Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Chips verslaafd

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LN
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
mijn vriendje is zo dun als 'n lat en eet ook zeker elke dag 1 zak chips leeg... ik vraag me altijd af of het na een tijdje niet gaat vervelen... de smaak?

misschien kun je proberen te proeven... écht te proeven naar hoe zóút en onnatuurlijk chips eigenlijk is.... het ziet er ook niet uit als een levensmiddel... en als je het in de fik steekt, brand het... van de olie... (zag ik eens op tv)

ik raad je aan geen haat/liefde verhouding er mee te hebben... maar om het te relativeren Lach want de meeste dieters hebben wel een haat liefde verhouding... en daar gaat het vaak mis.

zie het niet als liefde, zie het niet als haat... maar ga er gewoon chill mee om Lach het is maar een zak chips!
laat het je leven niet controleren Lach

en voel je niet slecht als je er nu nog niet van geniet, als je eet omdat je het krakerige gevoel zo lekker vind, of dat je bang bent dat je nooit meer zonder chips zou kunnen... dat zijn gevoelens die horen bij wat er nu gebeurt...

vertrouw op jezelf, vertrouw op je lichaam, vertrouw op je gevoel... want iedereen hier met tips kan wel zeggen hoe het MOET (ja inclusief ik) maar uiteindelijk ben je zelf degene die er mee om moet gaan... ik geloof dat je er in zal slagen Lach
want chips is geen vijand... chips is geen vriend... het zijn gewoon dun gesneden plakjes aardappel met een smaak je erover heen...

Lach ik hoop dat het helpt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 15:53    
Vrouw Weeggegevens   ibloem
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Ik heb nog geen dieet, niets werkt

Reageer met quote
hee dankje allemaal voor de tips. hier ga ik allemaal ceker wat mee doen. ik ga vanaf maandag beginnen met 2 bakjes in de week. dit zal al heel moeilijk worden maar ik wil dat volhouden en dan afbouwen naar 1 bakje en dan gewoon stoppen. als ik meteen zou stoppen gaat het namelijk heel snel weer mis. dus ik dacht dat dit wel een hele goeie oplossing zal zijn. wat vinden jullie??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 17:29    
Vrouw Weeggegevens   LN
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ik denk dat je daar wel een goeie hebt Lach
probeer het voor jezelf lekker in te plannen... maar het niet te zien als beloning van, "hah, nu mag ik het wel..."
het is maar voedsel Lach
geniet er gewoon van...

oh, ik bedenk me ineens nog iets... misschien kun je achterhalen hoe het zo gekomen is?
sinds wanneer eet je 2 zakken chips?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Sonjaw
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hey Ibloem,

Ik herken het helemaal. Ik ben ook chipsverslaafd. Ik at tot een jaar geleden twee zakken lays per avond. En ik ben er toen mee gestopt, cold turkey.
Want als ik een bakje neem, nam ik meer... en meer en meer.... Het is heel triest, maar ik ben verslaafd. Ik weet niet waarom. Heb het ook met geen enkel ander voedingsmiddel, maar die goddelijke lays chips. Met als resultaat dat ik op mijn zwaarst 106 kg woog.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik heel erge stoelgangproblemen kreeg en dat het voor mij daarom makkelijk was om op dat moment de knop om te draaien en al het ongezonde er uit te gooien.

En ik denk dat je er nooit helemaal af komt (of je moet een hele dure psycholoog nemen Lachen Lachen ), want als ik me nu niet zo tof voel, geeft zo'n heerlijk bakje chips nog steeds wel erg veel troost/liefde.

Mijn tip: ga cold turkey en gooi het er uit!! Een alcoholist drinkt ook niet twee flessen wijn per week! Jij bent ook sterker dan chips!

Oh ja, voel je trouwens niet schuldig dat je dit met chips hebt. Ik denk dat er ook vrouwen/heren zijn die kilo's chocolade/ijs naar binnen werken en dat is ook niet bepaald gezond te noemen.

