Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maanon
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Heb het giga druk gehad met werk dus geen tijd voor het forum. Vanmorgen weer 1 kilo er vanaf Erg blij
Ik heb een brandende vraag Erg blij

Ik heb het eerste boek van wmdw uit! Echt een heel fijn boek om te lezen. Nu heb ik boek 2 het superdieet even ingekeken. En daar zag ik dat je jezelf in kunt delen in groepen en daar staat dan in hoeveel je mag eten. Ik kreeg meteen een benauwd gevoel want dan moet ik mij alsnog aan hoeveelheden houden en ik vond het juist zo prettig dat ik dat niet hoefde. Ik heb misschien niet ver genoeg doorgelezen hoor. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 10:41    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Maanon, als je het er benauwd van krijgt laat je het toch (even) voor wat het is? Je bent zo al op de goede weg! Als je dan moeite gaat krijgen met afvallen kun je het altijd nog oppakken. Het is meer bedoeld als leidraad om te zorgen dat je in elk geval voldoende gezonde voedingsstoffen binnnekrijgt, dus geen beperking als zodanig. Zet 'm op, je gaat al zo goed!
grtjs, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 11:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de reactie! Als leidraad kan ik het wel aanhouden maar ik voelde het meteen als zoveel mag je en meer niet. Als ik dus die 6e boterham wil dan kan ik dat gewoon nemen? Ik zag het echt meteen als van ow jee dan eet ik teveel. Dat heeft waarschijnlijk ook nog te maken met hoe het in mijn hoofd zit....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 11:39    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
als je even dat hoofdstuk en iets verder leest, zul je zien dat er ook staat als je jezelf ingedeeld hebt en het blijkt niet genoeg te zijn, deel je jezelf in een hogere groep in, dus gewoon je behoefte volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 12:46    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo ver was ik dus niet gekomen. Ik was het boek bij mijn moeder aan het lezen. Ik ga hem zelf kopen en dan zal ik het goed lezen Erg blij Bedankt weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 13:16    
Vrouw Weeggegevens   Gertrude

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik 2 boeken van weg met de weegschaal in huis (heb ze geleend van de bibliotheek). Ik ben namelijk door jullie nieuwsgierig gemaakt, om deze boeken te gaan lezen.
Het is namelijk zo dat ik al enige tijd actief ben op de weegclub. Ben inmiddels op m'n streefgewicht. Dit met behulp van weight watchers. Nu wil ik niet m'n hele leven punten tellen. Om te stabiliseren ben ik gestopt met Weight Watchers en gaan proberen om gezond te gaan eten. Maar helaas gaat het niet zoals ik wil. Ben namelijk erg bang om weer aan te komen (jojo-en) dat is namelijk al eerder gebeurd en dat wil ik natuurlijk echt niet meer.
Ook herken ik het eten uit onrust, waar weg met de weegschaal ook over spreekt.
Hebben jullie het idee dat weg met de weegschaal een goede methode is om te leren omgaan met die onrust en een gezonde levensstijl aan te leren? Is dit ook een goede manier er achter te komen hoe je op je gewicht kan blijven?

Ik zie uit naar jullie antwoord.

Groetjes van Gertrude Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 11:34    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Gertrude, gezellig dat je ff langskomt.

Ten eerste gefeliciteerd met het behalen van je streef, niet mis hoor!! ja, en nu zo houden...wat je zegt, da's een hoofdstuk apart.

Lees gewoon die twee WmdW boeken. Je zult zien dat er wel wordt verwezen naar onrust, maar een echte oplossing staat er niet in. Ik heb van Meijke(de schrijfster) gehoord dat er binnenkort een nieuw boek uitkomt wat wel over onrust gaat. Daar ben ik dus heel benieuwd naar.
Maar haal eruit wat erin zit en doe er je voordeel mee. Het boek kun je gebruiken om af te vallen, maar ook als je alleen gezond wilt eten is het geschikt. Je eet gewoon een beetje meer van al die goede, pure voedingsmiddelen. (kies voor een hogere groep) Je zult zien dat het niet eens zoveel verschilt met Weight Watchers, maar je hoeft niks te tellen of af te wegen. Op een gegeven moment heb je je eigen "lijstje" in je hoofd en kun je met de natte vinger afvinken wat je die dag op hebt en of dat voldoende is.

Laat me weten wat je ervan vindt en hoe het je vergaat.
Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 14:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Gertrude

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Odette,

Bedankt voor je snelle reactie. Ben erg blij dat ik op m'n steef ben, maar ben nu me aan het concentreren hoe ik op m'n gewicht kan blijven.
Ik ben natuurlijk al begonnen met het lezen van de boeken. Vind het erg interessant. Lees verschillende dingen die ik ook al heb gelezen in het boek van Judith Beck "Becks dieetoplossing". Soms staat het met andere bewoordingen, maar het komt dan op hetzelfde neer.
Ik ga zeker de dingen eruit halen die ik kan gebruiken.
Later zal ik je nog wel laten weten wat ik van de boeken vind.

Succes nog met afvallen!

Groeten van Gertrude Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 15:18    
Vrouw   JanineB
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Het lukt me aardig om producten te kiezen maar ik heb over 2 producten nog vragen.
Het zijn producten die vanuit mijn oude lijngewoonten grote alarmbellen doen rinkelen maar die met de uitleg van Meijke misschien best kunnen??
allereerst bijv. kokosbrood biologisch, dat bevat vrijwel alleen kokos, vet en rietsuiker. Volgens mij een redelijk voedzame keuze en ook nog een "verwennerij". Wat is jullie mening daarover in het kader van WmdW?
En dezelfde vraag voor bepaalde chipssoorten, die alleen bestaan uit aardappel en olie. Past binnen het plaatje van meijke van geen chemische toevoegingen en weinig bewerkt. (immers wordt dat alleen gesneden en gefrituurd?) zitten verder ook geen toevoegingen in.
Ben benieuwd naar jullie reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:16    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Janine,op de site.

Het grote voordeel van WmdW is dat niets verboden is. Dus geniet van alles waar je trek in hebt. Maaaar...(je voelt hem al) denk verder...
Kokosbrood, biologisch of niet, bevat kokosvet, wat heel verzadigd is. Dus je kunt je afvragen of je dit wel wilt. En de suiker, rietsuiker of niet, is wél een bewerkt product. Maar, als je er onbedwingbare trek in hebt, neem het gewoon, af en toe.
Wat betreft de chips, dat doet me denken aan die vrouw die ik ooit ontmoette toen ze net wakker werd van een maagverkleinings operatie. Ze zag me aan voor de dietiste (ik liep daar gewoon stage) en vroeg me of ze roomijs mocht....
Meijke heeft het ergens in haar boeken over het verschil tussen kant en klaar voorgebakken patat en patates frites van een chef uit een restaurant, zelf geschild, zelf gesneden, zelf gebakken. Beide is het gefrituurde aardappel zonder toevoegingen, maar toch... Voel je het verschil?
Natuurlijk kun je chips eten. Maar je probeert af te vallen, dus kies het bij uitzondering, alleen als je smaakbehoefte hebt.

Hoe lang ben je al bezig met WmdW? En lukt het om af te vallen?
Schrijf ons je ervaringen. We hebben eetdagboekjes waar je van alles uit kunt wisselen.

Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 15 van 27