Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

8 ons eraf op de 1e vd maand, minder mag ook (dl.4)

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Dit sprintje is gebaseerd op de filosofie van Kaizen.
Voordat ik de info plaats het volgende.

Als je je aanmeldt, stel je even voor.
We vinden het leuk als je regelmatig een berichtje post.
Zo helpen we elkaar.

Onder het mom van:
Beter heeeeeeel langzaam afvallen dan steeds iets aankomen.
Idee is van Lunafloor.
Een doel voor een maand stellen voelt op het moment beter dan voor 1 week. En dat mag ook minder dan 8 ons zijn.
Het geeft "lucht".
Simpel gezegd, 30 dagen 185 calorieën minder en je haalt het.
Start was per 1 februari 2017.
Voorlopig houd ik het sprintje open.

Wie doet er weer mee??

Voor wie meer wil weten wat toelichting:

De kunst van Kaizen is de inspiratiebron voor ons sprintje.
Lunafloor kwam hiermee en dit is haar tekst uit deel 1

De gedachte erachter komt van een boekje :"De kunst van Kaizen".
Dat is een methode die veel in Japan wordt gebruikt.

Het gaat erom dat je lichaam niet van verandering houdt omdat elke verandering, of het nu positief of negatief is, stress geeft.

Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe leuke baan of in de oertijd het gaan naar een ander leefgebied omdat daar meer voedsel was.
Opnieuw moest er dan gekeken worden wat de gevaren waren van dat nieuwe gebied.

De bedoeling is daarom dat je veranderingen zo klein maakt dat je lichaam het niet door heeft dat er iets verandert.
Je deelt je doel op in zulke kleine doelstellingen dat de kans op mislukken nihil is.
Zo heb je dus altijd succes en dat geeft je weer zelfvertrouwen.

Ik heb mijn doel op 2 ons per week gesteld omdat ik dan niet merk dat ik minder hoef te eten. Ik wil afvallen zonder het te merken.
Om er nog wat extra druk af te halen heb ik het niet per week maar per maand als doel gesteld.

Het is nl. wel belangrijk dat je je doel specifiek maakt. Dus bijv.:"Op 1 sept. 2018 wil ik dat stuk van Bach spelen voor mijn vrienden".
Dat is beter dan dat je zegt:"Ik wil leren piano spelen".
Het beste is zelfs om ze al uit te nodigen.

Als ik meer dan 8 ons afval dan vul ik die niet in heb ik besloten.
Ik wil nl. elke maand 8 ons afvallen en niet falen omdat ik eerder te succesvol was geweest.
Dat zou voor mij als oneerlijk voelen.

Het is dus de leer dat je een groter doel opdeelt in kleine stukjes waardoor het uiteindelijk toch voor elkaar komt.
Kom je al jaren niet toe aan het opruimen van de garage? Het gaat misschien sneller als je elke zaterdag 10 minuten doet en dan ook echt stopt.
Dat zijn 10 uur in een jaar en dat is meer dan het jaar in, jaar uit niet doen omdat je er de tijd niet voor hebt.

Zelf zag ik er enorm tegen op om weer te gaan aqua joggen.
Binnen 1 week aqua joggen voelde niet goed. Binnen 2 weken ook niet.
Toen heb ik als doel gesteld binnen 2 weken uitzoeken hoe ik moet rijden naar het nieuwe zwembad en er naar toe gaan. Ik hoefde van mijzelf niet naar binnen.

Dat voelde goed en was haalbaar en ik heb het ook gedaan.
Voor 1 februari ga ik naar binnen en aqua joggen.
Op 1 jan. 2008 besloot ik geen suiker meer te eten. Dat heb ik ook nooit meer gedaan.
Meteen rigoreus. Nooit meer. Zelfs niet 1 koekje, ijs, snoep etc. Soms is dat de juiste weg en soms dus juist niet.

Iedereen is anders en het enige dat belangrijk is, is dat het voor jou haalbaar is

Ikzelf had een aardige samenvatting van het boek op internet gevonden.

De kunst van Kaizen | Robert Maurer
Kaizen is een Japans woord dat betekent dat je kleine stapjes moet zetten als je wilt veranderen. Japanse ondernemingen hebben lange tijd de subtiele techniek van Kaizen gebruikt om hun zakelijke doelen te bereiken. Maar deze simpele methode kan ook jou helpen je dromen te realiseren.

Met kleine stappen naar grote doelen
Op een makkelijk leesbare en boeiende manier interesseert de schrijver en psycholoog Robert Maurer mensen die veranderingen willen bewerkstelligen in hun leven of hun bedrijf voor de manier van de kleine stappen in het veranderingsproces.

