Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Carola84 krijgt half Mei een sleeve

Auteur Bericht
Vrouw   Carola84
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi enthousiaste mensen!

Ik ben nieuw op dit form. En ik lees vol aandacht en intresse de berichten..

Ik heb te horen gekregen dat ik in aanmerking zou komen voor een Sleeve en de verwachting is ga ik half Mei geopereerd ga worden. Ook ik kijk erg uit naar dit moment! Hoe spannend!!!!
Wat een uitdaging maar ik ga hem graag aan!

Weet iemand toevallig hoe je je gewicht kan berekenen na een Sleeve?! Ik ben nu 1.77m en 145,3 kilo.

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. En als er nog mensen zijn met tips en trics dan hoor ik ze graag! Voedings tips alles is welkom. Ik ben leergierig.

Groetjes Carola
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 22:26    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Carola,
Dan wordt het spannend de komende periode maar de tijd vliegt en het is zo half mei.

Ik heb een link ingekoppeld naar een draadje waar de berekening instaat die de dietistes vanuit het MMC Veldhoven/Eindhoven gebruiken. Is wel de berekening voor na een G-Bijpass maar de sleeve wijkt niet veel af.

http://www.weegclub.nl/forum/percentage-berekenen-t35832.html

Groeten en heel veel succes!!!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 8:27    
Vrouw   Carola84

Reageer met quote
Hi Ron,

Dank voor je reactie! De tijd vliegt zeker maar het kan mij op dit moment niet snel genoeg gaan!

Dank voor je berekening! Ik ga ermee aan de slag!

Heb jij zelf een BP of een Sleeve? Tevreden over de resultaten?
Tips?

Gr Carola
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 11:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Carola84 schreef:
Hi Ron,

Dank voor je reactie! De tijd vliegt zeker maar het kan mij op dit moment niet snel genoeg gaan!

Dank voor je berekening! Ik ga ermee aan de slag!

Heb jij zelf een BP of een Sleeve? Tevreden over de resultaten?
Tips?

Gr Carola

Hoi Carola,
Waarschijnlijk krijg je in het natraject ook nog wel een dergelijk berekening uitgelegd.

Zelf heb ik een G-Bypass gehad met daarna (2 jaar later) nog een aanvullende operatie omdat het de eerste keer niet gelijk helemaal goed werkte. De remfunctie op mijn maag was zo goed als verdwenen dus bleef ik een hongergevoel houden. Nu werkt alles prima en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Wat voor tips wil je weten?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 11:55    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Succes, sterkte en na de OP veel kracht en ook plezier met het afvallen. Go for it Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 17:24    
Vrouw   Carola84

Reageer met quote
@ron ik zou graag willen weten wat voor producten goed zijn. Ik heb al gelezen over Slimpie. Vroeg mij af of er nog meer van dit soort producten zijn.

@huubke dank voor je reactie ik kijk er naar uit. Ik heb ook jouw berichten zitten lezen en jij bent ook al heel wat kilo's kwijt! Chapeau!

Diep respect voor iedereen die deze keuze durft te maken. En dan ook alle eet 'gewoontes' overboord gooien. Er is meer voor nodig dan alleen een operatie. Dit is alleen een hulp stuk. Maar we moeten het allemaal zelf doen. Niets meer dan lof van mijn kant voor iedereen die deze strijd aan gaat!

Yes we'll succeed!!!
Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 17:42    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Carola,
In principe kun je veel dingen gewoon blijven eten.

Waar veel mensen moeite mee hebben is om voldoende vocht op een dag binnen te krijgen.
Water gaat vrij snel vervelen en dan werkt Slimpie goed om siroop te maken. Er zit geen suiker in maar wel Aspartaam (mocht je daar iets tegen hebben). Het is 0 cal.
Thee in diverse smaken, Koffie, bouillon etc...
Ik zet s'avonds een 1 1/2 liter fles in de koelkast voor de volgende dag.

Voor de rest gewone gezonde dingen nemen en niet al te veel uitgaan van de light producten.
In het begin zachte groente (brocolli / bloemkool etc) maar daar krijg je nog wel uitleg over.
Je kunt veel gerechten in de oven bereiden ipv in de pan. Scheelt aardig wat vet en afwas Erg blij

Je moet met name zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Daarom wordt aangeraden eerst je vlees, dan de groente en daarna pas de aardappelen, rijst of pasta te eten.
Evt kun je protifar (eiwitpoeder van +/- € 8.- voor een grote bus bij de apotheek of grotere drogist) door je eten en/of drinken te doen als aanvulling net na de operatie. Het is smaakloos en kan door zowel warme als koude gerechten/dranken.
Zelf neem ik op een dag vaak een gekookt eitje met wat zout of 2 crabsticks (0,79 cent bij de AH) als tussendoortje wat je evt. ook op een cracker kunt doen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 19:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1