Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Info: Atkins dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Atkins repen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dikkedeb
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik zag bij de AH dat ze Atkins repen hebben, maar zag ook dat daar nog best wat calorieën in zitten. Volgens een kant en klaar Atkins menu zou je er 2 van op een dag mogen, dat is dan toch ruim 500 calorieën! Geschokt

Dat kan toch nooit goed zijn dan??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 12:19    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Atkins gaat ook niet uit van calorie- maar van koolhydraatrestrictie. Erg blij Door je kh te minderen eet je vanzelf meer vetten en eiwitten, die verzadigen langer waardoor je minder snel weer trek hebt en dus per saldo minder eet. Bovendien raak je daardoor 'in ketose' dus ga je over op vetverbranding ipv suiker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 13:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat had ik inderdaad begrepen, maar maakt het aantal calorieën dan helemaal niet meer uit?

Dit vind ik ook lastig, in een reep zitten 15,7 koolhydraten, maar nu mag je de polyolen (?) die er in zitten van 12,6 er dus vanaf trekken? Zodat je maar 3,1 g koolhydraten over houd? Neutraal

Op zo een reep is dat makkelijk te tellen, maar hoe doe ik dat bijv. bij een salade? Zo heb ik bijv. Van die kant en klaar salades, daar staat op koolhydraten waarvan zoveel procent suikers.. Hoef ik dan ook alleen die suikers te tellen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 13:30    
Moderator

Reageer met quote
Volgens Atkins hoef je geen kcal. te tellen (volgens mij wel, maar dat terzijde). De crux is dat je vanwege de hoge verzadiging uiteindelijk minder kcal. binnen krijgt. Van koolhydraten krijg je juist honger en dan eet je per saldo meer.

Polyolen zijn natuuridentieke zoetstoffen die wel energie leveren (1/2 tot 1/4 deel van suiker) maar geen kh. Ze worden niet of nauwelijks opgenomen en je hoeft ze daarom inderdaad niet mee te tellen.

Kant en klaar salades bevatten altijd suiker, als je atkins doet zou ik die zeker niet eten!
Nee, van 'gewone' voedingsmiddelen moet je dus wel alles meetellen, zowel de koolhydraten als de suiker. Maar dan is het dus het totale aantal kh wat wordt genoemd, inclusief 'zoveel % suikers', die hoef je niet apart te tellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 16:34    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de info!!

Heb je misschien ook een recept voor een verantwoord sla sausje? Ik lust graag sla..(wat ik nu voornamelijk eet) maar dan wel met een sausje er over. Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 16:53    
Moderator

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 17:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Erg bedankt!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 okt 2013 17:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1