaat!
cheerleader Applaus cheerleader

Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 20:52    
Vrouw Weeggegevens   Renate71
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Dank u dames !!

Marjon, mijn man doet niet echt mee, maar eet wel braaf mee met het avondeten (hij krijgt wel meer dan in de eetwijzer staat haha)
Dat vind ik we een lastig ding. Ik blijf dubbel koken al let ik wel op dat het zo handig mogelijk plan. Maar goed so be it.

Wat eten we deze week ?

Woensdag
O: 200 yoghurt, 25 gram rozijnen, 25 gram havermout, glas water
T: spelt rijstwafel (Nee staat niet in de eetwijzer ohhh)
L: uit eten met vriendin en kids bij Happy Italy, dus kies daar voor een Cesar salade, (ook niet in de eetwijzer Schaam Schaam)
T: mandarijn
D: 100 gr aardappelen, gerookte kip, 125gr spruitjes met honing en mosterd, 300 yoghurt
T: appel met kaneel uit de oven/magnetron

Donderdag
O: 250 yoghurt, 150 gram aardbeien, 25 gram muesli, glas water
L. 2 speltboterhammen met kipfilet en rucola, verse muntthee, appel
D: 100 gr aardappels, vegaburger (75gr) 125 gr erwtjes, wortels, eetlepel mayo, 250 yoghurt
T: meloen

Vrijdag
O 200 yoghurt, 25 gr rozijnen, 25 gr all bran, glas water
L: 2 speltboterhammen met gekookt ei en kaas met tuinkers
D: 125 gr bruine bonen (vers geweekt), prei, paprika, champignonos met een salade, 300 yoghurt
T: appel met kaneel

Zaterdag
O: 200 yoghurt, 25 gr havermout, peer
L: nnb
D: 100 gr verse friet (fryer), gemengde sla, 125 gr doperwten met eetlepel mayo.
T: dip tzatziki met rauwkost en meloen

Zondag
O: 200 gr yoghurt, 25 gr all bran, 150 gr aardbeien
L: krentenbol met rozijnen (zelf bakken op ega manier) en roomboter, appel
D: pittige gehaktballen met 100 gr rijst en boontjes, broccoli, paprika, courgette, ui. 300 yoghurt
T: peer

recept gehaktballen:
135 gr gehakt kruiden met knoflook, peper/zout, chilipoeder, koriander, uienpoeder en hier kleine balletjes van draaien. Aanbraden in pan met wat water en bouillonpoeder. Daarna groente er bij mengen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 12:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Je mag 200 gr bruine bonen (peulvruchten tellen als vlees, niet als groente) en je mag er nog rijst of aardappel bij (niet aan te raden, want bruine bonen vullen behoorlijk...) Wat ik vaak doe op een dag dat ik peulvruchten eet is starten met een boterham, fruit en melk. Dat bevalt me het beste.. vaak rooster ik mijn ochtendboterham voor de bite..

Die pittige balletjes zijn echt superlekker, in ons gezin een favoriet gerecht.

Hoezo moet je dubbel koken? Ik maak wel mijn portie apart (bij ovenschotels of lasagne) maar kook verder hetzelfde voor het gezin. Soms pak ik ook even een pannetje apart waarin ik net even meer groente toevoeg (onze zoon is niet echt enthousiast over groente)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 20:13    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Das een goeie van jou ! Ik ga idd ontbijten met een boterham dan heb ik nog yoghurt over voor tussen de middag.

Ik heb enorme lastige eters die veel groenten niet lusten. Een aardappelkind en een rijstkind dus er is altijd wel commentaar ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 21:28    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
En.. Heb je je gezin blij gemaakt met de pittige gehaktballetjes? Mjam mjam.. ik ken er nog een chinese variant van.. ook zo lekker!

Ik heb een zoon die zelfs bij wijze van spreken alle groente opzij kan leggen uit een stamppotje. Gelukkig is hij dol op soep, ovenschotels en ook door sauzen weet ik vaak aardig wat groenten te smokkelen. Zolang hij het maar niet 'ziet', dan gaat het goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 20:23    

Reageer met quote
haha Nee menu is iets gewijzigd, vandaag werd het broccoli, tomaat, courgette met gerookte kip en 100 gr tagliatelle. Voorheen aten we dit vaak met een zakje van knorr (tagliatella), maar zag dat hier veel palmvet in zit (is echt slecht) dus achterop zakje gekeken wat er in die saus gaat en dit zelf thuis nagemaakt met de witte saus poeder van ega en kruiden. Kids vonden het heerlijk.

van de week ga ik aan de ballen en aan de kip met perzik ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 21:24    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Menu komende week

Maandag
O: 200 halfvolle yoghurt, 25 gr rozijnen, 25 gr all bran
L: 2 boterhammen met kipfilet en tuinkers, mandarijn
D: Quiche, 300 yoghurt, appel

Quiche: http://eganederland.nl/recept/italiaanse-broodquiche

Dinsdag
O: 250 yoghurt, 150 gr aardbeien, 25 gr havermout
L: bouillon met 125 gr erwten, 1 geroosterde boterhammen, appel
D: caesar salade met gegrilde kip en croutons. 250 yoghurt, appel

ingredienten salade:
ijsbergsla, rucola, 100 gr kip, parm. kaas. Dressing maak je van:
eierdooier, mosterd, knoflook, citroensap, parm kaas en olijfolie. (officieel hoort er nog ansjovisfilet in maar dat lust ik niet). Alles mengen in de blender en op smaak maken met peper/zout en citroensap.Croutons maak je zelf door 60 gr brood in dobbelsteentjes te snijden en even in de oven.

Woensdag
O: 200 yoghurt, 25 rozijnen, 25 gr allbran
L: 2 boterhammen met eiersalade (zelf gemaakt)
D: pittige gehaktballetjes met boontjes, broccoli, paprika, courgette, ui en 100 gr aardappels 300 yoghurt, appel

Donderdag
O 200 yoghurt, 150 gr aardbeien, 25v gr muesli
L spinaziesalade met tomaten en geitenkaas, mandarijn
D Kipfilet met perziksaus, spercieboontjes en 100 gr rijst, 300 yoghurt, appel

[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 21:48    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoe verwarrend.. De Quiche is eigenlijk een lunch. Dus tussen de middag zou je eigenlijk 100 gr kipfilet met 30 gr brood (= 1 (geroosterde) boterham) moeten eten, je zou dit met soep of een rauwkostsalade aan kunnen vullen.
Of een salade maken van 100 gr kipfilet, 100 gr rijst of pasta of aardappel en groenten met een saus.

Maar goed, om dat nu nog bij te draaien is ook een beetje ingewikkeld dus ik zou het mooi zo houden. Maar voor een volgende keer: de quiche telt als lunch en dan neem je (als je dit als avondeten inpland) tussen de middag de maaltijd porties..

En dinsdag mag je als lunch twee geroosterde boterhammen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 22:00    

Reageer met quote
Oeps je hebt gelijk !! Had ik even geen erg in. Ik neem die dag tussen de middag wel een soepje met groenten ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 22:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4