Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

8 ons eraf op de 1e van de maand, minder mag ook.(deel 2)


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Onder het mom van:
Beter heeeeeeel langzaam afvallen dan steeds iets aankomen.
Idee is van Lunafloor.
Een doel voor een maand stellen voelt op het moment beter dan voor 1 week. En dat mag ook minder dan 8 ons zijn.
Het geeft "lucht".
Simpel gezegd, 30 dagen 185 calorieën minder en je haalt het.
Start was per 1 februari 2017.
Voorlopig houd ik het sprintje open.

Wie doet er weer mee??

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 10:04    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
De kunst van Kaisen is de inspiratiebron voor ons sprintje.
Lunafloor kwam hiermee en dit is haar tekst uit deel 1

De gedachte erachter komt van een boekje :"De kunst van Kaizen".
Dat is een methode die veel in Japan wordt gebruikt.

Het gaat erom dat je lichaam niet van verandering houdt omdat elke verandering, of het nu positief of negatief is, stress geeft.

Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe leuke baan of in de oertijd het gaan naar een ander leefgebied omdat daar meer voedsel was.
Opnieuw moest er dan gekeken worden wat de gevaren waren van dat nieuwe gebied.

De bedoeling is daarom dat je veranderingen zo klein maakt dat je lichaam het niet door heeft dat er iets verandert.
Je deelt je doel op in zulke kleine doelstellingen dat de kans op mislukken nihil is.
Zo heb je dus altijd succes en dat geeft je weer zelfvertrouwen.

Ik heb mijn doel op 2 ons per week gesteld omdat ik dan niet merk dat ik minder hoef te eten. Ik wil afvallen zonder het te merken.
Om er nog wat extra druk af te halen heb ik het niet per week maar per maand als doel gesteld.

Het is nl. wel belangrijk dat je je doel specifiek maakt. Dus bijv.:"Op 1 sept. 2018 wil ik dat stuk van Bach spelen voor mijn vrienden".
Dat is beter dan dat je zegt:"Ik wil leren piano spelen".
Het beste is zelfs om ze al uit te nodigen.

Als ik meer dan 8 ons afval dan vul ik die niet in heb ik besloten.
Ik wil nl. elke maand 8 ons afvallen en niet falen omdat ik eerder te succesvol was geweest.
Dat zou voor mij als oneerlijk voelen.

Het is dus de leer dat je een groter doel opdeelt in kleine stukjes waardoor het uiteindelijk toch voor elkaar komt.
Kom je al jaren niet toe aan het opruimen van de garage? Het gaat misschien sneller als je elke zaterdag 10 minuten doet en dan ook echt stopt.
Dat zijn 10 uur in een jaar en dat is meer dan het jaar in, jaar uit niet doen omdat je er de tijd niet voor hebt.

Zelf zag ik er enorm tegen op om weer te gaan aqua joggen.
Binnen 1 week aqua joggen voelde niet goed. Binnen 2 weken ook niet.
Toen heb ik als doel gesteld binnen 2 weken uitzoeken hoe ik moet rijden naar het nieuwe zwembad en er naar toe gaan. Ik hoefde van mijzelf niet naar binnen.

Dat voelde goed en was haalbaar en ik heb het ook gedaan.
Voor 1 februari ga ik naar binnen en aqua joggen.
Op 1 jan. 2008 besloot ik geen suiker meer te eten. Dat heb ik ook nooit meer gedaan.
Meteen rigoreus. Nooit meer. Zelfs niet 1 koekje, ijs, snoep etc. Soms is dat de juiste weg en soms dus juist niet.

Iedereen is anders en het enige dat belangrijk is, is dat het voor jou werkt.

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG


Laatst aangepast door Pianojuffie op zo 16 apr 2017 10:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 10:18    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Ikzelf had een aardige samenvatting van het boek op internet gevonden.

