| Auteur |
Bericht |
esther83 Vaste Weegclubfan

|
|
South beach wordt vaak gezien als magere variant van Atkins. Dit is waar maar is niet het enige verschil. SB bestaat uit goede vetten en goede koolhydraten met een laag GI. Om gewoon kort weer te geven...
Fase 1 (echt maar 2 weken!)
- 500 ml magere zuivel
- 60 gram 30+ kaas
- bij lunch en avond eten max 150 gram magere vis/vlees
- heel, heel veel groente!
- 6 maaltijden per dag
- max 30 gram noten per dag (ligt eraan hoe je er op reageert, ik eet bv niet dagelijks)
In fase 2 ga je iedere week iets toevoegen tot je op een punt komt je niet meer afvalt. Dot uiteraard volgens een bepaald schema. Als je lniet meer favalt ga je een stapje terug. Zo test je dus per product hoe je erop reageert en leer je waar je van aankomt en hoe je kan afvallen.
Grootste probleem voor de meeste mensen (zeker als je van atkins af komt) is het vele eten. het is echt ongelovelijk hoeveel je MOET eten bij SB. Maar dat is de manier om eetaanvallen tegen te gaan en de motor te laten branden. _________________ Veel liefs Esther
Start 02/01-2010.....
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: zo 14 feb 2010 9:45 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
Meissie Weegclubfan voor het leven

|
|
Ik ben ook van Atkins overgestapt naar Cohen. Omdat het makkelijk was. Door atkins was ik al van mijn zoete trek af, alleen viel ik niet af door het teveel en vet eten bij Atkins.
Bij cohen gaat het om bijna zelfde combinaties (groentes+vlees), maar dan afgewogen en magerder. Dus low carb+low-vet.
Het is wel erg wennen hoor na Atkins. Want Atkins is natuurlijk gewoon smullend afvallen, dat kun je bij Cohen wel vergeten  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 10:18 |
|
 |
Tulipan64 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 24-8-2009 Berichten: 1275 Dieet: COHEN Woonplaats: Tussen Rotterdam & Gouda
|
|
bedankt voor jullie heldere antwoorden!
Ik ga weer verder denken hoe het nu verder moet ....  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 11:15 |
|
 |
Dipinipi Moderator

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 9870 Dieet: Ervaringsdeskundige Weight- Watchers Woonplaats: Giessen
|
|
na de afvalperiode bij cohen heb je een HV(hervoeding)
stabilisatie dus,je moet dan steeds meer en andere voeding toevoegen
uiteindelijk moet je op een voor jou goed dagtotaal uitkomen
je moet wel zeker een jaar oppassen met koolhydraten
oppassen na afvallen moet je bij elk diëet |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 14:35 |
|
 |
Spiritbieke Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 15-12-2009 Berichten: 763 Dieet: Van Cohen naar Weight Watchers Woonplaats: Brecht - België
|
|
Hoi,
ik ben zelf bezig met Cohen, nu met een klein beetje meer groenten omdat mijn lijfje iets meer eten vroeg.... en zo lukt het wel goed...
er is idd nog een vervolg op Cohen, terug opbouwen, tot je binnen bepaalde grenzen wel terug best veel mag eten....ook terug wat brood ed mag (beperkt)
dat heet de Hervoeding (HV), maar dan kan je best eens kijken of informeren bij Vera zie bij info Cohen dieet aub)
Over Atkins kan ik niets vertellen, heb het ooit lang geleden wel een tijdje gedaan, maar dat is al zolang geleden en ik weet nog dat het niet echt mijn ding was, maar dat is persoonlijk....
groetjes en succes met wat je ook beslist !_________________ Spiritbieke begint terug met Cohen!
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 25 feb 2010 0:15 |
|
 |

Geregistreerd op: 24-8-2009 Berichten: 1275 Dieet: COHEN Woonplaats: Tussen Rotterdam & Gouda
|
|
COHEN !!!
Dank voor jullie reactie en het HVplan van Vera, die heeft me toch wel over de streep getrokken!
liefs, Peg |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 feb 2010 7:13 |
|
 |
petra1982 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
ik heb het Cohen Dieet gevolgd en vond het bijna niet te doen (werk onregelmatig) en zeker niet als je dag en nachtritme ivm nachtdiensten om moet gooien.
Het beste wat ik aan het dieet heb over gehouden is een kindje
Ik was gewoon aan de pil maar omdat het lichaam zoveel stoffen mist werkte deze bij mij niet |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2010 13:43 |
|
 |

|
|
Wat een raar verhaal!
Ik heb niet het idee dat ik iets mis aan voedingsstoffen hoor..... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2010 16:18 |
|
 |
|
|