We zijn gewend grote ingrijpende beslissingen te nemen en zaken soms grootschalig aan te pakken. De schrijver maakt duidelijk dat mensen vaak angstig zijn als deze veranderingen werkelijk gaan plaatsvinden. Hij verklaart dit verschijnsel door het evolutieproces van ons zenuwstelsel, dat weerstanden opwerpt tegen ingrijpende veranderingen. Door kleine stappen komen mentale weerstanden niet of nauwelijks in actie. Door kleine stappen te zetten omzeilen we de automatische weerstand van de onze hersenen tegen nieuw gedrag.

Veel concrete voorbeelden
Robert Maurer geeft veel concrete voorbeelden voor allerlei verschillende voornemens, zoals gezonder eten, meer bewegen, minder geld uitgeven maar ook om loonsverhoging vragen of je tijd beter benutten.De techniek is eenvoudig en wordt helder beschreven. Het is een klein boekje dat je op een avond uitleest maar dat een grote impact kan hebben op je leven! Erg leerzaam en praktisch. Heb je moeite om een gewenste gedragsverandering door te voeren dan is dit boekje absoluut de moeite van het lezen waard.

Wil je De kunst van Kaizen lezen?
Je kunt De kunst van Kaizen bestellen o.a. bij bol.com. of bv. bij Succesboeken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 14:03    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ben Duffy, een single dame van 35 jaar uit het oosten van het land. Geen man, geen kinderen, maar sinds februari wel een adoptiekat waar ik me met veel liefde over ontfermd heb. Van een kat die uit angst alleen achter de kast zat is hij in een half jaar naar een enorme knuffel gegroeid, en iedere week mag ik een beetje meer bij hem. Lief

Zit momenteel thuis en ziet er niet naar uit dat ik nog weer naar mijn eigen werk kan: ik heb beperkingen vanuit een chronische aandoening. Kan daardoor ook niet sporten, mijn wereld is instabiel, dat maakt bewegen een tijd- en energierovende klus. Ben druk doende een nieuwe werkrichting te vinden, maar dat is zo makkelijk nog niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 15:54    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Flip en ik komen gelijk even rammelen met de collectebus, iemand die iets geven wil voor de dierenbescherming deze week?

https://dierenbescherming.digicollect.nl/flipje-b

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 16:06    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik wil ook graag weer meedoen. Ik weet dat ik de vorige keer niet altijd mee heb gekletst maar ik heb me voorgenomen om mijn leven te verbeteren. Cool

Ik ken de filosofie van Kaizen niet, maar wat ik nu hier gelezen heb ben ik het wel mee eens. Ik zal me er eens wat meer in verdiepen.

Ik ben ook al blij dat ik er 2 ons vanaf kan halen in 1 week. Ik ben wel met eens dat je doelen moet stellen op een kleine schaal. Ik heb zelf ook gemerkt dat als ik te veel wil doen, ik er niet aan toe kom. Ik ga, denk ik, vanaf volgende week elke week een kleine doel stellen. En dat zet ik hier neer zodat ik me er ook aan kan houden. Misschien dat het me ook helpt om wat rustiger te worden. Cool

@Duffy, dat is een leuke foto. Ik heb laatst ook al een donatie gedaan. Ik vind het een goede zaak.

Iedereen een heel goed weekend. zwaai zwaai

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 18:04    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Duffy, wat een droppie is Flip, je weet dat ik een echt kattenvrouwtje ben hč. Ik houd van alle dieren, maar katten Lief

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 20:17    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Roodje, fijn dat je er ook weer bent.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 20:18    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik ben 61 jaar en mijn beroep is Pianojuffie. Dat doe ik met hart en ziel met enorm veel plezier.
Wij hebben ook geen kinderen maar wel een superlieve rood/witte poes genaamd Rooie 2
Inmiddels is ze al weer 11 jaar en heeft al een paar keer voor Cliniclown gespeeld.

Rooie 2 als baby

Zoals ze nu is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 20:25    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
(O ja,) ik ben een vrouw van 50 jaar. Werkzaam in een magazijn aan de rollerbaan tabak in pakken. Ik ben getrouwd en heb 2 zoons en bijna 1 kleindochter.

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 22:50    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Micha1, stel je je ook even voor?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 10:33    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hi iedereen, heb net een stilstand op 72.3 kg eindelijk doorbroken en zit nu gelukkig op 71.8 kg. Het is ongeveer 7 jaar geleden dat ik onder die 72.3 zat, dus ik ben heel blij. Nu met goede moed verder.
Iedereen succes !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 16:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14