Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Aantal kilo's afvallen per week

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   SaffSaff
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Margriet streep je slank

Reageer met quote
Hallo Mensen,

Mijn naam is Sabine, ik ben 21 jaar oud en ik ben nieuw hier.
Mijn vraag is, wat is het maximaal aantal kilo's wat je ongeveer afvalt in één week.
Voor de carnaval zou ik graag 10 kilo kwijt willen, dit is over vijf weken, zou dit gaan lukken of niet?

groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 19:57    
Vrouw Weeggegevens   Wortelknager
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hee Sabine,

10 kilo in 5 weken Pfffffff dat is wel heel erg veel.

Gewoon starten met lijnen en zie tot waar je komt. Eerste week val je meestal zo rond de twee kilo af (voornamelijk vocht) en daarna een kan een kilo per week tot de mogelijkheden behoren. veel water drinken helpt met afvallen.

Dat is een totaal van 6 kilo.
Maar je moet het wel zelf doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 20:21    
Vrouw Weeggegevens   Daph
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: sporten, gezond eten

Reageer met quote
Hoi Sabine

10 kilo is veel, zeker in 5 weken. Het kan wel, maar of het gezond is ligt aan de manier waarop je die kilo's kwijtraakt. Ga je je eetpatroon aanpassen of ga je aan de slag met hulpmiddelen zoals maaltijdvervangers?

Als ik het goed begrepen heb is een halve tot een hele kilo per week nog "gezond" te noemen. De eerste kilo's gaan er altijd makkelijk af en als je dit bereikt door "gewoon" gezond eten enzo, zal het geen kwaad kunnen Lach

Liefs Daph

Poging twee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 20:23    
Vrouw Weeggegevens   SaffSaff

Dieet: Margriet streep je slank

Reageer met quote
ja ik weet dat het inderdaad veel is, maar het moet wel te doen zijn, nou vijf keer sporten in de week, drie keer cardio en 2 keer gewoon trainen.
daarnaast doe ik margriet streep je slank, dit is een puntensysteem en je mag dan 1100 cal. per dag hebben maakt eigenlijks niet uit wat je eet als je maar aan die 1100 komt.

nou ja ik ga ervoor, fijn dat er sites als dit bestaan zodat je elkaar wat kunt motiveren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 20:38    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Liezel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
1100 kcal is te weinig.
Een vrouw heeft een gemiddelde energiebehoefte van 2000 kcal per dag.
Als je wilt afvallen dan kun je natuurlijk wel minder kcal nemen maar zorg dat je eigenlijk niet onder de 1300 uitkomt. 1300 kcal is het minimum wat je nodig hebt om alle nodige voedingsstoffen binnen te krijgen.
Ga je onder de 1300 kcal zitten dan zul je bepaalde voedingsstoffen tekort komen en dat is niet goed voor je lichaam.
Dus mijn advies is om toch zeker wel wat meer te eten dan die 1100 kcal.
Daarnaast geloof ik er persoonlijk niet in dat het niet uitmaakt wat je eet als je maar niet over de 1100 komt. Het ene product bevat namelijk veel meer verzadigde vetten dan het andere product. En de meeste mensen die willen afvallen hebben teveel vet dus dan zou het logisch zijn om ook goed op het vetgehalte van producten te letten.

En voor de hoeveelheid afvallen per week: een pond is gezond is wat mij geleerd is hier. En mijn voedingscoach is ook altijd erg tevreden als er een pond af is.

Een gezonde leefstijl heeft nou eenmaal tijd nodig. Dat kun je niet in 5 weken bereiken.
Ga gewoon gezond eten en bewegen en als je daarbij afvalt is het mooi.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 21:17    
Vrouw Weeggegevens   Naniek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ook bij margriet streepje slank hebben ze het inmiddels als een aantal jaar verhoogd naar 1300. Opzich hebben ze wel dat je de hokjes per groep moet vullen, dus je kunt niet voor 1300 kcalo's gaan snoepen oid. Maar je kunt nog steeds best ongezond eten. Ik vind 1300 kcalorieën nog steeds heel weinig, wil je je stofwisseling niet omlaag brengen kun je het beste niet meer dan 500 kcalorieën onder je behoefte gaan zitten. Voor een vrouw van 21 is de behoefte vaak iets van 2100 kcalorieën, dus dan moet je minimaal 1600 kcalo's eten. Sport je ook nog veel, dan heb je meer nodig.

Ik heb ook vaak streepje slank gebruikt van margriet, maar heb er wat meer hokjes bij aangeplakt. Zo heb ik wel veel inzicht gekregen in hoeveel kcalorieën er in producten zitten. Maar uiteindelijk werd ik gek van het geobsedeerd bezig zijn met afvallen. En je kan de neiging hebben gezonde dingen te laten staan zodat iets 'slechts' nog binnen de hokjes past. Dat is dus niet echt goed... Ik ben er wel mee afgevallen hoor, maar het ging me veel moeilijker af dan nu. Ik zou eerder invullen op www.caloriechecker.nl wat je gegeten hebt, dan krijg je ook inzicht en heb je nog zoiets als gezonde, tussenweg en uitzonderingsproducten. En uiteindelijk hoef je het allemaal niet precies op het getalletje te doen. Vaak weten we wel wat gezond is en niet, dat je chocola beter kan laten staan en nog maar wat extra groenten moet opscheppen.

10 kilo in 5 weken verliezen lijkt mij echt onverantwoord veel, dat heb je er zo weer bij aan. Je stofwisseling is een stuk verlaagd, je verbrandt spieren ipv vet en bent er uiteindelijk dus niet bij gebaat. Volgens voedingscentrum kun je beter een 0,5 tot 1 kilo per week verliezen, dan verlies je ook daadwerkelijk vet.

Groetjes Naniek

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 12:43    
Vrouw Weeggegevens   Harmpje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
ja dat is wel veel..

Ik wens je succes en hopelijk blijft het eraf.

Groetjes Harmpje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 20:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1