Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
In een eierkoek zit suiker en alleen daarom al vermijden die hap. Lees de ingredientenlijst. Staan er overwegend dingen bij die je herkent als puur en gezond? Denk het niet.
Ik las eens ergens dat als een product meer dan 5 ingredienten heeft dat je het dan moet vermijden. Dat is wat overdreven, maar denk er maar eens over na....

Oefen in kritisch lezen...en fouten maken mág.

Het is natuurlijk wel zo dat als je honger hebt en er is echt helemaal niets beters voor handen, dat je die koek lekker op moet eten en er van genieten. Echte honger gaat vóór alles.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 19:13    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Francina1980 schreef:
Ik kan het niet in het boek vinden misschien kijk ik er over heen maar ik vraag me af is een eierkoek nou wel of niet goed om te nemen ?

Wat mij het meest geholpen heeft bij het kiezen van eten volgens het WmdW principe is: "Hoeveel bewerkingen zitten erachter? En hoe oorspronkelijk lijkt het nog?"
Lees eens etketten, daar leer je heel veel van. Het is zoals Odette zegt: als je echt buikhonger hebt en er is niks anders voorhanden, is eigenlijk alles ok, maar je kunt nog beter een stuk pure chocola nemen dan een eierkoek. (een eierkoek is ook wel erg "Sonja", haha...) Lachen Lachen

Ik ben vorig jaar juni begonnen bij de weegclub nadat ik het 1e boek van WmdW had ontdekt en ik heb er ruim een jaar over gedaan om te leren onderscheiden wat hoofd- en buikhonger is en of ik nou moe ben of dorst heb i.p.v. 'trek'.
Ik vertel dit niet om jullie te ontmoedigen hoor, maar gewoon om duidelijk te maken dat het niet van de ene dag op de andere hoeft goed te gaan! Oude gewoontes zijn erg moeilijk uit te bannen, maar de volhouder wint.

En denk maar niet dat het makkelijk is, ik heb meerdere malen op het punt gestaan het bijltje erbij neer te gooien. Maar dan is er altijd wel weer iemand op het forum die je erdoorheen trekt, oppept, moed inspreekt en daar ga je dan weer voor. Dat is de kracht van deze weegclub!

Ik schommel inmiddels al 3 weken rond de 60, ga niet meer elke dag op de weegschaal en merk dat ik een stuk relaxter eet.
Gun jezelf dat het best tijd mag kosten voordat je alles onder de knie hebt.
Ik ben inmiddels zover dat ik blij ben dat ik in elk geval de signalen heb leren (her)kennen en ga nu vol vertrouwen dat ik ook nog wel die paar kilo ga afvallen door met gezond eten.
Ik wens jullie allemaal hetzelfde toe!

Dikke knuf, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2009 10:17    
Vrouw Weeggegevens   Francina1980

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
ik ben begonnen met het lezen van etiketten wat je zei Karin en ik heb er inderdaad van geleerd en ben nu bewust met wat ik koop. Meestal dacht ik met iets van ach kan geen kwaad maar als je dan het etiket leest wat er allemaal in zit Geschokt

Ik heb al 4 weken niet gesnoept en ik voel me er heerlijk bij . Het is inderdaad af en toe moeilijk als je al dat lekkers in de supermarkt ziet liggen maar dan loop ik gewoon zo snel mogelijk door . Ik wil een gezond lichaam en leven en daar hoort snoep niet meer bij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 8:15    

Reageer met quote
Ik zit er over na te denken om de puntenlijst van Weight Watchers te gebruiken . Kan dat in combinatie met dit dieet of moet ik me gewoon lekker aan wmdw houden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 12:33    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Tja, wat jij prettig vindt natuurlijk, mij lijkt het niks, maar wie ben ik hè.
Lachen Ben je toch weer de hele dag met eten bezig (punten tellen?)

Waarom wil je dat gaan doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 13:38    

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:

nadat ik die vraag gesteld heb ben ik gaan nadenken maar ik doe het toch maar niet . zit je te eten en tegelijk te denken van dat is zoveel punten en dat is zoveel punten Nee zou er toch gek van worden

je heb gelijk Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 13:54    
Vrouw Weeggegevens   Herma1
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Francina1980 schreef:
Kaatjekat schreef:

nadat ik die vraag gesteld heb ben ik gaan nadenken maar ik doe het toch maar niet . zit je te eten en tegelijk te denken van dat is zoveel punten en dat is zoveel punten Nee zou er toch gek van worden

je heb gelijk Erg blij

Dan ben je zoals Kaatjekat zei te veel bezig wat je niet mag
Dit is ontspannender vind ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 14:07    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
ja dat is waar ik hou het lekker hier bij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 14:08    

Reageer met quote
Hoera, ik heb gelijk! Lachen Lachen Lachen Zeg het nog eens? Lachen Lachen Lachen

Ik vind het heel verstandig en het is net wat Herma zei.
Gewoon lekker gezond en puur en bewust eten, rustig aan, nadenken of je al vol zit of niet, op tijd stoppen (mijn grote valkuil) en vooral genieten van wat je eet!
Gaat het goed met je? Heb je ook al door wanneer er iets anders speelt (moe, boos, dorst)? Daar heb ik wel bijna een jaar over gedaan, voordat bij mij het kwartje viel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 16:10    

Reageer met quote
je heb gelijk Erg blij Erg blij Erg blij

ja hoor gaat goed . Meestal heb ik het wel door . ik was altijd een emo eter maar nu weet ik dat snoepen niks oplost als ik verdrietig ben of boos . Ik geniet nu echt meer van mijn eten en merk ook sneller dat ik voel zit.

Nu ik me netjes me aan mijn menu hou heb ik ook geen buik honger meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 16:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 22 van 27