Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Centimeters

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kir
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: koolhydraatarm

Reageer met quote
Je leest wel eens dat iemand heel veel centimeters is afgevallen. Maar ik vraag me dan altijd af waar er allemaal gemeten wordt.
Ik snap best dat je niet 30cm op 1 plek afvalt (bijvoorbeeld je buik), als je 15 kilo afvalt. Maar welke plekken meet je dan allemaal?
Anders kan je 20 plekken op je lijf uitkiezen en bij elkaar optellen, dat tikt lekker aan ;-)

Tot nu toe zegt het me in ieder geval niet zoveel als iemand zegt dat ie heel veel centimeters is afgevallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015 21:14    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Aan de ene kant heb je gelijk, want al die "area's" bij elkaar optellen zegt qua getal niet zo heel veel, behalve dat het bewijst dat je over je héle lijf vet aan het kwijtraken bent!
Het zegt dus wel degelijk iets over je 'shape' en kan heel goed stimuleren op momenten dat de weegschaal niet veel voortgang laat zien.

Ik ben toen ik kh arm ging eten in kilo's relatief weinig afgevallen, 3 of 4, maar wél 10 cm. omvang van mijn buik en 11 in mijn taille kwijtgeraakt. En reken maar dat dát zichtbaar was! Erg blij
Dat motiveerde me ook veel meer om door te zetten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2015 8:58    
Vrouw Weeggegevens   AngelR
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoi Kir,

Sinds juni sport ik in een warmtecabine. Hier word niet alleen gekeken naar het gewichtsverlies maar ook naar centimeterverlies.
Je word dan inderdaad op verschillende plekken gemeten, borstomtrek, taille, buik, heupen, dijbenen, knieën, enkels en bovenarmen. Dit cm'er verlies wordt inderdaad bij elkaar opgeteld.
30 cm'er op je buik verliezen als je 15 kilo af bent gevallen lijkt mij wel mogelijk. Op sommige plekken zit meer vet, dus daar verlies je eerder en meer centimeters.
Ik vind het wel prettig dat er zo gemeten wordt, voor mij werkt het als een stimulans. Ik ben nl ook al 82 cm kwijt! (en 11 kilo).

Groetjes,
Angelique
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2015 8:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1