Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins:spinazie fritata met feta

Auteur Bericht
Vrouw   Roosnijdam
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 14-3-2008
Berichten: 30
Dieet: Atkins
Woonplaats: Nieuwegein


  Reageer met quote
Benodigdheden:

6 eieren
200gr spinazie (vers) (goed wassen!!)
100gr fetakaas in blokjes van ongeveer 1 bij 1 cm
zout/peper voor de smaak
olie
papieren muffinvormpjes

NB het is erg handig om hier een muffin bakblik voor de gebruiken waar je die papierendingen inzet, is veel praktische met in en uit de oven halen.

Verwarm de oven voor op 180 graden celcius

Klop de eieren goed los en luchtig en voeg naar smaak zout en peper toe, voeg ook een scheutje olie toe.
Snijdt de spinazie en fruit het even aan met wat olie op een hoog vuur (waarschijnlijk ben je met 1 minuut al klaar).
Laat de spinazie eventjes afkoelen en klop het dan door het losgeroerde ei.
Verdeel dit mengels over de muffin vormpjes(de hoeveelheid ligt enigzins aan de maat eieren die je hebt is mijn ervaring).
Maak de vormpjes niet te vol, want je moet de fetablokjes e nog bij doen.
Zodra alles verdeel is de fetablokjes er voorzichtig indrukken.
Schuif alles de oven in en bak dit in circa 10-15 minuten af.
Ook hier is het oven afhankelijk, ik heb een combioventje en een gewone hetelucht oven en de afbaktijd verschilt ernorm, dus blijf in de buurt na de eerste 8 minuten.
Ze zijn warm erg lekker, maar ook koud zijn ze prima te verorberen. Enne dit is natuurlijk niet een portie voor in een keer

Ik ben nog niet zo heel goed in tellen qua koolhydraten, ook omdat de ifnormatie niet altijd gelijk is, maar als je per ei 0,5 telt dan is het totaal ongeveer 5, en dan ligt het per ding eraan hoeveel je hebt gemaakt. (ALS IK MIS ZIT LAAT HET ME DAN AUB WETEN)
veel eetplezier, groetjes Roos

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 mrt 2008 16:21    
Vrouw Weeggegevens   Daphne387
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-7-2008
Berichten: 101
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Utrecht


  Reageer met quote
Met verbazing heb ik je recept gelezen.
Het lijkt me erg lekker, maar is dit ook gezond?
Ik heb de samenstelling uitgerekend: dit recept levert 896 kcal op. Het bevat 63,6 gram eiwit, 7,5 gram koolhydraten en nota bene 156 gram vet!
Ik ben op zoek naar vetvrije (vegetarische) eiwitten.
Heb je daar informatie over?
Vast bedankt!
Daphne.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 23:26    
Vrouw   Roosnijdam
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 14-3-2008
Berichten: 30
Dieet: Atkins
Woonplaats: Nieuwegein


  Reageer met quote
Hallo Daphne,

Dit recept is voor de Atkins-dieet volgers en daar gaat het om zo min mogelijk koolhydraten!! Helaas ben ik niet thuis in de vetvrije recepten, aangezien je ij atkins vaak juist veel vetten hebt (uiteraard wel proberen de goede vetten te eten en dit recept is dus niet voor de dagelijkse maaltijd, maar af en toe en ook niet voor 1 persoon of 1 portie bedoeld).

Groet, Roos

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 13:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1