Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Sasje68
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Weg met de weegschaal / Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi Odette

Ik heb het superdieetboek besteld.
Ik heb in het verleden weight watchers gedaan en dat beviel altijd goed alleen dat geklep naar zo'n bijeenkomst vind ik niks,dus dat ga ik zowiezo niet meer doen.
Ik denk dat ik me nu meer op hier ga richten.
Ik hoop dat ik het boek gauw in huis heb,en dan ga ik dat serieus doen en laat ik de weight watchers maar even voor wat het is.
Bevalt jou weg met de weegschaal?
Werkt het nu echt?
Na al mijn lijnjaren ben ik nogal pessimistisch geworden over nieuwe dieeten.
Ik had eigenlijk het lijnen afgezworen omdat ik er zo moedeloos van word,en ik juist van het leven wil genieten!
Het kan zo maar afgelopen zijn dat zie ik vaak genoeg in mijn werk in de thuiszorg.
Maar aan de andere kant met dit dikke lichaam ben ik ook niet gelukkig dus ik zit in een soort tweestrijd!
Ik heb me wel voorgenomen om er met niemand over te praten over m'n poging,want dan zie je ze alweer denken daar heb je ze weer dat lukt toch niet,en daar heb ik geen zin in.
Alleen mijn man weet eraf en die steunt me ook altijd door DIK en dun....hahahhaha
Nee ik wil het nu echt goed aanpakken,ik wil trots op mezelf kunnen zijn en wat zal mijn mannetje trots zijn,dat wil ik!!!
Mag ik jou vragen wat die sprintjes inhouden en hoe het werkt?

Groetjes Saskia

PS: en misschien een stomme vraag hoe doe je die ticker steeds want nu ben ik hem vergeten te kopieren en ik kan hem dus niet plaatsen.....
En ik zie dat jullie zulke plaatjes allemaal hebben...hoe kom ik daar aan en hoe werkt dat dan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 7:10    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Vraag even aan Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 10:52    
Vrouw Weeggegevens   PattieJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: South Beach

Reageer met quote
Hi allemaal.

Ik ben van plan een boek te bestellen van WmdW.
Welk boek raden jullie mij aan?
Ik zat zelf aan het Superdieet boek te denken.

Groetjes,

Patty
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 10:59    

Reageer met quote
Moeilijk om te kiezen, ze zijn beiden goed. Het eerste boek is meer de theorie, het tweede heeft het dieet, maar zo strikt moet je het ook weer niet zien. Als je het eenmaal te pakken hebt is het gewoon een andere eetmethode.
Ik lees ze om de beurt voor de zoveelste keer nu en leer steeds weer iets anders. Als je er één kiest kun je later beslissen of je die ander ook wil.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 12:51    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Saskia om bij jouw vragen terug te komen.
De plaatjes kun je vinden bij http://s65.photobucket.com/albums/h235/Weegclubplaatjes/

De ticker moet je aanmaken in je profiel, dat wijst zichzelf, als ik me goed kan herinneren.

Ik vind WmdW eindeloos. Ik ben bijna 10 kg afgevallen dus, ja, het werkt.
Het mooie is dat, als je je de methode eenmaal eigen hebt gemaakt, het eigenlijk vanzelf gaat. Je kiest gezonde, volwaardige voeding volgens de groep waarbij je je hebt ingedeeld, je eet alleen wanneer je honger hebt en stopt als je genoeg hebt gehad. Je moet het in het begin even uitvogelen, maar na verloop van tijd houd je geen eten meer "over" en heb je toch geen gillende honger tussendoor. Je lichaam past zich vanzelf aan. En omdat je puur voedsel eet voedt je je lichaam ook echt, wat een hoop onrust wegneemt.
Ik eet natuurlijk ook wel eens iets wat niet "goed" is en ik heb ook nog steeds wel eens een eetbui, maar over het algemeen heb ik het aardig te pakken. Het kost wel tijd, dat moet je incalculeren. je maakt fouten, maar daar leer je van. Daarom is het handig om hier een eetdagboekje te hebben, dat kunnen wij meekijken. Je zult zien dat je erin groeit. En je man kan gewoon meedoen, met aangepaste porties natuurlijk. Het is voor hem ook gezond. En genieten kun je zeker...ik eet roomboter op brood, doe mijn ogen dicht en geniet...om een voorbeeld te geven.
Ik zou zeggen, ga aan de slag, wij zullen je steunen en op steun van thuis kun je ook rekenen lees ik. Kan niet misgaan dus. Ga ervoor!!
Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 13:09    
Vrouw Weeggegevens   PattieJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: South Beach

Reageer met quote
Hi Odette,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb zojuist het boek Superdieet besteld.
Dus daar ga ik eerst maar eens aan beginnen en dan zien we wel weer verder:)

Groetjes,

Patty
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 15:02    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Superslankie schreef:
Ik denk dat het voornamelijk is dat ik moe ben, me wat alleen voel en de gewoonte hebt om te snacken voor de tv....ik heb me voorgenomen, dat als ik om 18:00 uur warm heb gegeten, dat ik dan in de avond wat yoghurt, fruit of wat ik nog mag hebben, eet. Als ik dus ook honger heb tegen 22 uur dan Lachen Het is ook een beetje het gevoel van "nu mag ik niks meer eten...." dat ik dan ga zoeken naar eten. Ik kan beter wat gaan rusten of iets gaan doen denk ik.
Hoe ga jij hier mee om, Odette?

