Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



BAILEYS

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
BAILEYS

Dit is een recept dat ik gekregen heb van RietT, het is een overheerlijke drank die toegestaan is. Riet dank je wel dat je dit recept met ons wil delen

750 ml slagroom
200 ml Ierse whiskey
1 theelepel instant koffiepoeder ( 1 theelepel is 1 ml )
1,5 theelepel cacaopoeder
zoetstof naar smaak ( 3 ml )
1 theelepel vanille-extract
1 theelepel amandelextract

Mix het cacaopoeder, het koffiepoeder de zoetstof vanille-extract en amandel-extact in een kleine kom. Doe er dan genoeg van de whiskey bij om een glad papje te krijgen.
Doe de slagroom in een pan en laat al roerend op een klein vuurtje inkoken voor ?¾ ( ongeveer ?½ uurtje). Laten afkoelen, regelmatig roeren, tot kamertemperatuur.
Voeg de room, de overgebleven whiskey en het cacao-/koffiemengsel bij elkaar tot een glad papje. Overschenken in een fles.
24 uur laten intrekken dan is het goed op smaak.
Je kan dit 2 tot 3 weken in de koelkast bewaren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik ga vandaag jou Bailey's maken Jos?©, krijg visite in het weekend en heb ook eens zin om wat bij de koffie te drinken Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 12:01    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Ik heb die Baileys gemaakt en het is superlekker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2004 22:55    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik voel de kilo's er al aan komen :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2004 22:57    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
He Mgda, vandaag helemaal vergeten jou Baileys te proeven, Is erg jammer, was wel erg benieuwd. Volgende keer beter.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 sep 2004 1:22    
Vrouw Weeggegevens   Meel
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-3-2004
Berichten: 68

Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Hoi,


Chips, Nog die bailey's niet geproefd. Moet het nu toch maar zelf gaan maken want heb net het recept even opgesnord !!

Die whiskey is gewoon in de winkel te koop of is dat nog speciale ??

gr
Meel

_________________
Als je 24 uur per dag bezig bent met ouder worden. Waarom dan niet 5 minuten per dag besteden om jong te blijven ??

meilau.hulstein@planet.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 19 sep 2004 20:00    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Gewoon gewone wisky gebruiken, en niet alles achter elkaar opdrinken, wel regelmatig proeven natuurlijk of het nog goed op smaak is :wink: :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 19 sep 2004 22:06    
Vrouw Weeggegevens   Meel
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-3-2004
Berichten: 68

Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Maak je een liter ??

Jemig, neem normaal gesproken altijd 1 glaasje in de drie maanden. Zou je het misschien ook kunnen invriezen ??

Anders gaat dat niet goedkomen hoor. Kan ik het alleen maken als ik visite krijg die dat ook lust.

Meel

_________________
Als je 24 uur per dag bezig bent met ouder worden. Waarom dan niet 5 minuten per dag besteden om jong te blijven ??

meilau.hulstein@planet.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2004 7:51    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Dit recept wordt geen liter Meilau, je moet de room inkoken totdat je 3/4 overhoudt. In totaal wordt het dan weer ongeveer 700 cc de inhoud van een normale flas Baileys.
Invriezen zou ik zelf niet doen, ben bang dat de room gaat schiften, maar je zou het met een kleine hoeveelheid kunnen proberen. Dan weten we straks allemaal of het kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2004 8:33    
Vrouw Weeggegevens   Meel
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-3-2004
Berichten: 68

Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Zal het in het weekend gaan maken en zal dan proberen of je het in kan vriezen. Wordt dus vervolgd !!

gr
Meel

_________________
Als je 24 uur per dag bezig bent met ouder worden. Waarom dan niet 5 minuten per dag besteden om jong te blijven ??

meilau.hulstein@planet.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2004 10:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2