Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: zomermaaltijd soep

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Veel gemaakt op de camping ook voor niet atkinsers, hij lijkt wel wat op de broccolisoep van Ines, tis ook ?©?©n pot nat;
wat bloemkolen in stukken in de kippenbouillon gaar koken en pureren tot een dikke drap dus niet te veel vocht (kan later verdund worden naar keuze)
apart gehakt rullen (=losvorken met kruiden kerrie, wat cayennepeper en veel nootmuskaat)
dan spekjes uitbakken in eigen vet en rookworst (hema) garen in heet water en dit water bewaren om later de soep te verdunnen, tot slot fijngeknipte peterselie, bieslook en/of fijngesneden bleekselderij.
Je kunt er room doorroeren, maar dan mag het niet meer koken, zelf deed ik er een klodder iets gezoete slagroom erop, maar ik maak de soep dan wel pittig met cayenne of chilipeper zodat de slagroom een "blussend" effect heeft.
In plaats van spekjes kun je ook blokjes ham doen en bestrooien met geraspte kaas en dan onder de gril, maar dan geen slagroom, anders is het niet meer geschikt als fase 1 gerecht.
en natuurlijk het gerulde gehakt erdoor. Eet smakelijk!!! gr, Mixer

P.s. probeer wat minder mooie bloemkolen goedkoper te krijgen ze hoeven niet mooi compact te zijn.Ik maak op dezelfde wijze tomatensoep van bliktomaten en/of verse soeptomaten, die blikken kosten bij de aldi en lidl een habbekrats, alleen weet ik niet of het in fase 1 kan wat betreft de tomaten. Daag !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2004 20:23    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Mixer schreef:
Veel gemaakt op de camping ook voor niet atkinsers, hij lijkt wel wat op de broccolisoep van Ines, tis ook ?©?©n pot nat;
wat bloemkolen in stukken in de kippenbouillon gaar koken en pureren tot een dikke drap dus niet te veel vocht (kan later verdund worden naar keuze)
apart gehakt rullen (=losvorken met kruiden kerrie, wat cayennepeper en veel nootmuskaat)
dan spekjes uitbakken in eigen vet en rookworst (hema) garen in heet water en dit water bewaren om later de soep te verdunnen, tot slot fijngeknipte peterselie, bieslook en/of fijngesneden bleekselderij.
Je kunt er room doorroeren, maar dan mag het niet meer koken, zelf deed ik er een klodder iets gezoete slagroom erop, maar ik maak de soep dan wel pittig met cayenne of chilipeper zodat de slagroom een "blussend" effect heeft.
In plaats van spekjes kun je ook blokjes ham doen en bestrooien met geraspte kaas en dan onder de gril, maar dan geen slagroom, anders is het niet meer geschikt als fase 1 gerecht.
en natuurlijk het gerulde gehakt erdoor. Eet smakelijk!!! gr, Mixer

P.s. probeer wat minder mooie bloemkolen goedkoper te krijgen ze hoeven niet mooi compact te zijn.Ik maak op dezelfde wijze tomatensoep van bliktomaten en/of verse soeptomaten, die blikken kosten bij de aldi en lidl een habbekrats, alleen weet ik niet of het in fase 1 kan wat betreft de tomaten. Daag !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2004 20:25    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ga ik van de week ook eens maken, lijkt me erg lekker Wil.

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2004 21:00    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Ik ben een soepmens dus die pittige soep met die slaroom lijkt me het einde

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2004 21:20    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
P.S. weet niet precies hoe ik iets aan het recept moet toevoegen, dus doe ik het maar zo. Je moet echt lang pureren tot het een gebonden massa is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2004 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 7352
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
mixer het klinkt heerlijk, ik ben nu toch erg aan de soep om niet te gaan snaaien en dat werkt goed en ik ben een soepmens dus dat komt mooi uit, groetjes carla

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2004 11:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1