Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Callanetics

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Margreet
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Meer bewegen, gezonde tussendoortjes, kleinere porties

Reageer met quote
In de jaren 80 heb ik met mijn moeder aan Callanetics gedaan, een seizoen of twee. Ik herinner me dat ik daarna strakker in mijn vel zat. Ik heb eens op internet gekeken, en iedereen is laaiend enthousiast (het klinkt soms haast als verkooppraatjes!).

Mijn vragen:
* heeft iemand (recente) ervaring met Callanetics
* wie weet er wat meer over de achtergrond (waarom werkt het)
* het klinkt alsof het ongeveer hetzelfde werkt als krachttraining, wat betreft er met je spieren en vetverbranding gebruikt - klopt dat?

Ik kan zelf niet naar een sportschool, kan haast niks op internet vinden over thuis krachttraining doen zonder meteen een fortuin uit te geven aan apparaten, en gespring op een muziekje is niks voor mij. Ik wil wel graag meer bewegen, juist na het verhaal over krachttraining van Libby. Ik vroeg me af of Callanetics een alternatief zou kunnen zijn, naast mijn gewandel en eens op de home trainer.

Margreet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
BEHEERDER
BEHEERDER

Dieet: LowCarb

Reageer met quote
Callanetics is de sport bij uitstek voor de versteviging van de spieren en ter verbetering van de lichaamshouding. Bij callanetics worden spierverstevigende oefeningen gedaan zonder toestellen en zonder gewichten. Er wordt rustig getraind en er wordt nooit gesprongen. Daarom is callanetics niet belastend en is het een sport die beoefend kan worden door iedereen. Daarnaast is callanetics prima geschikt voor diegene die nog nooit aan sportbeoefening hebben gedaan. Je hebt er geen goede conditie voor nodig.

Callanetics is goed voor mensen met rugklachten.

U hebt geen speciale apparatuur of trainingsschoenen nodig om Callanetics te doen. Alleen gemakkelijk zittende kleding, een mat of handdoek voor onder uw rug, knieën en billen, en het gebruik van een barre of en stevig meubelstuk van een voor u gemakkelijke hoogte. Zorg er wel voor dat het meubelstuk dat u gebruikt stevig genoeg is om uw gewicht te ondersteunen.

Voordelen van Callanetics:
bevordert je algemeen welzijn en ontspant;
geeft je energie;
verbetert je houding;
maakt je leniger;
maakt je buik platter;
vermindert de heupomtrek;
verstevigt zitvlak, onderkin, arm- en borstspieren
Volgende elementen komen vaak terug in een callanetics sessie:

werk altijd in uw eigen tempo;
luister naar uw lichaam;
ga nooit te ver, forceer u nooit;
ontspan uw hele lichaam;
wees zo licht en vloeiend als een veertje;
beweeg als een vertraagd slow motion;
vergelijk uzelf nooit met anderen;

Bron: sport en beweging
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 12:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je Ellen, dat is een goede intro voor mensen die Callanetics niet kennen Lach

Quote:
Want wat zou je ervan zeggen als je lichaam meer calorieën zou verbruiken, zelfs als je helemaal niets doet? Om je metabolisme te versnellen is het essentieel om je spiermassa te vergroten. Ik bedoel niet dat je de nieuwe bodybuilding kampioen moet worden.

Enkele malen per week wat spierversterkende oefeningen doen zorgt ervoor dat je spiermassa toeneemt, waardoor je metabolisme versnelt en je vet verbranding op volle toeren draait.

Wil je vetmassa kwijtspelen, is een combinatie van 3 zaken nodig:

* regelmatig spierversterkende oefeningen, waardoor je spiermassa toeneemt en je metabolisme de hoogte in schiet.

* cardiotraining om extra calorieën te verbranden

* een gezond eetpatroon, dat bestaat uit onbewerkte, natuurlijke producten

Let er wel op dat een combinatie van deze zaken essentieel is. Als je vet wil verbranden door enkel één van bovenstaande zaken toe te passen, wordt het zeer moeilijk. Het is net de combinatie die je lichaam aanzet tot een betere vet verbranding.
(van http://www.mannen-gezondheid.com/vet-verbranding.html)

Ik vroeg me af of Callanetics onder de noemer spierversterkende oefeningen thuis hoort.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 12:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
P.S. Wat een leuke nieuwe foto heb je!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 13:00    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
BEHEERDER
BEHEERDER

Dieet: LowCarb

Reageer met quote
Ik heb een tijdje Callanetics gedaan, ben ermee gestopt omdat ik het zo saai vond, maar voor mijn lijf was het goed.
Ook doordat je alles rustig herhaalt verbrand je ook kcal net als met rustig joggen of wandelen.

