Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Advies voor GBP

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sanaa
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: regelmaat

Reageer met quote
Beste Lezers,

Ik ben sinds deze maand bezig in het ziekenhuis met de voorrondes voor een Gastric BP. Ik weeg momenteel 115 kilo en ben 28 jaar.

Ik ben voor deze keuze gegaan om mijn levens kwaliteit te verbeteren, en om wat meer zelfvertrouwen te krijgen.Ik heb meerder keren geprobeerd af te vallen,maar nooit met blijvend resultaat. Het is alsof ik in gevecht ben met mezelf en steeds verlies.

Ik werk normaal gesproken als secretaresse, maar mijn vorige baan is niet een groot succes geworden omdat ik in een aantal jaren enorm ben aangekomen. Ik was niet het geschikte visite kaartje voor het bedrijf en kreeg vaak van directe collega's opmerkingen te krijgen van dkz etc.

Dit heeft me enorm veel pijn gedaan en ik probeer dus ook er iets aan te doen, maar ik kan het gewoon niet alleen af.
Ik heb jaren lang problemen met me overgewicht. Eigenlijk al sinds ik me kan herinneren. Ik heb heel weinig zelfvertrouwen en wil voor deze operatie gaan, omdat er drastisch iets moet veranderen in me leven. Anders wordt ik niet gezond oud. En natuurlijk heb ik ook een kinderwens. Dit is voor mij op dit moment niet weggelegd.

Heeft iemand ervaring hier met het voortraject en het na traject.
Heeft iemand ook ervaring met het falen van zelfstandig afvallen terwijl het me grootste wens is.

Ik ben namelijk als den doods dat ze me weigeren en me weer naar een diëtiste sturen. Ik weet dat er dan totaal geen verandering in komt en dit is mijn grootste angst.
Dat ik altijd dik blijf en nooit eens gewoon normaal en gezond.

Ik zie dit eigenlijk als me laatste optie. Als dit niet lukt zal ik nooit afvallen en nooit lekker in me vel voelen. Het voelt alsof de wereld draait en ik aan de zijlijn sta en niet mee kan doen omdat er een stem in me hoofd zegt van je bent te dik je bent een schande. Mensen kijken me ook heel raar aan op straat, en sollicitaties worden vrijwel niet serieus genomen. Zodra ik daar aankom zeggen ze we bellen je wel. Maar ja je raad het al ik hoor er niets over.

Daarnaast heb ik een scheiding achter de rug 5 jaar geleden en heb ik nu een relatie van 4 jaar en ben dolgelukkig met hem.
Ik wil graag trouwen en een nieuwe gezonde en gelukkige leven tegemoet gaan. En me ook lekker voelen op de dag van me bruiloft. Ik kan gewoon niet trouwen terwijl ik me niet gelukkig voel met mezelf. Ik wil dat me vriend en vooral ik trots op mezelf kan zijn.

Heeft er iemand advies voor me.

Iedereen bedankt voor het lezen en ik zie jullie reactie's graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Sanaa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011 17:31    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Sanaa, met je vraag kan ik je helaas niet helpen, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee. Maar je zit hier wel op d ejuiste plek en als je even egduld hebt komt er ongetwijfeld iemand even langs om je antwoord te geven.
In de tussentijd kun jij bij anderen hier even in de dagboekjes kijken, je wordt er allicht wijzer van. En als je ook reageert komen ze vanzelf bij jou kijken.

Waar ik wel wat over wil zeggen is je gebrek aan zelfvertrouwen en de reden waarom je zo dik bent geworden. Zoek hulp in de vorm van gesprekken en/of therapie. Ook dat hoef je niet alleen! En je hoeft je er al helemaal niet voor te schamen.
Een operatie is geen oplossing, alleen een - nogal drastisch en ingrijpend - hulpmiddel. Je zult er vast baat bij hebben, maar als de onderliggende oorzaak niet wordt aangepakt schiet je er niet genoeg mee op. Ook met een maagband of -verkleining kun je door blijven eten en jezelf vol stoppen.

Kijk voor inspiratie eens bij het fotohoekje, wat zij kunnen kan jij ook! Maak een lijst met al je goede punten en hang hem op de badkamerspiegel, zodat je hem elke dag minstens 2x ziet!
Je bent het waard om goed voor te zorgen.
Sterkte en houd moed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011 21:25    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Sanaa,
Ik kom morgen in de loop van de dag op je vraag terug o.k.

Belangrijkste is om voor jezelf te weten (en dat ook aan te geven in het gesprek) dat het een goed hulpmiddel is maar geen uiteindelijke oplossing. Je zult je levensstijl en eetpatroon drastisch moeten wijzigen en daar ook mee om moeten weten te gaan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011 23:14    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Sanaa,

Om te beginnen wil ik het zeggen dat ik het dapper van je vind om deze stap te willen gaan zetten.
Denk er echter wel erg goed over na want zoals ik hierboven al aan gaf is het een hulpmiddel en geen oplossing. Echt volproppen (zoals Karin aangaf) gaat niet want voor die tijd heb je al een dumping te pakken dus dat doe je maar een paar keer Erg blij . Smokkelen kan echter altijd door voedsel in de blender te doen en ook milkshakes zijn geen enkel probleem. Hoe vreemd het ook klinkt na de operatie is je leven niet ineens weer helemaal perfect. Het gelukkige gevoel is als je je levensstijl en eetgewoonte niet voldoende aanpast maar van korte duur. Het is en blijft een kwestie van discipline en doorzettingsvermogen.
Heb je overigens psychische begeleiding?
Zoals je schrijft over je gevoel lijkt me dat niet overbodig in combinatie met de operatie. Via de GGZ zijn daar ook hele goede therapiegroepen voor (doorverwijzing huisarts).

Ik moet wel zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb gehad ook al is de operatie niet geheel goed verlopen blijkt nu. Ik heb een GB gehad en de remfunctie is van mijn maag af. Ik kan dus blijven eten met mijn kleine maagje en krijg geen voldaan gevoel. Over een week of vier krijg ik nog een operatie om dat te verhelpen.

Na de operatie is het afvallen in principe geen probleem. Je kunt veel minder eten (en lang niet alles) dus dat gebeurd zo goed als vanzelf. De eerste 25-30 KG gaan er snel af.
Psychisch vergissen de meeste mensen zich in de operatie en daar ligt in het voor en natraject ook een behoorlijke nadruk op.
Wat wel of niet te zeggen denk ik dat je zelf ook wel weet.
Wees eerlijk want ze prikken er toch wel doorheen.
Iedereen is zenuwachtig in het voortraject maar geef i.i.g. aan dat je weet dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt en je het ook echt ziet als een hulpmiddel!!!
Verder zal er ook gevraagd worden naar de steun uit je omgeving want die heb je zeker nodig.
Geef ook aan hoe erg je ernaar uit kijkt weer meer te kunnen gaan doen met je leven maar wees niet te wanhopig (psychische draagkracht)
Je krijgt een gesprek met een arts (kort onderzoekje) & psycholoog + een conditietest.
Daarna de uitslag.

Ik weet niet of je de brochure al hebt gehad maar ik heb een link naar de Brochures van de Nederlandse Obesitas Kliniek ingekoppeld. Je kunt daar alvast erg veel informatie uithalen.

http://www.obesitaskliniek.nl/brochures/

Voor de rest wens ik je veel succes toe.
Probeer het zoveel mogelijk gewoon op je af te laten komen dan blijf je het rustigste. Mocht je nog specifieke vragen hebben hoor ik ze graag van je.

Groetjes en hou je ons op de hoogte.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2011 12:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1