Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Magreet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal !

Geweldig dat filmpje nummer 2 ! Gister heb ik het boek weg met de weegschaal uit de bieb gehaald en bijna in een ruk uitgelezen. En ik ben heel erg enthousiast. Nu ben ik van plan om het vandaag weer wat rustiger te gaan lezen.

Groetjes Margreet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Nou, Margreet, join de club. Maak een eetboekje bij ons aan en je krijgt gegarandeerd advies/commentaar/tips...
Tot spoedig ziens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 11:47    

Reageer met quote
Om het er nog maar eens in te rammen en zo hoor je het nog eens van een ander:

Bron: tijd voor echte gezondheid.nl
Melchior Meijer

Pure mooie wàt?

Basiswaren. Boter, kaas, eieren, spruiten, pastinaken, uien, knoflook, garnalen, prei... alles eigenlijk, als je maar kunt zien dat het in de grond, aan een struik, in zee of aan een beest heeft gezeten. Onderzoekers van allerlei pluimage trokken de afgelopen eeuw één belangrijke conclusie: de mens kan in alle uithoeken van de wereld gedijen op een scala van totaal verschillende diëten; van vegetarisch tot carnivoor, van ??mager?? tot moddervet. Het gaat pas mis met zijn gezondheid als hij zijn voedsel intensief gaat bewerken en raffineren. Dan en alleen dan ontstaan gebitsproblemen, diabetes type 2, kanker, hart- en vaatziekten en zelfs psychiatrische aandoeningen op noemenswaardige schaal. Dr Francis Pottenger bewees deze stelling in een proefdiermodel. Zowel ratten als katten degenereren in de loop van één generatie wanneer hun natuurlijke voeding tot boven een bepaalde grens wordt geraffineerd. Deze vitale waarneming is ruim zestig jaar lang overschreeuwd door het evangelie van groei en ??vooruitgang??. Alleen levensmiddelen waaraan in een fabriek een zogenoemde ??meerwaarde?? is gegeven, genereren immers een leuke winst. De industrie doet er alles aan om het ??pure voedsel?? dat opa en oma bij de bakker, de slager, de melkboer en de groetenman haalden, een suf, smakeloos en zelfs ongezond imago (roomboter) te bezorgen. Ze praat ons in schreeuwerige reclamespotjes aan dat het bereiden van eerlijke basiswaren oneindig veel tijd en moeite kost. Ze creëert een waanzinnig lucratieve vraag naar relatief peperdure onzinproducten, het liefst door er vaag onderbouwde gezondheidsclaims op te plakken. Voorlichtende instanties als het Voedingscentrum en de Hartstichting doen ijverig mee aan de gekte. Nog even afgezien van de vraag of dat correct is, we hoeven er niet langer in te trappen. Ga naar de boekwinkel, koop een écht kookboek, surf langs Neerlands fantastische kookblogs, laat je inspireren, niet dicteren, struin markt en winkels af naar de mooiste ingrediënten en leef je uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 13:05    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
MOOI Odette! Lachen Lachen Lachen
(Dat is toch de man die ook het voorwoord in Yvonnes boek heeft geschreven?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 13:26    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Yes, ik heb hem gegoogled, nou, je weet niet wat je leest...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 13:34    

Reageer met quote
Lachen Leuk he, maar niet heus... we worden ge***d door de grote leveranciers en het voedingscentrum. Hou maar op schei maar uit. Ik vind Melchoior een kanjer, maar ik ben bang dat-ie tegen de bierkaai vecht. Rollende ogen

In dit kader heb ik ook nog een leuke link voor je:
http://www.ravnskov.nu/ducholesterol.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 15:07    

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
tegen de bierkaai vecht. Rollende ogen

Nee hoor, want kh beperkt eten breidt zich uit als een inktvlek, kijk nou alleen op weegclub al. Plus in je prive omgeving. Straks koopt niemand die smerige frisdrank en light producten meer en smeren ze de zonnebloemolie maar in hun haar. Ik heb liever boter op mijn hoofd(!!??!!)

Ik ga je link even lezen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 16:40    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   hillegie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weg met de Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Odette,

Op 9 maart jl. heb ik mij aangemeld bij de weegclub en ik heb het idee, dat hoe meer ik bezig ben met afvallen en opletten wat ik eet, hoe minder ik afval. In twee maand tijd één hele kilo......
gisteravond kwam ik al surfend weg met de weegschaal tegen, ik heb hier al het een en ander over gelezen en filmpjes gekeken. Het principe spreekt mij erg aan,het sluit aan bij mijn bovenstaande gevoel. Ik ga mij hier verder in verdiepen en ga dan ook zeker jou draadjes helemaal uitspellen in de hoop er steun en tips uit te halen.

Alvast bedankt hiervoor,

groetjes Hilda

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010 9:23    

Reageer met quote
Hoi Hilda, ik lees je berichtje en heb even in je dagboekje geneusd, maar als je de rest van de weken net zo gegeten hebt als wat je die paar dagen hebt opgeschreven verbaast het me niet dat je niet afvalt eerlijk gezegd. Je bent er misschien in je hoofd wel heel veel mee bezig, maar dat vertaalt zich niet dirct naar een gezond menu.
In die zin zou je heel veel aan wmdw kunnen hebben, mits je dan ook 'opdrachten' doet.
Want je weet natuurlijk zelf ook best waarom je niet afvalt als je koeken, suikerwater (roosvicee en andere zoete dingen) vla en kroketten blijft eten.
De kunst is om een middenweg te leren vinden, een goede balans waarbij je gezonde keuzes maakt en in gevallen waar dat niet helemaal lukt in elk geval de beste keus van dat moment.
We gaan allemaal wel eens de mist in, maar het leven is nou eenmaal vallen en opstaan, daar leer je juist van.
Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010 10:36    
Vrouw Weeggegevens   mandarijntje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Hillegie
1 kilo in 2 maanden is wel frustrerend, maar in een jaar is dat toch mooi 6 kilo en dan ben je bijna op je streefgewicht Erg blij Als je een beetje meer kennis krijgt en een beter evenwicht vindt dan gaat het steeds beter!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010 16:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Pagina 24 van 27