Laatst aangepast door Ellen op vr 07 mrt 2008 20:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar
Time Out (Moderator)

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Margreet schreef:
In de jaren 80 heb ik met mijn moeder aan Callanetics gedaan, een seizoen of twee. Ik herinner me dat ik daarna strakker in mijn vel zat. Ik heb eens op internet gekeken, en iedereen is laaiend enthousiast (het klinkt soms haast als verkooppraatjes!).

Mijn vragen:
* heeft iemand (recente) ervaring met Callanetics
* wie weet er wat meer over de achtergrond (waarom werkt het)
* het klinkt alsof het ongeveer hetzelfde werkt als krachttraining, wat betreft er met je spieren en vetverbranding gebruikt - klopt dat?

Ik kan zelf niet naar een sportschool, kan haast niks op internet vinden over thuis krachttraining doen zonder meteen een fortuin uit te geven aan apparaten, en gespring op een muziekje is niks voor mij. Ik wil wel graag meer bewegen, juist na het verhaal over krachttraining van Libby. Ik vroeg me af of Callanetics een alternatief zou kunnen zijn, naast mijn gewandel en eens op de home trainer.

Margreet

Hallo Margreet.
Callanetics heb ik wel een periode gedaan, alleen niet regelmatig
dus echt strak ben ik er niet van geworden.
Als je daar een videorecorder heb.
Heb ik nog wel ergens een stel videobanden met callanetic oefeningen liggen.
Als je ze wilt dan zoek ik ze wel op.
Groetjes knuffff Helma

MIJN YOUTUBE opklikken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 14:16    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Quote:
Hallo Margreet.
Groetjes knuffff Helma

Dankjewel Helma, maar met een video kan ik helaas niks. Wel DVDs, ik zit er over te denken om een callanetics dvd aan te schaffen, maar ik ben er nog lang niet zeker van.

Jij ook al zo'n mooie nieuwe foto!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 14:20    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar
Time Out (Moderator)

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Margreet schreef:
Quote:
Hallo Margreet.
Groetjes knuffff Helma

Dankjewel Helma, maar met een video kan ik helaas niks. Wel DVDs, ik zit er over te denken om een callanetics dvd aan te schaffen, maar ik ben er nog lang niet zeker van.

Jij ook al zo'n mooie nieuwe foto!

Oke Margreet.
Dvd is makkelijker, kun je een stukje herhalen.
Bij videobanden moet je maar gokken tot waar je hem weer terug wilt spoelen, of eerst op de teller kijken Lachen
Bedankt voor je reactie op de foto.
Er zijn met de meeting zulke goede foto'gemaakt.'
Waar heel veel mooie avatars uitgekomen zijn.

MIJN YOUTUBE opklikken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 12:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb inmiddels 2 DVDs besteld, en 3 boeken (boeken spotgoedkoop op Amazon, tweedehands, want ze zijn niet meer nieuw te krijgen Lach ). Het zal wel even duren voor ze hier zijn, een collega neemt ze mee uit Engeland als ze daar aangekomen zijn.

Ik ben nu nog heel enthousiast, ik hoop dat ik dat ook nog ben als alles arriveert, anders is het natuurlijk allemaal niet meer zo "spotgoedkoop"...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Lotte86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
Even een oud onderwerp uit de kast gehaald.

Ik zag de tip over Callanetics bij sport ideeën voor thuis. Aangezien ik dus geen sportschool in de buurt heb, ben ik vandaag met een dvdtje van 45 min. begonnen. Vond het wel prima oefeningen, ergens zelf wel rustgevend, maar voel mijn spieren wel een beetje achteraf (das ook de bedoeling neem ik aan).

* Vroeg me af of er nog mensen zijn met ervaring met callanetics en die hier willen delen?!
* Werkt het echt zoals ze zeggen, dat alles er 'strakker' uitziet na een aantal lessen/weken?
* En wie heeft er nog goede tips voor cardio training (dan heb ik alle 3 de eerder genoemde punten om af te vallen namelijk).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 21:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2