De kunst van Kaizen | Robert Maurer
Kaizen is een Japans woord dat betekent dat je kleine stapjes moet zetten als je wilt veranderen. Japanse ondernemingen hebben lange tijd de subtiele techniek van Kaizen gebruikt om hun zakelijke doelen te bereiken. Maar deze simpele methode kan ook jou helpen je dromen te realiseren.

Met kleine stappen naar grote doelen
Op een makkelijk leesbare en boeiende manier interesseert de schrijver en psycholoog Robert Maurer mensen die veranderingen willen bewerkstelligen in hun leven of hun bedrijf voor de manier van de kleine stappen in het veranderingsproces.

We zijn gewend grote ingrijpende beslissingen te nemen en zaken soms grootschalig aan te pakken. De schrijver maakt duidelijk dat mensen vaak angstig zijn als deze veranderingen werkelijk gaan plaatsvinden. Hij verklaart dit verschijnsel door het evolutieproces van ons zenuwstelsel, dat weerstanden opwerpt tegen ingrijpende veranderingen. Door kleine stappen komen mentale weerstanden niet of nauwelijks in actie. Door kleine stappen te zetten omzeilen we de automatische weerstand van de onze hersenen tegen nieuw gedrag.

Veel concrete voorbeelden
Robert Maurer geeft veel concrete voorbeelden voor allerlei verschillende voornemens, zoals gezonder eten, meer bewegen, minder geld uitgeven maar ook om loonsverhoging vragen of je tijd beter benutten.De techniek is eenvoudig en wordt helder beschreven. Het is een klein boekje dat je op een avond uitleest maar dat een grote impact kan hebben op je leven! Erg leerzaam en praktisch. Heb je moeite om een gewenste gedragsverandering door te voeren dan is dit boekje absoluut de moeite van het lezen waard.

Wil je De kunst van Kaizen lezen?
Je kunt De kunst van Kaizen hier bestellen bij bol.com. Bestel je liever bij Succesboeken, de kleine Nederlandse uitgever die veel gezondheidsboeken vertaalt naar het Nederlands, klik dan hier.

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Woulina, leuk dat je weer meedoet.
Veel succes

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 10:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   woulina
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 26-1-2009
Berichten: 455
Dieet: WW
Woonplaats: Emmen


  Reageer met quote
Ik doe graag mee, ben niet zo'n schrijver maar zal me proberen te verbeteren.
Allen gezellige paasdagen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 10:47    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 23-8-2013
Berichten: 5937
Dieet: Low Carb/ dr Frank


  Reageer met quote
Ik heb me ook weer aangemeld, met een zekere reserve moet ik zeggen. Ik zal dinsdag mijn gewicht nog doorgeven, Daarna heb ik geen weegschaal waarschijnlijk gedurende onze vakantie. Ik zal dan wekelijks een "gelijk" invoeren, tenminste als ik wifi heb, maar dat moet te regelen zijn. Waarschijnlijk nog niet de eerste dgn , maar daarna komt dat vast goed.

_________________

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 14:21    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-6-2012
Berichten: 9394
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Ik waag ook nog een poging, wie weet.. !!

_________________

Enjoy the little things.. Lach Lach Lach Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 14:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Dauphine, het is allemaal goed wat mij betreft, welkom.

Vlinderrrtje, ook welkom, fijn dat je erbij bent.
Probeer geen druk te voelen omdat je aan eem sprintje meedoet.
Dit is het meest vrije sprintje denk ik hihihi.

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 15:54    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2012
Berichten: 5748
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Meppel


  Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. Je weet maar nooit. Ik kan alle hulp gebruiken. De laatste weken ging het niet zo lekker. Verward Rollende ogen

_________________

Vrijdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 16:05    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 25354
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Welkom Roodje, fijn dat je er weer bij bent.

_________________
“Iets lijkt altijd onmogelijk totdat het gedaan is” (Nelson Mandela)
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80--- weegdag=VRIJDAG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017 17:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 1 van 23