Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Safian
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: WmdWeegschaal superdieet

Reageer met quote
ja, dat is wel wat ik bedoel, maar ik ben gewend om iets anderd te eten tussendoor, een koekje of een muelireep en dus ontbijtkoek. S'morgens eet ik wel altijd fruit tussendoor maar s'm iddags vind ik het vaak lastig!
Groetjes Safian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 11:13    
Vrouw Weeggegevens   Maanon
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
Ik vind 's middags ook lastig. Ik werk tot half zeven en voordat ik dan mijn avondeten klaar heb is het gauw half 8. Ik red het niet om vanaf 12 uur tot half 8 niets te eten. Ik eet nu altijd een boterham met cup a soup dat vult goed. Ik kan dat dus gewoon zo houden alleen die cup a soup zal ik dan moeten laten. En later lunchen heeft geen nut want ik eet met de kinderen mee Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 11:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Pff half 8 pas eten is ook wel heel laat, wel een voordeel dat je daarna waarschijnlijk niets meer eet. Wij eten standaard om 17.30u en dat vind ik wel fijn, hebben we ook nog iets aan de avond. Maar brood eten tussendoor is altijd goed toch? In het 2e boek staat dat je 100 to 150gr groente mag tussendoor, maar ik houd niet van alleen groente... misschien moet je dat ook leren, ik weet het niet, maar ik ben er nu nog niet aan toe in elk geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 14:01    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi meiden, ik eet op mijn brood tegenwoordig de extra groente, dus gewoon een boterham met beetje roomboter en kaas, of vleeswaar of pindakaas en paprika, bleekselderij, tomaat, komkommer, net waar ik zin in heb.
En Maanon, ik neem een beker (tuinkruiden)drinkbouillon ipv cup a soup, met een boterham. Al dan niet met beleg of groente. Ik heb laatst op mijn werk een 1/2 paprika kleingesneden en daar kokend water overheen gegoten met een theelepel bouillonpoeder, heb je toch iets meer vulling. Het blijft zoeken naar wat jij haalbaar vindt om te doen. Nou houd ik erg van rauwkost, dus voor mij is dat geen probleem. Bovendien heb ik gemerkt dat als ik rauwkost op mijn broodbeleg neem, ik veel minder last heb van trek tussendoor.
Het boek gaat uit van zo voedzaam mogelijk en inderdaad geen extra toegevoegd suiker, vet, zout en andere smaakmakers. Althans om mee te beginnen, om te leren wennen aan de pure smaak van het voedsel.

Tip uit wmdw superdieet: "de oplossing voor je tussendoortjes vind je misschien met de volgende vraag: als de bekende maaltijdindeling niet bestond, wat zou je dan nemen als je trek krijgt om 11 uur 's ochtends of of om 3 uur 's middags?"

Ik neem dus gewoon een extra boterham, of yoghurt met fruit, of een hand noten.
Hoop dat je hier iets aan hebt, het blijft echt een poosje zoeken naar wat voor jou persoonlijk goed werkt. Zet 'm op! Lachen
grtjs, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 15:31    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
dat van die halve paprika met bouillon vind ik echt een supertip!!!!
Dat ga ik ook doen, want op het werk nemen we altijd een bouillon tussen de middag!
Groetjes Safian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 16:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Als ik het zo lees dan heb ik het redelijk goed in mijn hoofd. Ik ben alleen nog benieuwd naar hoe of wat met kaas? Ik ben dol op kaas maar ik vind die light kaas niet lekker. Alleen lijkt het mij bij de gewone kaas dat je niet afvalt. En wat betreft de fruit en de rauwkost, er staan aantallen bij die je mag. Ik vraag mij af mag ik daar niet overheen? Ik neem bijv. op mijn boterham tussen de middag rauwkost maar als tussendoortje vind ik een snee roggebrood met kaas en komkommer ook lekker. Ik heb het idee dat ik dan over de aantallen ga. Weet iemand daar iets van? Enne augurk mag dat ook??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 17:19    

Reageer met quote
Hoi Maanon, nergens in het wmdw boek staat dat je light producten zou moeten eten, ik ben er alleen zo aan gewend dat ik geen vette kaas meer lust, da's alles. Juist zo min mogelijk bewerkingen, dus vette kaas is prima! Roggebrood ook trouwens. Echt, je moet eens een week verpakkingen bestuderen op ingrediënten, dan zie je vanzelf wat het minst onbewerkte product is. Hoe meer erop staat, hoe meer bewerkt en toegevoegd. Augurk mag ook, je gaat gewoon proberen wat bij jou past. ik heb een maand muesli als ontbijt genomen, ik vind het net zaagsel. Lachen Nu eet ik fruit 'n fibre, da's minder puur, maar ik vind het tenminste lekkerder. En daar draait het in eerste instantie om, dat je leert te kiezen wat het puurst en voedzaamst is, maar wel zo dat het voor jou haalbaar is en vol te houden de rest van je leven.
Als je denkt dat je "over de aantallen" heengaat, deel je jezelf in in een hogere groep, dan mag je meer brood. 2x Fruit is in principe genoeg, er zit veel suiker in dus pas daarmee op. En groenten? Groep 3 en 4 gaan uit van 150 gr. rauwkost en 150 g. gekookte groente, ga dat eens wegen, dan krijg je een idee hoeveel het is.
En je valt heus af hoor! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 7:56    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb vandaag gegeten:

O: 2 boterhammen met zonnestroop

T: mix van 1/2 banaan, 1/2 nectarine, 3 aardbeien, 3 druiven, dit met de staafmixer tot smoothie gemaakt Erg blij

L: 3 boterhammen met kipfilet, kaas en komkommer, 1 beker melk

T: schaaltje yoghurt, glas sinaasappelsap

A: kipfilet, rijst en rode bieten

ik neem later op de avond nog wat rauwkost of een handje noten.

Is dit een beetje hoe een dag van weg met de weegschaal eruit kan zien? Dan weet ik dat ik op de goede weg ben of niet Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 17:30    

Reageer met quote
Maanon schreef:
IIs dit een beetje hoe een dag van weg met de weegschaal eruit kan zien? Dan weet ik dat ik op de goede weg ben of niet Erg blij

Nou, volgens mij ziet het er prima uit, misschien iets meer rauwkost op de dag als je er 's avonds niet meer aan toe komt. Knap hoor!
grtjs, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 20:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
volgens mij is dit een goede dag hoor, lekker zo'n smoothie, ik doe het ook op de dagen dat ik niet werk, heerlijk!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 20:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 12 van 27