Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pamm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Zo is het Odette!
Ik ben een stuk wijzer geworden door hier te lezen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 19:07    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik heb nog een goeie, gelezen in de Genoeg nr 72 maart 2009

Wie met aandacht proeft van met liefde gemaakt voedsel kan met minder toe
ofwel
industrieel voedsel bevredigt niet, laat een innerlijke leegte achter, dus blijf je maar dooreten, met uiteindelijk een vol maar gefrustreerd gevoel.

Michiel Bussink

Laatst aangepast door Odette op ma 09 feb 2009 7:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 9:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Erg waar!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 21:08    
Vrouw Weeggegevens   Hedy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
[/code]

Ik ga de boeken kopen, gewoon weten het hoe en waarom we teveel eten lijkt me een goed begin
Groetjes, Hedy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 17:48    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hedy schreef:

Ik ga de boeken kopen, gewoon weten het hoe en waarom we teveel eten lijkt me een goed begin
Groetjes, Hedy

Hallo Hedy,
Welkom bij de weegclub Uitlachen , het is zeker wijs de boeken te kopen, voor mij ging er tenminste een hele nieuwe wereld open, en zeker in het boek Het WmdW Superdieet leer je wat gezond eten is.
Ik ben nu een week bezig, en niet alleen om af te vallen, maar vooral om weer gezond met eten om te leren gaan, en om mij lekkerder in mijn vel te gaan voelen.
Het andere boek van Weg met de weegschaal is meer theorie, maar zó intressant en herkenbaar. Heel veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 21:55    

Reageer met quote
Hallo Hedy, Margreet is me voor, maar...

Goed plan om ook de boeken gaan kopen. Dit is geen dieet, maar een leefwijze, waar je, als je hem eenmaal kent, niet meer van af wil. Het geeft rust.
Laat weten wat je van de boeken vindt.
Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 7:16    
Vrouw Weeggegevens   Hedy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Odette,

Ik weet dat ik de neiging heb om iets te eten wanneer ik me verveel, nu lees ik dat onrust net zo'n trigger is.
Wanneer ik van mijn werk thuis kom zoek ik als een junk naar iets lekkers, nu weet ik dat er bijna niets in huis is dus neem ik bijvoorbeeld een serie beschuiten met chocolade hagelslag.
Op zo'n moment ben ben ik nog onrustig van de drukke dag en natuurlijk bekaf.
Ik denk dat ik dan iets neem om me te kunnen ontspannen, ik moet eerlijk zeggen dat het wel helpt want daarna voel ik me dan een stuk beter. Behalve het schuldgevoel natuurlijk.
Ik vroeg me al af of meer mensen dat hadden, nu is me duidelijk dat dit een voorbeeld van onrust is.

Groetjes, Hedy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 21:23    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Dat is heel goed mogelijk Hedy. Vermoeidheid is een sterke emotie die veel mensen niet incalculeren. En het is mijn ervaring dat je alle "slechte" dingen wel uit je huis kan bannen, maar je zoekt en vindt toch iets om te eten. En de handeling van eten is juist waar je van af moet in zo'n situatie. Eet je tussen lunch en naar huis gaan,als je trek krijgt wel iets? Dat kan het ook zijn, dat je eigenlijk zo'n honger hebt dat je onrustig wordt.

Als je zin hebt kun je een eetdagboekje openen bij ons hoekje van WmdW eeetboekjes dat kunnen we meekijken of je ergens veranderingen kunt aanbrengen, zodat het beter gaat. Intussen, neem je rust en pauzes en geniet van wat je eet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 7:15    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hedy schreef:
Op zo'n moment ben ben ik nog onrustig van de drukke dag en natuurlijk bekaf.
Ik denk dat ik dan iets neem om me te kunnen ontspannen, ik moet eerlijk zeggen dat het wel helpt want daarna voel ik me dan een stuk beter. Behalve het schuldgevoel natuurlijk.
Ik vroeg me al af of meer mensen dat hadden, nu is me duidelijk dat dit een voorbeeld van onrust is.

Ha Hedy,
je dacht dat je de enige was die daar last van heeft? Haha! Lachen
Ik ben er sinds ik WmdW doe achtergekomen dat ik ga (vr)eten als ik moe ben en dus eigenlijk naar bed toe moet. Als jij je moet ontspannen na je werk, kun je dan een eindje gaan wandelen? Of een warm bad/douche nemen? Ik ben sinds januari gaan fietsen naar mijn werk en er nu al zo aan gewend dat ik zelfs regen, sneeuw en hagel trotseer en het nog lekker vind ook. Nou ja, niet die hagel, maar het fietsen. Rollende ogen
Bovendien heb ik een hond die niet los kan, dus moet ik wel een flink eind wandelen. En ook dat went. Ik denk weleens: vandaag maar een heel klein rondje hoor, maar als ik dan eenmaal loop, vind ik 't toch weer zo prettig dat ik pas na 3/4 uur thuiskom.
En ik heb een zonnebank. Dat is heel luxe, maar daar ontspan ik me ook als ik het zat ben. Misschien kun je er iets mee, qua idee?
Groetjes, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 14 feb 2009 18:28    
Vrouw Weeggegevens   Berenknuffel
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: W.m.d.Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Karin en Odette,

Nadat wij het er vandaag over hebben gehad wil ik serieus gaan starten met weg met de Weegschaal. Nu zit ik alleen met een "klein " probleem. Ik zit financieel niet zo breed dat ik alle boeken zomaar kan aanschaffen. Nu is mijn vraag: Ik weet er echt helemaal niks vanaf kan ik dan beter het eerste of het tweede boek kopen ?? Ik heb alle 17 pagina's hiervoor gelezen maar daar hebben de meesta allebei de boeken. Misschien dat ik ze in de loop van de tijd wel allebei aanschaf maar met welke zal ik beginnen. Ook zal ik een eetdagboek bij gaan houden zodat jullie me een beetje kunnen helpen. Tot ziens in elk geval en nu alvast bedankt voor de tips.

There are no mistakes, just lessons to learn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: za 28 feb 2009 19:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 17 van 27