Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Precies, dat is ook mijn bedoeling.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 7:37    
Vrouw Weeggegevens   Carla

Dieet: Cohen

Reageer met quote
ik heb ze ook aangevraagd en ja ik kan er wel wat mee moet ik zeggen.
je gaat wat meer nadenken waarom je weer wat gaat eten en meestal is het niet omdat je honger hebt maar gewoon gewoonte.

net als bij roken ( ik ben nu al ruim 6 jaar gestopt ) maar dan dacht ik" o ik moet zo naar school om freddy op te halen, nog even een sigaretje", niet o ik heb er trek in, Nee de gewoonte, bij de koffie, na het eten, voor ik na school liep.

met eten heb ik dat dus ook wel een beetje, je eet omdat het zo laat is of omdat je thee of koffie gaat drinken, niet omdat je trek hebt en ja dat moeten we leren.

bedankt voor de tip.

ik had ook die over dochters aangevraagd en daar heb ik ook wel aardig wat uit kunnen halen , ik heb er 2 en eentje was een probleem maar nu moeten we weer uitkijken dat ze niet te veel snoept want ja daar wordt je dik van en niet van een bruine boterham zeg ik dan maar tegen haar.

groetjes carla

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 11:07    

Reageer met quote
Nu zit ik dus zelf in de problemen.
Vanmorgen had ik koffievisite, ik had thee(logisch) en voor de gasten koffieleutjes. Heb zelf niet genomen, omdat het nog wat vroeg was voor een tussendoortje. Tegen de tijd dat ik wel behoefte had aan een tussendoortje hoefde niemand meer iets, dus nam ik zelf ook niets...je raad het al: tijdens de overblijf 2 gevulde koeken gescoord plus een pakje koffieleutjes dat ik van thuis had meegegrist én een chocolaatje van een jarige. En toen ik net thuis kwam had ik visioenen van mezelf hevig aan het snoepen, maaaar ik ben eerst met de hond gegaan om de strategie te overdenken en nu zit ik aan de soep(geen n!!).
Wat ging er fout?
De onrust moet ontstaan zijn toen ik wel iets wilde nemen, maar niet durfde (nota bene in mijn eigen huis) vanwege de visite. Moet voortaan beter voorbereid zijn.
Ik denk dat ik de volgende keer toch die koekjes neem, ook al heb ik nog niets nodig.
Maar nu wat vandaag? Ik heb al een hoop kh op, dus een gewone lunch zit er niet in. Toch voel ik behoefte aan voedingsstoffen. Even een eitje koken en zien of er nog wat knabbelgroente is, lijkt me een goede optie. Jullie horen het resultaat...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 13:52    
Vrouw Weeggegevens   Superslankie

Dieet: Intuitief eten

Reageer met quote
Gewoon verder eten wat je gepland had voor vandaag. Zo zie je maar weer, als je niet luistert naar je lichaam, heb je de neiging om van alles en nog wat te eten omdat je te erge honger hebt. En omdat je niet durfde iets te pakken toen niemand wat pakte zal wel voor wat onrust gezorgd hebben. Goed van je dat je later over bent gegaan naar de soep en niet de snoep Lachen .

Maar goed dat je dit opgeschreven hebt, al schrijvende en doende leert men.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 19:28    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Ritamaria

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Het blijft soms moeilijk. Het beste is misschien bij de visite toch iets te nemen, wat ook gezond is? met veel vezels en weinig suiker??? iets zelf maken? blijft moeilijk.

wat is lekkerder dan slank zijn....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 20:58    
Vrouw Weeggegevens   Sanhar

Dieet: WW

Reageer met quote
Hoi Odette,

Leuk dit draadje!!!
Ik doe WeightWatchers maar heb ook het boek gekocht!
(Het eerste boek, Weg met de Weegschaal).
En vind het een erg nuttig boek! Je krijgt meer inzichten in de reden waarom je eet en dat is natuurlijk één van de belangrijkste sleutels!

