Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Brooddieet

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   snuffie23
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goedemorgen,

Helaas hier weer een aantal kilootjes aangekomen. Nu aan het zoeken wat goed bij mij past en vol te houden is.

Nu kwam ik het brooddieet tegen. Schijnt in de jaren '80 een populair dieet geweest te zijn. Het voedingscentrum is er ook niet al te kritisch over. Je mag het maximaal 6 weken volgen.

Nu lees ik op andere websites dat je een zgn. brooddag beter niet op je sportdagen kan plannen (i.v.m. te weinig eiwitten vs. spieropbouw).

Nu sport ik 4 dagen per week, dus zou ik 3 dagen een brooddag kunnen volgen.

Mijn sportdagen kan ik niet veranderen (i.v.m. lesrooster v.d. sportschool) dus zou het betekenen dat ik 2 dagen achter elkaar (donderdag en vrijdag omdat ik dan niet kan sporten) een brooddag zou hebben. Nu vraag ik me af, of dat nou wel "gezond is". Je krijgt op een brooddag toch maar slechts 1.000 kcal. binnen. En 2 dagen weinig voedingsmiddelen. Zou ik dan niet beter toch op een sportdag een brooddag kunnen doen?

Iemand ervaringen? of tips?

Groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 10:04    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik zou het helemaal niet gaan doen eerlijk gezegd, je moet immers om de andere dag kale boterhammen gaan zitten eten - de hele dag! Weet je hoe saaaaaaai dat is? ohhh Bovendien krijg je inderdaad zoals je al zegt op die dagen ook nauwelijk voedingsstoffen binnen, enkel vulling. Denk je dat je dat 6 weken gaat volhouden?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 12:28    
Vrouw Weeggegevens   Lijntje62
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ken het nog van vroeger. De vrouw van de bakker volgde het Erg blij
Ik vond het 3x niks. Al na één dag brood heb ik het voor gezien gehouden.

Het concept van het brooddieet is nu juist dat je de ene dag alleen brood eet en de andere dag "gewoon". Omdat jij dat niet kunt is het dieet voor jou ongeschikt.
Bovendien: 2 dagen alleen brood eten? Lijkt me niet om vol te houden Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 14:32    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Ik ben er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat tegenwoordig steeds meer mensen minder brood gaan eten Erg blij

Kijk naar iets wat beter bij je past en wat je vol kan houden. Als je veel sport kan je beter kijken naar een dieet met minder kh en meer eiwitten en vet.

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 15:02    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Snuffie, goed advies van Astrid hoor, waarom geen LowCarb? Dan eet je vanzelf al iets meer eiwitten voor je spieropbouw. En juist geen of bijna geen brood. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2015 1:21    
Vrouw Weeggegevens   snuffie23

Reageer met quote
Late reactie Lach ....

Ben toch maar niet het brooddieet gaan doen. Nu gewoon gezond eten.

Een tijdje terug heb ik minder volkoren brood gegeten, vervangen door yoghurt met fruit of een omelet op panfitte vel gebakken, maar ik vond dat mijn stoelgang daar ontzettend van stagneerde. Dus toch maar weer naar (max.) 3 volkoren boterhammen per dag gegaan.

Groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2015 8:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1