Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: urker knolletjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Heel leuk, ik zag toevallig hoe men de Urker knolletjes eet en bedacht dat met een paar aanpassingen het Atkinsproof is.
Benodigdheiden:
In reepjes gesneden koolraap
scheutje slimpie of andere limonade met zoetstof
kaneel
zoetstof (net als bij stoofpeertjes), (je kunt ook kiezen voor koek- of speculaaskruiden i.p.v. kaneel)
kerrie
een stuk zuurkoolspek ( of misschien uitgebakken spekjes)
wat zout naar smaak
De reepjes gaar koken en behandelen zoals stoofpeertjes, vandaar de ingrediënten, ze krijgen dus een zoete smaak, voordat je ze gaar kookt met de kruiden zonder kerrie, wel het stuk zuurkoolspek erop leggen.
Dan als ze gaar zijn, het spek erafhalen en zo erbij opeten (althans dat doet men hier), en dan afgieten en flink kerrie erdoor scheppen.
Zelf bedacht ik dat je ook heel goed i.p.v. zuurkoolspek, spekjes uit kunt bakken en die erdoor scheppen, maar dat is niet origineel Urkers.
Het kan heel goed in de snelkookpan. Ik begreep dat men het vrij gaar kookt. Maar dat is je eigen keuze uiteraard.
Ik moet het zelf nog maken, want er was maar 1 groenteboer, die ze al gesneden had. En daar was het loeidruk.
Verder kon ik ze nog niet bij een supermarkt vinden, ik wil ze n.l. zelf snijden.
Wat je erbij wilt eten, bedenk het zelf maar. Hangt ook van de fase af, waarin je zit.
De Urker eet ook stoofpeertjes met koevlees en aardappelen, waarbij de peertjes als groenten dienen.
Grappig recept, ook al smaakt het niet, toch leuk om uit te proberen.
Succes allemaal!

P.S. ik heb het zonder spek gedaan, en wel zout erbij gedaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 aug 2005 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik lees net jou recept, in alphen eten ze stoofpeertjes ook als groente en de koolraap ook zoet, mijn moeder doet dat nog steeds en ik maak de koolraap ook gezoet en het smaakt heerlijk Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 nov 2005 10:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1