Liefs,
Sandra (Samos) Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 8:42    
Vrouw   Patsy
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker/ Weg met de weegschaal

Reageer met quote
Het moeilijkste vind ik om te beslissen wat ik nou mag eten.
Ik heb groep 4 gekozen dus ik mag per dag:
1 glas melk
4 boterhammen met beleg
1 bakje yoghurt
2 stuks fruit
100-150 g groente tussendoor
2 kleine aardappels
70 g vlees of vis
3 opscheplepels groente
handje nootjes

Ik ben gewend bij Sonja dat alles opgeschreven staat en je dus vantevoren kan zien wat je volgende week gaat eten. Dat wil ik dus ook maar gaan doen voor dit dieet want dat werkte goed.

Nu vind ik eigenlijk dat je best veel mag eten en weet ik niet zo goed hoe ik het beste de verdeling zou kunnen maken en is het heel erg als je niet alles eet van je lijstje?

Odette misschien zou je wat dagmenu's kunnen opschrijven als tip? Ik ga jou dagboekje even teruglezen misschien haal ik daar nog meer tips uit.

Groetjes
Patricia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 13:07    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Hoi Patsy,
Nee hoor, je hoeft niet alles uit je groep op te eten, vol is vol. Als je vaak iets overhoud is het nuttig om te overwegen naar een lagere groep te gaan.
Ik schrijf de laatse tijd weer in mijn eetdagboekje, dus kijk daar maar. Alleen in het weekend niet.
Een tip, pak een stuk papier en maak verschillende dagmenus met de dingen die je mag eten. Verdeel het eten over de dag zo dat je geen honger zult hebben. Schuif maar een eind weg. Net zolang tot het naar je zin is. En je hoeft niet elke dag hetzelfde patroon aan te houden, Varieer, dan blijft het interressant. Ik moet weer gaan, spreek jullie maandag weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 19:50    
Vrouw   Patsy

Dieet: Sonja Bakker/ Weg met de weegschaal

Reageer met quote
Odette ik heb vandaag boodschappen gedaan en goed op de suikers gelet en dat het niet teveel bewerkt is. Klopt het dat biologische producten beter zijn? Tenminste dat daar het minste suiker inzitten? En mag je wel rietsuiker hebben? Want helemaal suikerloos ben ik nog niet echt tegen gekomen.

Ik heb nu biogarde yoghurt en kwark gekocht. Lekkere smaak als je optimelyoghurt gewend bent.

Groetjes
Patricia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 14:37    

Reageer met quote
Het lijkt erop dat je goed bezig bent Patricia Uitroep
Meijke legt heel veel nadruk op biologisch. Ik heb haar er ook op aangesproken indertijd. Het is inderdaad beter als de koeien die voor je melk zorgen buiten hebben gelopen en goed voer krijgen, maar je moet er het extra geld voor (over)hebben. Hetzelfde geldt voor fruit en groenten. Ik vind biologisch maar duur. Ik had een paar biologische producten in mijn assortiment opgenomen, maar ze eralweer uit gegooid. Beter lekker veel gewone groenten dan perse biologisch, maar dat is mijn mening.
Of er minder suiker in zit kan ik niet zeggen, rietsuiker is ook bewerkt. Als je zoet wil is fruitsuiker het beste, dus voeg rozijnen toe of diksap.
Ik had een lekker broodbeleg uitgevonden, jammer dat Meijke het niet in haar boek heeft opgenomen.
Neem een zakje gedroogde abrikozen, wel ze een uurtje in weinig water of thee en dan pureren met staafmixer of keukenmachine. Dan heb je iets zoets dat geen suiker bevat, alleen natuurlijke fruitsuikers. In de koelkast bewaren en als het teveel voor je is, een deel invriezen. Hetzelfde kan met pruimen, maar wel eerst de pitten verwijderen!! Schaam Schaam
Ik ken de smaak van optimel niet, omdat er zoetstoffen inzitten heb ik het nooit gegeten. Maar fijn dat je gewone biogarde yoghurt en kwark ook lekker vindt.
Heb je ook je kasten al uitgemest? Moeilijk is het he, om spullen weg te gooien? Heb je ook nog huisgenoten waar je rekening mee moet houden?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 15:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 2 van 27