Veel succes en houdt ons een beetje op de hoogte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 17:40    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   joytje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker, meer bewegen

Reageer met quote
Wat Sonja als tips geeft wat dat betreft, is van die kleine zakjes chips halen, en dan maximaal 1 per keer opeten natuurlijk.
En langzaam eten, dan heb je na zo'n klein zakje het gevoel alsof je één grote zak op hebt.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat!
Liefs

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 11:35    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
? IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Ben je verslaafd aan een voedingsmiddel helpt het echt niet dat je er 1 klein schaaltje van neemt. Je houd jezelf dan echt voor de gek. Je had het anders al wel gedaan.
Gooi de chips er helemaal uit en als je trek hebt neem dan gewoon een hele beker halfvolle of magere yoghurt zonder suiker eventueel gezoet met wat zoetjes op sacharinebasis(euroshopper kruidvat)
Als ik zin heb in iets, zo,n doorlopende snaaitrek pak ik een hele verpakking halfvolle of magere yoghurt trek de deksel eraf en ga hem op zitten lepelen. Echt het helpt. gooi je maar vol met die yoghurt en ineens zeg je zo is het genoeg en bewaart desnoods de rest voor een moment later. Ook nog heel gezond en 100 keer beter dan puur ongezonde vetten en verkeerde kh. en kcal. Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 12:22    
Vrouw Weeggegevens   Corinne
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Houd 1 chipje heel lang (ruim een kwartier of langer als het lukt) in je mond dat het vies en nat word.
Hopelijk denk je dan de komende tijd he bah Nee chips, het hielp bij mij wel in elk geval.
Kreeg zo'n nare na smaak ervan dat ik aardig genezen was.
Verder zit het vooral in je hoofd denk, probeer je te concentreren op buiktrek en hoofdtrek.
Zie het verschil en doe er je voordeel mee.
Succes in elk geval!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 20:01    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   AfvalElfje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder eten + zoveel mogelijk bewegen.

Reageer met quote
Zoek een vervanger, zoals een lekker stuk fruit..

Of kijk even naar mijn topic: http://www.weegclub.nl/forum/lidl-light-producten-t16395.html

Bij Lidl hebben ze namelijk Light paprika chips, en Light chips crackers in een soort pikante tomaat smaak (erg lekker!!) en met sour cream.

Dit betekent natuurlijk niet dat je hier rustig 2 zakken per dag van kan nuttigen.. maar je hoeft je wel minder schuldig te voelen als je jezelf er een keer op los laat gaan..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 7:58    
Vrouw Weeggegevens   Amelie83

Dieet: Kcal tellen

Reageer met quote
Ik zou ook gewoon de chips eruit gooien. Ik heb jouw idee, een paar zakjes per week, ook geprobeerd en dat is helemaal mis gegaan. als ik chips begon te eten wou ik altijd maar meer...
Het beste is om te zoeken naar een goede vervanger. Ik eet nu fruit of magere joghurt als ik trek heb. Maar om over te schakelen kan jij nu misschien beginnen met rijstwafels met een smaakje. Snack a jacks bijvoorbeeld zijn heel lekker.

Het begin is erg moeilijk, maar geloof me... het wordt beter. Nu kan ik zelfs mijn man een zakje chips zien eten en zelf een potje joghurt uitlepelen of fruit smullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 8:39    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
ik blijf het toch vergelijken met roken,
geef mij ook geen brandende peuk in mijn handen, dan rook ik hem ook op, lekker of niet......
Eens verslaafd altijd verslaafd, en roken is ook grotendeels psychisch.

Even heel hard voor jezelf zijn, maak een lijstje WAAROM niet meer, en WAT dan wel ..... (wel worteltjes, komkommer, yoghort met fruit etc)

En uiteindelijk zul je er mee om moeten kunnen gaan, geldt voor mijn sigaret natuurlijk niet, die staan niet zomaar meer op tafel.
Maar na een paar weken zul je merken dat het je makkelijker vergaat.

Even sterk zijn, daarna ben je dubbeltrots op jezelf echt !!!!!

En trakteer jezelf na een week sterk zijn op iets moois/leuks

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 13:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4