Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Bourbon Vanilla Cake (210 Kcal p.st.)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aliasx77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 149
Dieet: 1st Pers. Dieet Cohen


  Reageer met quote
Roomboter cake met echte vanille, erg makkelijk en veel lekkerder dan de roomboter cake in de winkel.

Benodigdheden:
260 gram zelfrijzendebakmeel + bloem om te verstuiven
185 gram roomboter
185 gram basterdsuiker
snufje zout
zakje bakpoeder
1 zakje vanilla of theelepel vanilla aroma
5 M eieren
1 stokje vanilla

Mix boter en suiker op hoogstand tot een cremerige beslag, voeg ei een voor een, en vanilla zakje en open de vanilla stok met en mes en schraap met de mes de vanilla uit het stokje. Alles mixen op hoogstand dan de bakmeel, bakpoeder en zout tegelijk erdoor, even door mixen tot een glad beslag.

Een bakvorm met boter insmeren en met meel verstuiven. Bakken op 180 graden voor 60 min of tot er een mes schoon eruit komt. Soms moet je de cake tussendoor bedekken met aluminium folie om een verbrande korst te voorkomen - ligt aan je oven.

Je kunt er ook in een muffinvorm cup cakes maken, dan is het maar 20-25 min op 180 graden. Ik heb de cup cake vormpjes van Dr. Oetkar, maar in de Ikea hebben ze muffin vormpjes, ook voor cup cakes geschikt van 65 stuks voor 1.49...veel voor weinig! De muffin bakvorm die ze hebben vind ik een beetje tegen vallen, de vormpjes vind ik te klein!

TIP: Ik heb de afgelopen tijd veel cake gebakken en verschillende merken zelfrijzendebakmeel gebruikt, en ik moet toegeven dat de merk meel het beste bevalt. Ik heb voor deze cake die van Koopmans gebruikt en dit was wel de allerlekkerste cake tot nu toe! Een merk product scheelt wel!

Eet smakelijk

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 17:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1