Hoi Olga, ik ken het gevoel. Ik ben pas begonnen met WmdW, maar ik merk nu al dat ik veel van opsteek. Ik eet meer dan ooit en ben nog aan het uitvogelen wat de beste verdeling is, maar ik heb erg veel aan die extra groenten overdag.

Mijn 4e dag (vandaag) ging eigenlijk het best:
ontbijt: melk met 4 lepels muesli
koffie met klein beetje suiker
tussendoor: 1 snee brood met ei, komkommer en tomaat
koffie met klein beetje suiker
lunch: 2 sneden brood met ei, komkommer en tomaat
water
tussendoor: bakje roer met appeltje en een paar druiven
warme maaltijd: (stoommaaltijd v/d magnetron)
aardappeltjes met broccoli en paprika en zalm (saus
laten liggen)

Die stoommaaltijd was door tijdgebrek, want dat is relatief veel troep en weinig groenten, dat doe ik eigenlijk zelden.

Dat ei was er maar 1, heel dun gebakken en ik eet mijn brood altijd dubbel. Verder heb ik veel water gedronken en vanavond nog een kopje koffie. Ik heb nu dus nog een sapje en een handje noten "tegoed".
Ik moet je zeggen dat ik dat bewaar voor als ik "hoofdhonger" krijg, maar dat heb ik dus al de hele week nog niet meegemaakt, gek hé? Of misschien is dat juist de kracht van WmdW...

En wat Odette zegt: als je echt zin hebt in iets bepaalds, moet je dat gewoon nemen, ervan genieten en na een paar schijn je vanzelf te kunnen stoppen, maar dan moet je ook heel bewust proeven.

Ik merk bv. 's avonds dat ik doorkrijg dat ik moe ben en ik ga al de hele week eerder naar bed...

Kun je hier iets mee? Sorry, 't is wel een heel epistel geworden!
Groetje, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 22:00    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw   Sasje68

Dieet: Weg met de weegschaal / Weight Watchers

Reageer met quote
Yesssssss ik heb m'n boek binnen!
Maar nu ga ik toch straks het eerste boek ook even halen.
Ik wil me goed voorbereiden zodat ik nu is een keer goed kan beginnen.
Als ik er zo doorheen blader denk ik wel,pfff moet overal goed overnadenken.....daarom wil ik me eerst goed inlezen.
Ik hoorde iemand zeggen roomboter op brood,maar mag dat dan?
ja ik ga deze week lezen en dan starten.
Of zeggen jullie dat is niet nodig je moet gewoon beginnen?
Ik ben ook altijd zo'n twijfel mien!!

Groetjes Saskia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 7:32    

Reageer met quote
Sasje68 schreef:

Ik ben ook altijd zo'n twijfel mien!!

En je bent niet eens een weegschaal, zoals ik, haha.

Goede voorbereiding is belangrijk. Natuurlijk wil je het hele boek gelijk uitlezen, het leest ook gemakkelijk weg. Maar, als je gaat beginnen volgen dan echt de stappen week voor week. Dit dieet/methode is echt iets wat moet groeien. Je moet het je eigen maken, dat kost tijd. Geen haast is het devies.
Ik ben degene die roomboter eet!! Lekker. Dat komt omdat roomboter een puur product is, zonder toevoegingen dus. Margarine of halvarine, lees de ingredienten lijst maar, zit vol kunstmatige stoffen. Meijke adviseert om volwaardige, pure producten te eten. Voor degenen die gaan roepen, ja, maar al dat verzadigd vet dan, daar heeft Meijke ook een antwoord op. Als je gaat afvallen zal blijken dat je cholesterol/ vetwaardes zakken, dus dat beetje roomboter kan geen kwaad. Je zult het zelf in het boek lezen (weet even niet meer in welk boek het staat)
Vergeet niet de gratis e-mail service aan te vragen als je gaat beginnen. Nuttige tips en evaluatieformulieren om je voortgang op bij te houden. Doen!!
Heb jij al een eetdagboekje hier? Daar kun je alles opschrijven wat je gegeten hebt, kunnen wij meekijken Meegluren en het van commentaar voorzien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 9:37    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Sasje68 schreef:
Ik ben sinds vandaag lid van de weegclub.

Hoi Saskia, welkom bij de club!
Sasje68 schreef:
Maar na een tijd ben ik het zo zat om constant die punten te tellen dat ik het dan steeds vaker niet meer doe met het gevolg dat ik dan toch weer teveel eet.

Dat hoeft met wmdw niet, punten of calorieën tellen... ik wil juist NIET de hele dag met eten bezig zijn! Voor mij werkt het in elk geval.
Sasje68 schreef:
Ik wil nu gewoon dat het echt een keer gaat lukken want ik voel me zo'n opgeblazen varken niet normaal!
Ik sta altijd open voor alle tips en adbviezen en ik hoop dat ik hier veel steun kan vinden om zo eens en voor altijd afterekenen met al die kilo's!!!]

Ach jee, ik ken het gevoel helemaal, zo was ik er 2 weken geleden ook aan toe. Nou meid, dat gaat vast en zeker lukken! Zet 'm op,
grtjs, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 11:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 9 van 27